Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

BettanB skrev 2010-06-18 08:29:40 följande:
    Fellan: Välkommen hit.

Längtan: Var det med cbdigital? Jag använder alltid billiga tester ibörjan för de är faktiskt känsligare än cb. Vill inte arbeta upp falskt hopp för mycket, men jag tycker inte att det behöver betyda något så här tidigt.

irma: Visst är det fint på Heaven23? Har aldrig testat deras räckmacka, men måste göra det. Den är omtalad.

*vinkar*
    det var inte digitala men vanliga pluss cb. det stog ju att man kan testa upp till 4 dagar innan..
    men jag vet att sista grav. så testade jag bara svagt på bim, så visst hoppet är väl inte ute men ALLA symptomen försvann med dagens test! :( stupid stupid. att man aldrig lär sig..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    mojutten skrev 2010-06-18 08:51:55 följande:
    Längtan, det tar ju lite tid för hcg att öka och i början så kan det ju bero väldigt mkt på hur utspädd din urin är så det kanske inte är helt kört, men jag förstår hur dina tankar går.

Fellan, välkommen! Jag har inga barn så jag kan inte hjälpa dig, men jag ser inte varför det inte skulle kunna vara så att hormonnivåer och andra saker i kroppen kan ändras och tycker definitivt att du ska göra en utredning.
    -gråter- ja jag hoppas ju att det är så... men, nej... varför skulle det vara så?
    varför skulle den där lilla änglasjälen vilja komma ner till mig?
    Fy vilken självbild jag har nu... känner mig totalt värdelös...
  • Längtan efter liten

hej tjejer... tänkte bara komma in och informera er att jag kommer lägga ner FL ett tag..
    Jag har inte fått mensen än, men testat neg varje dag nu i 3-4 dagar... så mensen kommer väl vilken sekund som helst, den skulle ha kommit igår...
    Dock vet jag ju inte exakt när jag hade äl, men den BÖR ha varit runt 2 veckor sen.
    Mensen ska iaf komma SENAST den 24...

Jag känner mig förkrossad då min kropp verkligen spelade mig ett STORT spratt denna månad..
    Jag har ALDRIG, verkligen aldrig mått så här illa som jag gjorde denna månad (har aldrig mått illa), halsbrännan och "spyorna" har jag heller aldrig varit med om.
    Bubblorna i magen likaså... inte kännt dessa ilningar i brösten, aldrig fått "lila" bröstvårtor...
    Pms, har jag inte haft denna månad vilket gjorde både mig och min sambo helt förvånad...
    Så vi var verkligen helt 100 på att jag var gravid!
    Vad skulle man annars tro?
    Jag orkar inte längre... Nu ber jag bara till de högre makterna att de ska hjälpa oss...
    Jag vill verkligen tacka er alla, för ert stöd, pepp och hopp ni gett mig...
    jag kommer säkert illbaka när jag släppt det värsta...

• Längtan efter liten

grattis bettan... du får mig att le :)

• Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-07-23 22:27:04 följande:
    Hej alla!

Nu är jag tillbaka. Numera som fru S
    Vi har haft det SÅ underbart. Kan rekommendera alla som behöver lite annat att tänka på att åka till paradiset Kristallklart vatten, vit sand och massa färgglada söta fiskar i vattnet. Första gången jag inte vill åka hem alls på en semester!

Bettan: Å vilken trevlig läsning jag får Grattis! Blir så glad Grattis till lillvovve får man säga också! Kan tänka mig att valpen gör att det sprudlar av massa "må-bra-lugn- grejer" i kroppen

Franka: Grattis  

Mojutten: Så har jag också tänkt angående medicinerna man samlat på sig härhemma... Enligt min läkare gör det ingen skillnad om man tar fragminet på morgonen eller kvällen.

*vinkar till alla* 
    tjohoooo grattis
  • Längtan efter liten

ser att ni pratar om fragmin sprutor...
    gör det något om man råkar spruta ut lite från sprutan utanför?
    och det gjorde ingen skillnad om man tog de på kvällen eller rmorgonen?
    skulle det göra något om man tar ena kvällen och sen morgonen efter eller ska man försöka hålla sig till 24 timmar mellan?

ja som ni kanske fattar så plussade jag igår :) är vettskrämd just nu... hoppas hoppas hoppas

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-07-24 10:06:40 följande:
    Jag vet inte hur det är med fragminet, men Trombylen sa läkaren att det är bäst att ta det samma tid varje dag....kan tänka mig att det är likadant med fragminet (brukar ju vara så med dem flesta medicinerna som man ska ta varje dag, att dem gärna ska tas samma tid på dygnet)

en annan aspekt är också att om man tar sin medicin samma tid varje dag och gör det till en rutin, så är risken mindre att glömma bort om man tagit den eller inte. Jag har ett larm på mobilen som låter varje dag klockan 13 till exempel 

*kram och grattis igen*
    ja det har du ju rätt i. ska ocks sätta ett larm, det får bli varje kväll när dottern lagt sig.
    Igår fick vi låsa in oss för att hon inte skulle upptäcka det... Det är svårt det där... helst skulle jag vilja göra det lite tidigare...
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-07-24 10:21:48 följande:
    Men varför gömmer ni det för dottern? Är hon liten så kan ni ju bara säga att det är speciella mamma-vitaminer som mamma måste få i spruta för att må bra Barn är så lätta på det viset och oftast nöjer dem sig med den förklaring vi ger dem. Ni behöver ju inte säga att det är pga en inflyttad bebis i mammas mage, utan säg bara att det är en speciell mamma-spruta....då kan ni välja tiden för sprutan helt
    Hon är för smart för det. Vi pratade om sprutorna förut jc och sambon. Några dagar senare kom en fröken fram till mig och frågade om jag tog sprutor för bebis.. Förstår du hur ställd jag blev =) efter den dagen slutade vi prata öppet om bebisar och mediciner inför henne. därför vill jag inte visa henne att jag tar sprutor, då förstår hon att mamma har en bebis i magen. Hon är 3 år... Men jävligt smart för att vara det säger dom... Men jag vet inte... hon är kanske bara nyfiken.
    Men visst, hon ska ju inte styra spruttiden =) det går ju att fixa.
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-07-24 10:38:59 följande:
    Tack för alla grattis Det är häftigt att gifta sig

Längtan: Grattis! Vad blir det för mediciner denna gången? Förutom fragmin? 
    Vad jag har fattat det som så kommer jag bara att få fragmin eftersom jag lider av apc resistens som gör att jag bildar blodproppar. så jag tror att det ska räcka med det...
    men vad är det annars man kan få? progresteron? ska prata med gyn när de kommer tillbaka v.31
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-07-24 13:24:36 följande:
    Grattis, fru S!!

Liten längtan: Nej, det gör inget att lite hamnar utanför någon enstaka gång och det spelar ingen roll om man tar morgon eller kväll. Huvudsaken att försöka ta ungefär samma tid varje dag.

Ego: Var i Hbg igen igår och allt så bra ut. Liten hade vuxit med ca 1/3 på 1,5 veckor, inte undra på att jag har växtvärk.
    skönt för igår blev det lite tokigt när jag skulle trycka ut luften i sprutan. sprut sa det :/ men sen läste vi att man inte behövde trycka ut luften i de sprutorna så idag ska vi inte trycka ut allt... så vi inte riskerar att de hamnar utanför...
    sen en dum fråga till.. när man trycker "fettet" där man ska spruta in... ska man släppa taget om fettet innan man drar ur sprutan igen för att minska risken att några droppar åker ut igen?
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14