• Buster

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Fick nytt pos gravtest i torsdags, är i v 4+4 idag.
    Har haft två tidiga mf och ett tidigt ma och går på utredning nu men "råkade" bli gravid innan jag hade lämnat sista proverna på hormonerna. Ringde läkaren och jag fick progesteron utskrivet så det började jag med igår. Men med tanke på att mina mf varit på dag 4+3 och 5+0 känns det lite sent att börja nu.. Ska få komma på tidigt VUL om ett par veckor.

De rekommenderar inte trombyl på sjukhuset och jag har fått för mig (?) att de har effekt framförallt om man har lite senare missfall. Vad tycker ni? Ska jag köpa Albyl Minor också, fast läkaren sa nej?

• Buster

Bettan: Ok, tack  för snabbt svar... : )

Tycker att det är konstigt att det inte finns mer allmänna riktlinjer vad det gäller behandling av missfall.. Har ju läst här på fl i snart ett år och ingen verkar ju få "riktig" hjälp automatiskt...
    (Däremot har jag blivit väldigt väl mottagen i sjukvården, inte en enda förringande kommentar eller så utan de har varit väldigt proffsiga.)

• Buster
    qatteriin skrev 2010-09-18 23:26:41 följande:

Men då till följdfrågan: Hur tusan delar man en rund tablett i tre lika stora bitar? ;) (Har grunnat länge på detta...)

Bra fråga! : )
  • Buster
    Daniela01 skrev 2010-09-19 09:12:48 följande:

Buster: GRattis till Plus!!

Tack : ) Man får ju så dubbla känslor och vågar inte hoppas,
    men det är klart man ska vara glad att man är gravid...

Håller tummarna för dig!

Pratade med min sambo om att ta liten dos ASA och han tyckte också att det var ok att vi testade.
  • Buster
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 19:56:57 följande:

ja det känns fatastiskt... jag hoppas ni snart är här med.. eller jag vet atrt ni snart är det.

Ser underbart ut... : )

Ska på mitt första VUL den sista september (om jag fortfarande är gravid då),
    är då i v 6+1 så jag undrar om det kommer att gå att se något,är ju inte säkert så tidigt väl?

Men även om det inte går så är jag ändå glad att jag får komma in så tidigt och kolla,
    var ju den dagen jag skulle fått svar på vad utredningen visat, nu blir det VUL också... : )
  • Buster
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 22:20:35 följande:
    jaha okej då vet jag.. du ska nofg se att de hjälper då... men tänk på att inte få panik OM du skulle börja blöda när du är gravid. proggisarna kan man blöda av.
    Bra att ni skriver det, finns ju ingen bipacksedel...
  • Buster

En liten fundering bara, har ju precis hittat den här tråden och vet inte hur folk "brukar" göra här... Självklart ska tråden inte göra någon mer ledsen, men när räknas det som "gravidsnack"...? Under de första (olika många för alla såklart) kritiska veckorna så känner iaf inte jag för att skriva i de vanliga gravidtrådarna då jag snarare väntar mig ett missfall än att det ska gå bra.. Och nu är jag mitt uppe i den oron samtidigt som jag har en pågående missfallsutredning.
    Men det kanske finns andra forumtrådar som passar bättre ändå? Hur känner ni kring det här?

• Buster
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:56:27 följande:
    i den veckan kan de se hjärtat slå. men bli inte förskräckt om de inte gör det :D
    Det är ungefär så jag tänker, eller försöker tänka iaf. Har idag "överlevt" v5+0 (haft ett missfall då), men oron är enormt jobbig... Har det dessutom jättestressigt på jobbet just den här veckan av olika skäl och hade helst bara legat hemma i sängen o vilat "magen".. Om det blir missfall vill jag inte behöva fundera på om jag kunnat göra något annorlunda...

Måste bara säga att jag tycker att det här verkar vara en ovanligt trevlig (och klok) tråd här på FL! Glad att jag hittade er :)
  • Buster

Hej igen... Verkar tyvärr som att mf nummer 4 är på gång... Har inte börjat blöda men mina symptom har minskat i flera dagar och igår fick jag tydlig mensvärk (inte molvärk) som kommit och gått sedan dess. Känner så igen det från de tidigare missfallen. Är i v 5+4 idag. Inte helt kört än, men antagligen.

Ska som sagt på återbesök på gyn på torsdag, för tidigt VUL och för att få svar på våra prover från utredningen. Kommer iaf att fråga om att börja med progesteron från ÄL nästa gång, men börjar tvivla på att det och ASA/albyl ska räcka för mig.

Har  ju läst lite här och var om alla undersökningar man ska fråga efter, men undrar om någon vet var det finns en sammanställning eller om ni vill svara här? Nu har de ju bara gjort en grundläggande utredning.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14