Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Har köpt vegetariska omega3-kapslar (som jag inte fått hem än) eftersom jag är vegetarian men tar ju också Fragmin + ASA.
Oki, tror att man skulle ta 2 om dagen så det blir det nog bättre med 1.
Är i v 18 nu förresten, bara en vecka kvar till RUL..
Bettan, Daniela, Irma:
Tack! Ja, det känns verkligen konstigt, att det verkar gå bra nu.
(skulle stå är NU i vecka 24) :)
Bettan:
Jag ska inte tillbaka dit, räknas som normal graviditet sedan vecka 12. Däremot får jag självklart ringa min läkare om det är något. Jag tar 5000 IE fragmin.
Usch, ja, även om jag inte skriver ofta så följer jag ju tråden och har läst om din nya oro.. Är det läkarna som tror att det kan bero på mikroproppar?
Grattis Bettan! Har loggat in flera gånger om dagen bara för att se om du skrivit nått..!
Hej, nu var det länge sen jag skrev här men har fortsatt läsa då o då.
Vill bara berätta att vår lilla bebis föddes den 5 maj :)
Fragmin, progesteron och lite ASA hette mirakelkuren.
Tack!
Hej igen om nån kommer ihåg mig :)
Läste mycket i tråden och skrev lite grann innan och när jag väntade min dotter, så för ca två år sedan.
Hade tre tidiga missfall 2009-2010, de upptäckte APC-resistens och jag behandlades med fragmin och progesteron (och triobe) och allt gick vägen fjärde graviditeten. :) Nu är jag gravid igen, v 15, och får samma behandling.
Men nu tänkte jag bara skriva att jag var på spec-mödravården av annan anledning i veckan (på samma sjukhus som gynakuten som behandlat mig för upprepade missfall) och läkaren sa att de aldrig hade gett mig Fragmin om jag gått via dom! Inte för heterozygot apc-resistens. Hann bli lite orolig eftersom jag behövde nytt recept men som tur var konstaterade han att om han skulle ta bort fragminet nu och jag skulle få ett missfall så skulle jag ju bli arg på dom, så jag fick fortsätta behandlingen... Men inte ens på samma sjukhus har de samma rutiner, det gäller att ha "tur" för att få behandling för det här.