• Odetta

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Irma skrev 2010-11-19 19:03:57 följande:
    Bettan: vad skönt att de gick bra! För jag antar att även om du kommit såhär långt så behöver oron motas bort med ett och annat UL

odd: Bra att veta det nu, hoppas du hinner förbereda dig och känna dig redo för det sen när det är dags. Har också ständigt ett högt HB Har frågat så många läkare om detta, ingen som bryr sig...
    Typiskt läkare tänkte jag säga...Det finns en jättebra stude som karolinska institutet har gjort, just om hb 146 och uppåt. Där har dem kommit fram till att från och med ett hb på 146 så ska man räknas som riskgraviditet eftersom riskerna för proppar i moderkakan ökar. Jag kan se om jag hittar studien om du vill ha den så du har lite mer kött på benen i argumenten mot läkarna.

Hur högt hb brukar du ha?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

syrling:

Intressant att höra att det finns ett samband med blodförtunnande och större bebisar, det hade jag ingen aning om!

Jag äter ju "bara" Trombyl, men våran lilla pojke låg i v25 på +19.7% på kurvan och i v29 på +14.nånting% så här är det en liten tjockisbebis

Och grattis till att det är en liten pojke 

• Odetta
    Vilja våga kunna skrev 2010-12-05 19:09:25 följande:
    Hej mina husgudar! Hoppas ni har haft en fin helg!

Jag behöver råd, igen! :)
    Fick ett svagt plus igår, igen! Hade enligt tempen äl 20 nov. Efter ca. 6 veckor små blödande efter förra fm:et. Har tagit de första blodproverna i mfutredning. Var i torsdags inne och lämnade nya TSH och Prolaktin, för de eller nån av dem var lite höga. Var i onsdags på zonterapi, första besöket och hon önskade mig en riklig mens till helgen för det behövdes... hon jobbade för att rensa livmodern. Vet inte riktigt om jag tror på att zonterapin kan göra så jätte mycket skillnad men lite orolig blir man ju nu.
    Hade så gärna, för en gång skull, väntat en cykel till bara för att få ordning på allt. Känns som om det nu bara kommer gå samma väg som alltid.
    Har ni några kloka råd? :S
    Har inga kloka råd att ge, men vill säga GRATTIS till plusset!

*kramar om*
  • Odetta

snabb fråga!!!!!

Jag kan för mitt liv inte komma ihåg om jag tog min Trombyl idag....hur gör jag nu???

Ska jag vänta tills i morgon och riskera att ha missat en dag...eller ska jag ta en nu och riskera att det blev dubbel dos???

Hjälp!

• Odetta
    BettanB skrev 2010-12-05 20:04:13 följande:
    Vvk: Strort grattis. Hur är det med mediciner för din del?

odd: Jag hade skippat att ta idag och sen tagit direkt på morgonen imorgon.
    Tack Bettan!!! Då gör jag så

*kramisar*
  • Odetta

Bettan:

Tusan att du ska behöva oroa dig mer än vad vi alla redan gör när vi väl får en bebis som stannar. *kramar om*

Det jag tänkte på, om du blir allt för orolig...kan dem inte bara sätta igång dig då? Vi ligger väl rätt lika i veckan om jag minns rätt...då borde dem ju kunna starta det hela ganska snart.

Att jag kommer att tänka på det är att vi kommer (såvida det inte är för fullt på förlossningen) bli igångsatta nästa vecka torsdag. Då är jag i v37+1.

*stora kramar*

• Odetta

Irma: Vad underbart med lyckat ul *så glad för din skull*

• Odetta
    BettanB skrev 2011-01-14 19:49:47 följande:
    Krus: Jo, tror att flödet i navelsträngen var ok, men i nedre delen av kurvan. Precis som liten mao.

MtA: Kommer tyvärr inte ihåg det, men tror inte att bicanyl är något för just upprepade mf. Kortison däremot... Iom att astma är autoimmunt (oftast), så kan det ändå vara värt att titta vidare på. Ingen som pratat om behandling med kortison?

qatterin: Underbart med jobberbjudande. Grattis!
    Vad gäller gravida så tycker jag också att de är överallt; trots att jag är höggravid själv så har jag jäkligt svårt för dem. Skitjobbigt hos BM kan jag säga. Snacka om PTSDvarning....

odd: Jo, det blir nog så i värsta fall. Vill ju helst ha det så naturligt som möjligt, men igångsättning är definitivt bättre än kejsarsnitt eller sjuk bebis. Varför skall du sättas igång?
    Igångsättning är inte så farligt som det låter, det här blir min tredje sådan

Jag sätts igång för en rad olika saker: att jag har gått med kryckor sedan typ v15...har så fruktansvärt ont nu att jag orkar inte mer. skulle först sättas igång först den 28:de, men jag rinde och tiggde dem att tidigarelägga det hela...och det gick dem med på. Sedan vill läkaren att jag äter Trombylen ända fram till förlossningen pga mina höga järnvärden och jag har GBS som måste hinnas behandlas med antibiotika i 4 timmar inna bebis föds men jag har väldigt snabba förlossningar. Så därav igångsättningen, inget jag klagar över

*kram*
    Irma skrev 2011-01-14 19:27:34 följande:
    quatteriin: Tråkigt att du inte fick gehör för dina funderingar. men bra att läkaren var vettig Även om jag just nu är gravid kan jag verkligen relatera till det där när alla jäkla gravida måste synas överallt! Grattis till jobberbjudandet!

Odd: Tänk vad tiden går fort! Redan dags för dig :-O Mår du bra? Känner du dig redo?

MtA: Vet inte om astma nämns i beers bok. någon annan här kanske minns?
    Jag mår bättre nu när det bara är några dagar kvar...är reeeeedooooooo!

*kram*
  • Odetta
    Bubbibalubbi skrev 2011-01-17 13:12:03 följande:
    Dricker ni kaffe? Eller har ni slutat? 
    Jag slutade med kaffet....äääälskar det och längtar efter en RIKTIG kopp, men nix, det får vänta. Tills dess är det koffeinfritt som gäller
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14