• Buster

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

BettanB: Tack för stöttningen...! Betyder så mycket... Skönt att det bara är några dagar kvar till VUL iaf, vad som än händer...

Tack för tipset om Finessan.
    Såg att hon gått till dr Nie också, en släkting har gått til henne för helt andra besvär och hon lär ha en hel pärm med foton på barn som hon hjälp till världen. Min sambo tror inte på akupunktur alls, men säger att jag såklart får gå om jag vill det.

• Buster

Tack Irma o Mojutten med.. Hoppet går upp och ner hela tiden, usch o fy säger jag bara.

• Buster
    Längtan efter liten skrev 2010-09-27 10:07:02 följande:
    men det är ju inget där som tyder på mf vännen... molvärk ska man ha.. och det kan verkligen kännas som mensvärk.. så ta inte ut något i förskott
    Nej inte rent objektivt, det hör jag med.. Men det känns annorlunda och fel och precis som vid mitt MA i våras... Samtidigt har jag ju aldrig haft en normal graviditet så jag vet ju inte hur det ska kännas heller, det förstår jag ju. : )
    Jag vet "med hjärnan" att hoppet finns där men tänker inte våga hoppas "med hjärtat" innan jag får se ett hjärta slå på ett VUL, innan dess ser jag mig inte ens som gravid egentligen.

Tack för att ni är positiva!
  • Buster
    kaakis skrev 2010-09-27 09:27:56 följande:
    Buster gumman.......
    att få en blödning är inte roligt, dock behöver det inte betyda att det är MF på G.
    Jag hoppas och håller tummarna för dig!!
    Ingen blödning än. Bara konstigt.

Tack!
  • Buster

Bettan: Usch va jobbigt! Värdena säger mig inget men förstår att det är viktigt. Att man ska behöva veta allt själv..

• Buster
    BettanB skrev 2010-09-27 18:40:06 följande:
    Buster: Förstår dig SÅ väl. Hoppas verkligen att du skall få se ett hjärta picka på vul. *kram*
    Tack : )

Ditt svar kom in innan mitt svar till dig, ser väldigt märkligt ut.. : )
  • Buster

Hej igen alla!

Idag var vi på Vul/återbesök efter missfallsutredningen, och det gick på det stora hela bra.

Till att börja med så var det troligvis för tidigt för att se hjärtslag, och det hade jag räknat ut innan så det stressar mig inte. Däremot fick vi se en liten vi prick i hinnsäcken och det var första gången. : )

Och vår utredning visade att jag har APC-resistens (heterozygot) så från att vi har sett hjärtslag ska jag ta Fragmin...! Lite överraskad över att de faktiskt hittade något även om det var något "vanligt"...
    Så nu ska vi tillbaka på nästa onsdag och om det ser ut som det ska då börjar behandlingen.. : )

Har förresten lugnat ner mig efter min värsta nojja i helgen, men usch vad läskigt det var med mensvärken... Men den lugnade ner sig och det kom ingen blödning. Tack för att ni var positiva! Nu är det bara att hoppas att jag kan hålla mig lugn en vecka till..

• Buster
    BettanB skrev 2010-09-30 17:34:47 följande:
    Buster: Vad härligt att de hittat något! Tar du ASA nu? Annars skulle jag definitivt rekommendera det. Dessutom tycker jag att det är på tok för sent att börja med fragmin när man ser hjärtat; tycker gott att du kunde fått det direkt på studs. Men det allra mest positiva är ju som sagt att man hittat något att behandla.
    Jadå, har tagit ASA sen du sa till mig. Flört Så i 1,5 vecka ungefär. Med tanke på vad felet är och att de inte ger Fragmin från plus så är jag väldigt glad att jag tar ASA. Konstigt att det ska vara så olika överallt. Läkaren sa nått om att eftersom det ändå inte finns någon moderkaka som det kan bildas proppar i innan så behövs det inte (?). Men det har jag inte läst någonstans här fast man läser om Fragmin hela tiden.

Jag vågade inte erkänna för läkaren att jag fuskar med ASA. Och vet inte hur jag ska göra sen. Min sambo är inom vården och vill inte att vi ska vara "besvärliga" patienter och är orolig att ASA + Fragmin blir för mycket.
  • Buster

Bettan:  Haha, ja du.. Jag tror att det helt enkelt finns alldeles för mycket regler (missförstå mig rätt) i landstingsvården. Att alla läkare ska följa vissa riktlinjer och ha samma argument. Men jag vet inte.
    Jag ska prata med min sambo och se vad vi kommer fram till. Han vill inte riktigt tro mig bara för att jag läst det på familjeliv, han vet ju inte vlka experter det finns här inne. Tungan ute

• Buster

Bettan och Annica P: Ja ni.. Det känns ju lite märkligt att sätta in en behandling i v 7 när jag fått mina mf i v 5 och 6 (och ett ma i va 8 som troligtvis inte heller levde i v 7). Hm.. det är som att säga att mina missfall inte berodde på APC-resistens men det är det vi ska behandla ändå, helt bakvänt.

Kanske får ringa och prata med läkaren imorgon om hon är där, bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite iaf.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14