TT & Bettan: Jag hade faktiskt en diskussion med en läkare idag (var inne på TUL) om effekterna av kortison. Han tyckte inte att det finns belägg för effekter på människa, precis som du säger. och så låga doser som vi med habituell abort tar tyckte inte han borde påverka. Finns ju andra patientgrupper som tar mkt högre doser hela graviditeten igenom. Precis som min barnmorska på spec.MVC också säger... Jag hoppas dom har rätt.
Maria: Knepigt det blir med procenten... Något som är tydligt med dom där är väl att efter 3 missfall blir siffrorna sämre. Och om det är salhgrenska som inte tror på immunologiska förklaringsmodeller till missfall så är det väl inte så konstigt att oddsen blir sämre och sämre enligt dom... Om man får ett 3:e missfall och inte får behandling. Tänker jag...
Hoppas du slipper ett 3:e missfall!
Sissela: Jag tog prednisolon till v:26+0. Det för att jag vid graviditet utvecklar jobbiga eksem. Men då med utfasning sista 2-3 veckorna. Hade bara 2,5 mg sista två veckorna. dessförinnan en längre period med 5 mg. Jag tog fragmin till 36+0 och trombyl till 37+0.
Javisst: Grattis till Anette! Så skönt när man får ett bra bemötande
Ninnin82: Håller tummarna att du får fortsätta bli blå på magen länge till