• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

RamonaMaria: Det är ju en bra tanke, att dom isåfall kan se om allt kommit ut. Starkt av dig att vänta!

Äntligen dax: Hoppas inte du får mens nästa vecka! Håller tummarna! 

• Irma

Äntligen dax: Jag hade bruna och rosa flytningar nästan från start denna graviditet. Värk i livmodern och värk i rygg. Jag var helt säker på att det var kört. För ryggvärken hade jag inte kännt dom andra gångerna. Jag var inställd på att boka tid för skrapning veckan efter, men istället fick jag se ett litet hjärta slå Säger som Bettan, det MÅSTE inte vara kört!

• Irma

Äntligen dax: Jag var inne på ett VUL v:5+4. Då såg läkaren en fin hinnsäck (minns inte exakta måttet), men inte hjärtaktivitet. Enligt läkaren var det finfint, på dagen vad man skulle se. Blev ändå ivägskickad för att ta HCG 2 ggr under nästkommande veckan (trodde ju fortfarande det var kört). Jag ville ha klara besked till nästa VUL. V:6+5 gjordes nästa VUL, då hade HCG gått upp jättefint och hjärtat slog

• Irma

Äntligen dax: Håller med Bettan! I mitt fall var det inte jag som tjatade för att få komma in så tidigt. Det var min läkare som ville det redan när vi talades vid v:4+0. Lycka till med tentan!

• Irma

Äntligen dax: Jäkla skitklinik då Skrikandes Jag tror inte progetsteron kan rädda ett missfall. Men däremot kanske stötta en graviditet. Men det är bara vad jag tror... Ingen fakta någonstans ifrån eller så...

Ninnin82: Grattis till mensen Nu jäklar! Just idag har jag 4 veckor kvar till BF. Skulle vara kul om du "tog min plats" direkt efter mig  

• Irma

Äntligen dax: Näe! Får dom göra så? Låter väldigt cyniskt att du måste ha fler missfall innan man undersöker livmodern. Man bryr sig inte om att du lider under tiden du måste ha alla missfall Förstår att det känns knepigt när du liksom inte blivit lovad något, men inte heller helt ignorerad...

• Irma

Äntligen dax: Självklart fortsätter jag hålla tummarna för dig! Skulle det inte gå och du flyttar till västregötland så finns min fantastiska läkare i Gbg. Hon är svår att få in en fot hos. Men om man väl får in en fot så är det guld värt...

• Irma

Sophan: Välkommen hit! om du tar albyl minor innan du tagit koagulationsprover för utredning så borde det påverka svaren. 

• Irma
    NinniNinna: Ja nu börjar det närma sig :-O Är lite rädd för att det ska hända något med klumpen precis innan nu, eller vid förlossning. Men det är inte så stora hjärnspöken... Ska nog gå bra

Ninnin82: Klart det kan funka! Och gör det inte det vet du att du får prednisolon nästa gång. Efter mitt MA med trombyl+fragmin var jag först osäker på om jag skulle få testa prednisolon av Dr.MH. Hon hade inte sagt det rakt ut. Men du vet ju att hon tänker ge dig det isåfall! Å det är en trygghet att veta  Dr.MH ordinerade trombyl och fragmin från några dygn innan ÄL på mig. Sa hon inget om det till dig? Progesteron vet jag inte vad hon tycker du ska ta, då jag inte tog det för henne.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14