Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan: grattis!

Bettan: bra att du tog upp det. Håller med dig ang. bilder. Just nu mår jag relativt bra, men jag vet hur det känns när det inte är så och då hade jag nog inte uppskattat ul-bilder i en sådan här tråd. Tycker dock det är helt ok med alla funderingar i början av graviditeten. Det förstår jag allt för väl och även känslan av att man då kanske inte vill gå in i "vanliga" gravidtrådar.

Quatterlin: bra att ni har psykolog på Repro. Jag har fått gå privat och det kostar skjortan  Flört Hoppas det går bra!

• NinniNinna

Bettan: skit också Skrikandes Ge dem vad de tål när du får chansen! Kram

• NinniNinna

Hej, jag kommer in och läser ibland, men kommenterar sällan. Hänger inte riktigt med, men grattis till lyckade vul och stor kram till alla som kämpar!

Mojutten: skit också! Kram

Quatterlin: min mens och mensvärk har också förändrats efter varje ma. Jag tycker att jag har fått mer mensvärk (om kanske inte lika illa som du) och mer mens, men jag tycker att det brukar "bli som vanligt" igen en tid efter mina ma. Mittt råd är nog att du ska kolla upp det om det håller i sig, även fast jag vet att det kan kännas lönlöst ibland...

Daniela: känner så väl igen mig. Det enda som brukar funka för mig är att acceptera att det känns jobbigt och att jag är ledsen (trots att man såklart också är glad för deras skull också). Det är ju inget konstigt att vi känner så! Med de som varit nära vänner har vi pratat om att jag har dubbla känslor och de har accepterat det. På något konstigt sätt så tycker jag det blir lättare bara man accepterar och luftar känslorna. Kram

• NinniNinna

Hej, jag är inne och läser här ibland, men skriver inte så ofta. Välkommen hit alla nya och grattis tlll er som är gravida!

Bettan: ser att du skrev till  AHöst om täta tappkontroller och tidig igångsättning efter BF. Som du vet, så har jag också numera inlett kontakt med Dr LM. Hur kommer det sig att han förordar tappkontrollen och igångsättning? Är det pga. av dina speciella förutsättningar (du behöver inte berätta vad i så fall) eller beror det på antalet ma/mf? Jag är glad att din graviditet går så bra! Kram

• NinniNinna

Bettan: tack för svare. Skönt att han håller så bra koll på sina patienter!

Buster, Irma och alla andra: grattis!!!!

Mojutten: förstår att det är jobbigt att det står stilla. Jag tycker fortfarande att den jobbigaste tiden var när vi försökte bli gravida i ett år mellan ma 2 och 3. Jag håller tummarna för att er väntan snart är över!

• NinniNinna

Bettan: förlåt, när jag skrev grattis Buster, Irma och alla andra, så var det inte riktat till dig utan till alla andra som det går bra för som jag inte kan namnet på (jag hänger inte riktigt med i tråden, utan tittar bara in ibland). Däremot, så skrev jag att jag är glad att din graviditet går bra och att du kommit så långt, men jag visste inte då att du var så orolig (hänger som sagt inte riktigt med i den här tråden...). Förlåt! Hoppas att du får fler täta kontroller som kan lugna något. Kram

• NinniNinna

Mojutten: missade din fråga... det är inte bra i dag. Det verkar som det verkliga mf hände i dag (11 dagar efter cytotek). Det har gjort fruktansvärt ont och det blöder väldigt mycket. Helt normalt, säger såklart vården... Har egentligen återbesök i morgon, men nu undrar jag verkligen om det kommer gå att undersöka mig då.... Fan vad vi måste stå ut med mycket!

• NinniNinna

Irma: det är mycket bättre nu, men jag måste säga att det här (det fjärde) var ett väldigt utdraget mf.... Jag var inne och kikade på din profil och fick en liten insikt  hur mycket ni fått gå igenom. Jag är så glad att du nu fått komma så långt i graviditeten! Vad har du för medicinering? Hoppas du får riktigt bra vård!

Bling: jag fick faktiskt citadon och det var det enda som hjälpte till slut. De första två ma fick jag ingenting, så jag vet hur ont det kan göra med bara ipren... Spännande med nästa steg i NY! Hur kommer det sig att ni sökt er till just den läkaren?

AnnicaP: lycka till med nya försök!

God jul till alla!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14