-
-
Åh Bettan din stolla, du får spy hur mkt galla du vill här! Kram!!!
-
Fräken - härligt med förstående BM!!!
-
Bettan - ett försiktigt litet grattis vågar jag mig på! Även om plus är riktigt läskigt är det ju ändå ett första steg mot en fungerande graviditet. Alla tummar och stanna i soffan för allt du är värd. Kram
-
Mula - jag tog trombyl, prednisolon + kalcium och progesteron vid min 7:e graviditet som resulterade i ett barn. Jag gick då på Lucinaklinken (nu dessvärre stängt pga pension) och ordinerades följande, se även min presentation:
Trombyl - 75 mg, började jag ta flera månader innan ägglossning
Progesteron - ska börja tas 2-4 dagar efter ÄL om man vet exakt när den var, annars bättre vänta och börja vid plus. tas 400 mg morgon och kväll, ca 12 timmar imellan, helst i vagina.
Prednisolon - började jag ta vid ÄL men det var för att det råkade vara den dagen jag var hos läkaren och fick receptet, annars tror jag du ska börja tidigarem, vet dock inte när. Prednisolon ska trappas upp under ett par dagar.
Kalciumtabletter - som en säkerhetsåtgärd eftersom kortison (dvs Prednisolon) urlakar skelettet, men det är främst vid långvarigt användande.
Allt detta ska tas tom v 12. Avtrappning för Prednisolon och Progesteron.
LYCKA TILL!!! -
Odd - riktigt bestämd alternativ lite gråt, något brukar funka! (Jag har bara gråtit mig till en läkartid en gång, så tro inte att jag göra det för jämnan!)
-
Ok, två gånger då... Men bara en gång som hade med missfallen att göraBettanB skrev 2010-06-22 20:11:20 följande:Franka: Yeah riiight.
-
Mula - Barnalbyl/ Albyl minor är på 250 mg tror jag, så 1/3 del per dag kan funka. Lite svårt att dela en tablett på tre kanske men det är en reservlösning. Annars kan du få 30 st Trombyl av mig som jag inte kommer behöva, ska ju sluta efter v 12.
-
Mula - jag inboxar dig min adress, så kanske vi kan ses.
-
Vad är IVIg och LIT? Nyfiken...