Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Välkommen, Loha.
Längtan: vad skönt. Grattis.
Välkommen, Loha.
Längtan: vad skönt. Grattis.
Nu skriver jag utifrån hur jag kände mellan mina missfall, vill inte vara dum och grinig, men tycker nog att det här är helt fel tråd att lägga in ul-bilder i. Jag gillar att skriva om hur det går för mig, men mer detaljerat skriver jag i andra trådar (bland andra gravida). Det är vad jag själv skulle ha uppskattat tidigare; hade nog uppskattat lite mer diskretion från gravida trådmedlemmar, men det är kanske bara jag?
mojutten: ja, jag tänker att det här måste få vara fri zon för alla som haft det kämpigt; finns ju få andra ställen där man kan få så mycket stöd i sin kamp tycker jag. Ni andra får hemskt gärna ge er åsikt....
Vi gravida har ju SÅ många andra forum att skriva och snacka av oss i.
Buster: Tänker att det är en sak att skriva om sin oro och en helt annan att klägga in ulbilder och/eller berätta inlevelsefullt om en bebis som vinkar till en på skärmen etc etc etc Kan tycka att det är fullkomligt okej att skriva helt kort om hur graviditeten fortlöper också, men kanske inte för mycket detaljer just här? Åtminstone så hade jag tänkt så själv tidigare. Vet ju hur fasansfullt jobbigt det kan vara; speciellt tunga dagar (har haft SÅ många själv så).
Om man just blivit gravid med första barnet och är 30+ så finns det exvis en tråd speciellt för oss som haft upprepade missfall (lite annorlunda gravidtråd mao):
www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html
För de som är 30+ med upprepade missfall och kämpar med första barnet finns även:
www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50633547.html
qatteriin: haha... Är du också psykolog? Så lustigt, jag med...
Laban: Har svårt att tro att jag någonsin glömmer det här helvetet. Min psykolog sa samma sak och fick mig att gå i taket. Men visst känns det fantastiskt att äntligen ha kommit så här långt iaf.
Vilja våga kunna: Får du inte göra utredning ännu? Hade jag varit du hade jag bara testat ASA vid nästa graviditet och avvaktat; rent statistiskt är det ju ruskigt osannolikt att du skall få ytterligare ett mf egentligen. Får hoppas att du tillhör den stora grupp som får två, men aldrig fler. Inte särskilt ovanligt, även om två missfall är mer än nog. ETT är för mycket...
mojutten: Kan bara hålla med om din slutsats.
Soa: Hade jag varit du hade jag krävt innohep/fragmin/vad det heter elsewhere också. Det innebär ju bla ökad risk för proppar, gör det inte det?
Hej, sushikatten. *vinkar*