miss nöjd skrev 2011-07-10 12:28:25 följande:
Måste få skriva ett deppigt inlägg. Är i morgon i v8+0. har besökstid hos min läkare om 1,5 vecka då det är v 9+4. Har mått ganska illa och är nu på väg att bli riktigt deppig inser jag. Denna väntan på domen som jag är 99,9% säker att den blir " jag ser en hinnsäck men intet levande foster". Detta blir ju då nummer 10 i ordningen. Och eftersom jag är van liksom ni andra här i tråden vid dessa MF så vet jag att ett MF i v 9+ gör garanterat skitont och kommer forsa blod (livrädd). Undrar hus ni gör- skulle ni vänta dessa 1,5 veckor för att komma till er läkare eller ska jag kanske försöka få en snabbare tid på annan mottagning? Det är ju inte lockande att må illa, må dåligt både fysiskt och mest Psykiskt dessa extra dagar om man kan få besked och åtgärda problemet snabbare....?
Eller är det bättre att vänta och ta detta med min läkare som gör MF- utredningen?
undrar också när man vet att det är dags att faktiskt ge upp? Vara nöjd med att vara tvåbarnsfamilj och sörja det tredje som aldrig kom och gå vidare?
Håller helt med de andra, boka en tid! Det är ingen vits att gå och oroa sig i onödan och 1,5 v är lång tid i din situation.
LillaD: skönt att höra att det blev bättre när du fick barn. Det är det jag hoppas på också, men mörka dagar är jag rädd att det här har förändrat mig i grunden. Är inne i veckan innan mens och då är jag aldrig särskilt glad, men även det går ju över tur nog.