Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Fialisa10 skrev 2010-05-24 11:14:50 följande:
    Pinglan: Jag gjorde visserligen ingen skrapning men mina hormoner höll i sig i 4 veckor nu senaste tillfället.Christine: Jag är så ledsen att du måste vara här. Se till att få en utredning nu, eller åtminstone få göra den billiga delen av utredningen (ultraljud av äggstockarna, ultraljud av livmodern med koksalt, vissa blodprover). Det har du faktiskt rätt till. Fru fräken: Åh! Håller tummarna allt vad jag kan! Uppdatera så fort du vet! Egorapport: Mina provsvar ser enligt den snälla läkaren bra ut. Han sa att min läkare på hemmaplan kan se resultaten i min journal så han har tillgång till all fakta. Ville få analysresultaten utskrivna inför nästa möte så jag ringde till "hemmaplan". Men möttes självklart av grinig och totalt oförstående syster som argt sa att "Vi kan ju inte se vad andra sjukhus eller läkare gör!", som om jag borde veta det. Så jäkla trött på den sk vården i Sverige!Kram
    skönt att de ser bra ut i alla fall... du kanske ska lita på den "snälla" läkaren? och skälla ut den griniga subban!!! blir tokig på sånt där
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-05-24 15:31:46 följande:
    Har varit på vul nu och jag vet inte om jag ska vara glad eller inte men jag tror att jag borde det...Läkaren tyckte att det var tidigt att se och förberedde mig på att det kanske inte skulle synas några hjärtljud och det gjorde det inte heller, men han såg en tydlig gulsäck och han tyckte det var positivt. Såg även lite snabbt pickade i en liten sekvens men det var för lite för att känna sig helt nöjd. Läkaren är ändå positiv eftersom de tidigare mf varit i ett tidiagre stadium. Han menade på att när gulsäcken är så pass tydligt så är det något positivt och den brukar inte synas så väl vid tidiga mf. Fick även en ny tid nästa vecka på tisdag för ny koll. Får se då hur det ser ut och det avgör ifall det blir behandling med Fragmin eller om det inte behövs...Läkaren avslutade med att poängtera att jag absolut inte skulle deppa ihop pga detta för han tyckte det ändå såg bra ut fastän han inte ville ge hopp när han inte kan lova ngt!
    men du, det där tyckte jag ändå var positivt. precis som läkaren sa så är det ju jätte bra att gulesäcken syntes så bra som den gjorde... vilken vecka är du i nu?
    tycker du ska försöka njuta nu tjejen :D
  • Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-05-25 12:22:45 följande:
    har precis gått 6 hela veckor så det är ju inte särskilt långt... Ska verkligen försöka njuta. Symtomen talar för att det blir Fragmin till veckan iaf!
    v.6 ja då behöver man inte se ett knyst :D så det var ju jätte bra...
  • Längtan efter liten

Och här kommer mensen :( suck suck suck...
    Antar att det är därför jag känns sån otroooligt sötsug de senaste dagarna.
    Bara att deppa någon dag sen komma tillbaka stark...
    Blir så ledsen

• Längtan efter liten

ja det är trist, men nu blickar jag frammåt till äl... ska köpa Glandin 25  idag tänkte jag

• Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-05-28 20:28:17 följande:
    fru Fräken: Vad fint sagt. Nu fick du mig att le också Längtar: Vad är Glandin? MatsAtari: Oki. du får gärna berätta om läkarna hittar något avvikande som dom tror skulle kunna påverka så att det blir ett MA. Hittar du någon forskning får du gärna länka till det! Fialisa: Grattis till tiden hos Anette Många har fått fin hjälp av henne!  Länken om scandlabb var bra! Har en kompis (som själv har köldkörtelproblem) som tjatar på mig att jag ska försöka få min läkare att ta dessa tester. Har normala värden i blodet, men eftersom min mamma har det är det kanske av intresse att gräva djupare.  Ego: Har äntligen varit och tränat lite försiktigt idag. första gången på över 3 veckor. så skönt
    det är naturläkemedel som tydligens ka göra det lättare för ägget att fästa i livmodern.. men jag vet ju inte hur pass bar det är, men har hört många som plussat när det använt det..
    om inte annat ska det vara super bra mit oms.. så kan det hjälpa ,ot något av det eller båda blir jag super glad...
  • Längtan efter liten

hej tjejer...
    lite aggisationer här inne ser jag..

Hur har ni det idag?
    Jag vill bara att mensen ska ta slut så man kan börja försöka igen....

• Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-05-30 11:44:19 följande:
    Längtan: Inte då, bara jobbigt med privat kommunikation som passar bättre annorstädes. Ja, den känslan förstår jag helt och fullt. Har du lång cykel eller kan du börja se framemot nästa rond snart efter mens?
    jag har haft lite allt i allo cyklar, beroende på mf. efter första mf ballade den ur helt och var jätte lång.. efter andra mf blev den klite bättre och nu efter tredje verkar den ha stabiliserat sig. Men det kan ju iof även vara pravidel tabletterna som hjälper till lite.. så jag kan troligtvis se fram emot en äl runt den 8-11 juni. har bestämmt mig för att inte testa denna månad med äl test.. utan vi ska bara ha kärlek och inget annat...
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-05-30 11:49:44 följande:
    Löööööv! Låter som en bra idé, det kan bli lite mer avspänt då. Själv "måste" jag ju alltid köra ÄLtest/temp om vi försöker aktivt, så jag börjar med innohepen i tid. Svårt att låta det bli avspänt då.
    ja då är det lite svårare att bara "köra på" men nu vet jag iof inte vad min gyn säger i veckan, kanske blir så att man måste hålla koll på äl också om man ska fort.s med previdelen... men vi får se. Jag hoppas iaf att man kan sluta med dom och att prolaktin halten nu sjunkit. helst av allt skulle jag vilja köra på pergo för att öka chanserna ytterligare.

vad är innohep?
  • Längtan efter liten

åååh vad roligt... grattis

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14