• Buster

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ta åt dig allt beröm du Bettan! Glad

Jag ringde upp min läkare idag, hon sa ungefär det jag hade väntat först, att det inte finns några bevis för att Fragmin har någon effekt så tidigt och att det inte ingår i deras rutiner MEN sedan sa hon att hon skulle ringa och rådgöra med sin överläkare. Hon ringde upp igen efter bara några minuter och sa samma sak igen men sa sedan att eftersom det inte är skadligt (förutom risk för ökad blödning vid ev missfall) så kunde hon skriva ut Fragmin åt mig redan idag. Yey! Skrattande  Tror de bedömde att jag skulle bli en lugnare patient då, haha.
    Hann inte hämta ut idag med tänkte göra det imorgon. Min sambo är fortfarande tveksam men jag vet att OM vi får ett till missfall så vill jag känna att jag har gjort det jag har kunnat.

På tal om vitaminer så ordinerade överläkaren B-vitaminer till mig.. Bara jag som fått det? (Vet inte vilken B-vitamin, får kolla när jag hämtat ut)

• Buster
    BettanB skrev 2010-10-02 12:03:28 följande:
    Buster: tack. Och härligt att du får börja direkt ändå. Det kan ABSOLUT göra skillnad. Dr LM är mycket bestämd med att man skall börja redan vid äl tom om man har tidiga mf och han är också överläkare och docent; det kan du hälsa din läkare. 
    B-vitamin har jag inte direkt hört någon ordineras för mf, men det kan säkert vara bra. Har du haft brist?
    Bettan, Mojutten, qatteriin, Irma97:
    Ja, känns jättebra att ha börjat nu med Fragminet. Och min sambo fick sticka mig, är inte rädd för sprutor eg men eftersom han är inom vården och brukar sticka folk kändes det bäst så. Glad

Har inte haft någon brist vad jag vet, vet inte ens om de kollade upp det. Verkade bara vara ett allmänt råd från överläkaren. Fick TrioBe (B12, B6, folsyra) som jag skulle ta ist för Mitt Val Vegetarian som jag tar annars. Visste inte att den innehöll folsyra så jag vet inte om det är ist för vanliga folsyran jag tagit innan...Är iaf mer folsyra i den nya tabletten.

Vilka intressanta diskussioner det är i den här tråden! Lusläser allt, vet ju inte vad man kommer ha användning för..
  • Buster

qatteriin: Fast jag är inte vegan, halva min kost består av mjölk och yoghurt... Skrattande Så om jag inte har svårt att ta upp b12 borde jag inte ha brist. Men kul att du tycker att de tabletterna är bra. Var tyvärr inte inbegripna i högkostnadsskyddet längre dock.

Haha, ja, jag reagerade inte ens på formuleringen... Låter inte så bra! Men jag hopppas att det ÄR bra.

• Buster

Hej! Var på VUL idag igen och vi fick se en liten på 5mm (!) med ett hjärta som slog så fint...  Hjärta
    Allt såg fint ut enligt läkaren och det hade utvecklats precis som det skulle från förra veckan. Fick foton med oss hem o allt. Så just idag tänker jag bara vara lycklig och skjuta all oro åt sidan.

• Buster

Det är väldigt tidigt. Enligt ÄL borde det vara 6+4 men läkaren sa att det nog fäst senare eftersom den såg ut att vara i slutet på v5/början på v6. Eftersom den utvecklats så mycket som den skulle sen mitt VUL förra veckan då pricken bara var 1 mm så tyckte hon att det såg helt normalt ut. : )

• Buster

Har lusläst FL om det här och det verkar vara väldigt olika vad man ser så här tidigt, och det är ju inte så konstigt. Det räcker ju att ÄL var några dagar senare än man trodde och att embryot fäster ytterligare några dagar senare så kanske man är en hel vecka kortare gånget än vad man trodde. Hade jag räknat på senaste mens skulle jag ha varit i ca v 7+1 idag men det är jag ju inte alls.

• Buster

Hej, vill bara vinka till alla och säga att jag läser allt men inte riktigt orkar skriva, känns som att man går i ett vakuum till nästa VUL (om åtta dagar)...

• Buster

Jobbar ju i förskola så det gäller att härda sig, blir ju några småsyskon varje år... Men jag försöker också tänka att jag vet ju inte vad de har gått igenom, kanske IVF eller missfall precis som jag.. Gör det lite lättare för mig iaf. Men det funkar ju bara på folk man inte känner privat..

Imorgon är det VUL igen, i v 7+5 enligt senaste VUL, hoppas att hjärtat fortfarande tickar på där inne..

• Buster

Mitt VUL gick bra! Kan knappt tro att det är sant... Men vi såg en liten på 16.9 mm och beräknades till v 8+2 vilket stämmer bättre med min ÄL än tidigare VUL. Vår läkare var sjukskriven och hade inte fått tag på oss, men vi fick träffa en annan läkare istället "akut", var inga problem alls, hade inte velat åka hem utan svar idag.

VVK: Håller tummarna för dig!

• Buster

Hej.. Som vanligt vanligt läser jag mer än vad jag skriver här inne, men vill uppdatera att jag idag gått in i v 13 (12+0) och var på VUL i förrgår och allt såg bra ut... Kan inte fatta att det är sant...

På tal om läkare har vi haft tre olika då vår ordinarie var gravid och blev sjukskriven, men måste säga att alla varit lika bra. Däremot tycker de lite olika om att använda Fragmin, men två av tre tycker det är bra iaf. :)

Valde att berätta på jobbet igår (närmaste kollegorna visste redan), och berättade om missfallen också för de jag hann prata med. En kollega sa just att "åh, och jag som säkert suttit i personalrummet och frågat om inte du ska ha barn snart... ! Vad lite man vet egentligen.." 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14