BettanB skrev 2011-01-14 19:49:47 följande:
Krus: Jo, tror att flödet i navelsträngen var ok, men i nedre delen av kurvan. Precis som liten mao.
MtA: Kommer tyvärr inte ihåg det, men tror inte att bicanyl är något för just upprepade mf. Kortison däremot... Iom att astma är autoimmunt (oftast), så kan det ändå vara värt att titta vidare på. Ingen som pratat om behandling med kortison?
qatterin: Underbart med jobberbjudande. Grattis!
Vad gäller gravida så tycker jag också att de är överallt; trots att jag är höggravid själv så har jag jäkligt svårt för dem. Skitjobbigt hos BM kan jag säga. Snacka om PTSDvarning....
odd: Jo, det blir nog så i värsta fall. Vill ju helst ha det så naturligt som möjligt, men igångsättning är definitivt bättre än kejsarsnitt eller sjuk bebis. Varför skall du sättas igång?
Igångsättning är inte så farligt som det låter, det här blir min tredje sådan
Jag sätts igång för en rad olika saker: att jag har gått med kryckor sedan typ v15...har så fruktansvärt ont nu att jag orkar inte mer. skulle först sättas igång först den 28:de, men jag rinde och tiggde dem att tidigarelägga det hela...och det gick dem med på. Sedan vill läkaren att jag äter Trombylen ända fram till förlossningen pga mina höga järnvärden och jag har GBS som måste hinnas behandlas med antibiotika i 4 timmar inna bebis föds men jag har väldigt snabba förlossningar. Så därav igångsättningen, inget jag klagar över
*kram*
Irma skrev 2011-01-14 19:27:34 följande:
quatteriin: Tråkigt att du inte fick gehör för dina funderingar. men bra att läkaren var vettig
Även om jag just nu är gravid kan jag verkligen relatera till det där när alla jäkla gravida måste synas överallt! Grattis till jobberbjudandet!
Odd: Tänk vad tiden går fort! Redan dags för dig :-O Mår du bra? Känner du dig redo?
MtA: Vet inte om astma nämns i beers bok. någon annan här kanske minns?
Jag mår bättre nu när det bara är några dagar kvar...är reeeeedooooooo!
*kram*