Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

irma: Som här då *snörvlar*
    Ja, man skall helst ligga under 2,0. Föreslår att du ber att få ta ett prov till först och främst. Tror tyvärr inte att du kan övertala dem att ge dig levaxin när du ligger så pass lågt som 2,1. Jag fick det knappt ens när jag låg på 4,8.
    Men försöka duger.

Skk typ2 verkar de ha väldigt dålig koll på i Sverige, men fråga kan du ju alltid göra.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

snigelkatt: Varför är jag inte förvånad? Kompetensen på SU vad gäller upprepade mf är väl inte direkt högst i världen. Och tyvärr verkar deras intresse vara ganska sviktande det också.
    Hur är det; har du självmedicinerat något innan (ASA)? Annars är det väl en bra sak att börja testa?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Eller börja direkt efter mens, så hjälper det slemhinnan att bli lite extra fin.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

På tal om diet, så vet jag att man diskuterar LCHF och andra dieter i samband med skkproblem; det påverkar tydligen en hel del. Rör runt i hormonbalansen på olika sätt. Kanske värt att googla vidare på?

snigelkatt: jag kan nog tycka att ni kan testa att sätta in ASA direkt efter mens; äta hela cykel enbart med uppehåll vid mensen alltså.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Nej, är inte mycket för extremdieter öht och absolut inte när man är gravid. Däremot tänker jag att man kanske borde läsa in sig mer på och kolla upp kring hur maten kan påverka iom att många med skkproblem upplever "lättnad" vid GI och lchfdiet. Tycker mig ha läst på flera ställen att det kan påverka hormonbalansen....

grisolle: heparin är alltså som fragmin och innohep. De två sistnämnda är olika varianter av lågmolekylärt heparin.

Snusmumriken: Har inte det med immunförsvaret att göra också?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

grisolle: I i vissa fall av inkompatibilitet tror jag man kan använda LIT, men det görs inte i Sverige längre. Fanns en svensk läkare som forskade på det på SU förr, men hon jobbar inte kvar längre.

odd: Vilken tur du haft; låter som om du hittat en vettig läkare. Såna växer inte på träd.

Irma: Hu då. Är lite samma. Haft en envis förkylning i flera dagar och känt mig allmänt seg; idag tränade jag ändå, så nu får vi se om det gör mig jättesjuk eller om jag kanske frisknar till ist.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

MB: Stort grattis! Vad roligt att höra att allt gått bra.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Usch och fy. Hoppas verkligen att du kryar på dig snart. Inget kul att vara sjuk.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: Träning är bra medicin; jag har blivit träningsnarkoman som följd av alla missfall. Träningen håller mig uppe.

Hej, icka. *vinkar*

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14