Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Grattis Annica P! Självklart håller jag en tumme för dig!
Grattis Annica P! Självklart håller jag en tumme för dig!
Stort grattis Sissela!
Mula: åh, vad underbart! Hur gammal är hon nu?
Härligt lilla M! Jag har tagit mitt fragmin på morgonen, tycker det är lätt att komma ihåg att ta direkt när man gått upp.
Jag har varit väldigt förskonad mot blåmärken än så länge, men de jag har fått har varit rejäla. Dock börjar det göra rejält ont varje dag redan när jag nyper tag i skinnet runt magen för att sticka, beror det på att man är öm pga sprutorna eller bara att magen är öm generellt nu när den växer ordentligt?
Är bara i vecka 20 och tänker hela tiden att det kan vara bra att spara lår/rumpa tills längre fram, men när började ni sticka någonannanstans än i magen?
Men nej, vad är det jag läser!? hoppas och håller alla tummar och tår för att ni fortsättningsvis får bra besked!
Du har mail av mig, Mimmi!
Stort grattis TT till er tjej! Alltid lika härligt med nya "tråd-bebisar"!
Vad kul med fler tråd-bebisar!
Lycka till med ditt nya plus L Maria!
Jag tror vi alla känner igen oss i bitterheten och ledsamheten och jag tycket det ät helt okej att känna så! Hoppas vi alla får våra små inom en inte alltför lång framtid
Fy, vad trist L Maria!
Håller verkligen tummarna att det är en liten kämpe, mojutten!
Spännande Mimmi - lycka till!
Törst, min MF-utredning visade en liten kougulationsrubbning (osäkert om det spelade in) och jag har denna graviditeten behandlats med (enbart) fragmin 5000 IE/dag från plus och ska fortsätta så fram till vecka 38+0. Än så länge är jag i vecka 34 så det verkar gå vägen *peppar peppar*
Usch vad tråkigt Mimmi! Så ledsen för din skull!!
Håller fortsatt tummarna för dig, mojutten!
Vad skönt mn86!
Jag tror frågan varit uppe tidigare, men nu hittade jag inte den...
Ni som tagit fragmin/innohep under graviditeten, när slutade ni med dessa? Jag är ordinerad fram till v. 38+0, dvs om en vecka, men jag tycker det känns skitläskigt att sluta med dessa. Jag fattar det som om jag inte kan få EDA-bedövning om jag tagit sprutorna tätt inpå, samt att det krånglar till ett ev. akutsnitt men att det ändå är genomförbart. Finns det någon annat som det försvårar? Risk för stor blodförlust?
Både läkaren och BM säger att det är OK att ta dem fram till förlossningen och att det är upp till mig att bestämma hur jag vill göra, men jag skulle vilja ha lite mer kött på benen
Tar 5000 IE förfylld fragmin-spruta en gång om dagen.
Välkommen hit elab01 (även om du varit här ett tag)!
Stort grattis Mojutten! Den här gången är det din tur!!
Här föddes en liten flicka som fått namnet Klara den 16 juni, dvs 12 dagar över tiden. 52 cm lång och vägde 3330g och hon är världens finaste! Jag har tidigare haft tre MA i vecka 10, 12 och 16 och denna fjärde graviditet behandlats med fragmin dagligen från plus fram till vecka 38+0.