Inlägg från: grisolle |Visa alla inlägg
  • grisolle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Soa123: Har du hittat en läkare i Sverige som hjälper dig med allt det efter 4 missfall? Får jag fråga vart du bor? Hoppas att det hjälper dig till ett plus snart!

• grisolle

Spännande, Bling! Jag hade också ägglossning igår så vi kan ju vänta ihop... Tyvärr var min man borta hela helgen men med ett försök i fredags och ett idag är det kanske inte helt kört ändå... Alla tummar och tår hålls!

• grisolle

Kom att tänka på en sak när jag var och tränade idag, hur gör ni andra med bastu när ni är gravida? Jag älskar att basta men vet inte om det kan öka risken för missfall? Googlade lite om det och då står det att det inte är farligt men å andra sidan står det att man kan träna, hålla igång, ha sex mm precis som innan graviditet och det vet jag att vissa av er har fått råd att vara försiktiga med när man haft många missfall.
    Någon som vet eller har en teori?

• grisolle

Mm, jag lutar åt samma slutsats som ni vad gäller bastu, att i så fall inte basta så länge eller varmt...

Annica P: Välkommen hit, här hittar du många som gått igenom samma sak som du (även om jag själv inte är i närheten av många av de andra tjejerna vad gäller erfarenhet av behandlingar ännu...). Vet tyvärr inte om hormonspiral kan påverka, de säger ju att när man väl tagit ut spiralen så ska kroppen återställa sig och blir som innan. Har du haft 4 missfall på rad? Du skriver fem graviditeter, gissar att du har ett barn då?
    Jag har också kännt den där hopplösa känslan efter varje ett av mina tre missfall, på något sätt orkar man ändå gå vidare fastän man inte tror det när det är som värst... Kanske låter klämkäckt men så har det varit för mig, efter ett tag tar längtan efter ett barn över och man orkar en vända till, är inte den naturliga driften att föröka sig märklig så säg?

• grisolle

Jag är här! Är inne i den otåliga väntan på mens (eller förhoppningsvis inte) samtidigt som vi väntar på att få svar från utredningen... inte mycket nytt att rapporera alltså!

Hur har du det själv, Irma?

Bling, hur gick FET förra veckan?

• grisolle

Det är nog labbet som är segt... de hade minst 10-12 veckors väntetid för kromosomtest innan sommaren och jag gissar att de liksom repro har haft semesterstängt (eller iaf mindre bemanning) så vi gissar att det tar ett par veckor till. Desstuom är det stört omöjligt att komma fram på telefon för att få besked om testerna är klara. Har satt min man på det men efter 30 min i telefonkö vid ett antal tillfällen är han nära att ge upp... :)

Nu väntar vi till efter helgen eftersom mensen är beräknad till då, blir det plus måste vi få komma dit igen för nya prover och oavsett vill vi ju ha svar på utredningen nu så då får vi ringa båda två konstant tills de svarar! 

• grisolle

Bling; Jobbigt, men vi håller tummarna ett tag till, vi är ju på typ samma dag...

I måndags fick jag jätteömma bröstvårtor och blev så klart glad, igår var det helt borta och nu idag fick jag liiiiite blod på pappret. Ska ta ett test imorgon ändå, orkar inte vänta på mensen, särskilt eftersom vi ska bort till helgen...

Funderar på hur tydliga fantom-graviditetssymptomen egentligen kan bli, snacka om att hjärnan känner det den vill känna! Jag litar snart inte på den längre! Flört

• grisolle

Hej, sitter också på mobilt och skriver bara kort nu. Mensen kom igår för mig också... Känner med er mojutten och Bling! Nu ska ja på allvar kolla upp immunförsvaret eftersom jag starkt misstänker att det är orsaken. Skriver kanske mer ikväll när jag är hemma.

• grisolle

Hej!

Hur är det mer er andra här i tråden?

Jag fick äntligen tag på SU i måndags (jag lyckades härda ut telefonköerna!Skrattande), tyvärr var beskedet att de nu trodde att kromosomproverna skulle ta minst 3 månader vilket betyder minst en månad till i väntan. Under tiden läser jag Dr Beers bok och googlar runt om allt möjligt - vid nästa läkarbesök ska jag veta vad jag ska fråga om!

Är det någon av er andra här som, efter att ha läst Dr Beers bok, tror sig ha någon autoimmun sjukdom? Jag tycker att det verkar som att det är en tydlig anledning till upprepande mf och när man läser symptomen börjar man ju tro allt möjligt. Jag har haft Graves sjukdom (struma) och Dr Beer menar ju på att har man haft en autoimmun sjukdom är risken större att man får en till... Vore intressant att höra om någon annan har funderat i dessa banor. Har någon tagit upp det i samband med missfallsutredningar?

• grisolle

Ni som har ätit Prednisolon (efter ordination eller "i smyg") - har ni kännt av några biverkningar? Jag är lite skraj för kortison men det beror kanske på dosen? Jag har lätt att få tag på det om jag vill nämligen och har funderat på att testa det men eftersom vi ännu inte fått provsvaren från utredningen velar jag om vi ska vänta på det eller inte...

Det vore därför intressant att höra om eventuella nackdelar/biverkningar!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14