Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

färnik skrev 2010-08-23 12:39:44 följande:
    Och jag har en kusin från Korea. Jag skulle själv också vilja adoptera, men även för min man är detta tyvärr uteslutet...
    tråkigt faktiskt att de inte har samma tankesätt.. men vem vet, skulle det kanske bli aktuellt kanske de ändrar sig.. eller så får man vara glad för det man kanske har.. inte vet jag.. det är svårt det där..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

oj har jag inte berättta?

• Längtan efter liten

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
  • Längtan efter liten
    Vilja våga kunna skrev 2010-08-24 09:36:12 följande:
    Å va härligt! Grattis Längtan!
    tack... klantigt av mig att inte uppdatera er...
    nu ska jag bara bli av med "blödningen" efter att hon kännt på tappen... den är sååå skör så hon rådde mig till att verkligen ta det lugnt..
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-24 10:27:42 följande:
    Längtan: Håller med Krus. Känslig tapp är inget jag hade oroat mig över alls. Hoppas nu ni får en redigt trevlig semester. .-)
    tack tjejer... skönt att en känslig tapp inte är något farligt..
    fast sen vet man ju aldrig om blödningarna kommer därifrån hela tiden.. Men jo det får det fasen göra :D
    Jag SKA ha en underbar semseter, annars vet jag inte vad jag gör.
    Den här semestern är en av mina största drömmar (efter bebis såklart) så allt måste gå bra...
    bara 11 dagar kvar nu, helt otroligt känner migs ome tt barn osm väntar på tomten..

och hörrni, idag är det bara 4 månader kvar tills tomten kommer :)
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-24 10:35:43 följande:
    Längtan: Vet att det är svårt, men försök låta bli att tänka negativt. Det gör inget bättre; tvärtom. DU kan egentligen inte göra ett skvatt för att ändra utgången av det här, så försök att njuta av att allt faktiskt ser bra ut nu.
    Och jag undrar återigen om de har koll på dig med blodprover och så, nu när du tar fragmin. Lättblödande tapp har säkerligen med det att göra. Tar du ASA också? Överväg isf att dra ner lite på det (speciellt om det inte är ordinerat av läkare).

Jag tror absolut att ni kommer få en helt fantastisk semester.
    fan, det var de jag skulle ha frågat henne... nej de tog inga blodprover, skulle ju ha frågat det ju...
    nej jag tar inget ASA, vad är det?
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-08-24 20:09:58 följande:
    Längtan: Grattis Hoppas ni får en skön semester!

tack vännen.
  • Längtan efter liten
    Mula69 skrev 2010-08-24 21:44:19 följande:
    Längtan; jättegrattis! Jag kan iochförsig inte se din bild men jag förstår ju att den visar ett litet underverk!Skrattande

Mojutten; det tar tid med adoption och det kan vara oerhört frustrerande ibland. Det som ändå gav mig styrkan och envisheten att orka driva allt framåt var ändå min oerhörda längtan efter att få bli mamma. Sen vet jag också att jag kände att det på något vis ändå fanns en större "säkerhet" i att adoptera för på något sätt så blir det i dom allra flesta fall ändå så att man godkänns och ett barn utses så småningom. Efter alla våra provrörsbefruktningar som i vissa fall förvisso ledde till graviditeter men sen bara blev till missfall/MA så orkade jag inte med den mer "osäkra" resan igen.

Ett val som jag såklart aldrig ångrar men oavsett det så är adoption krångligt och dyrt och tidskrävande men sååå värt det i slutändan. Jag berättar gärna det jag kan bidra med, men i nuläget så råder jag er bara till att sätta er ner och bli medlemmar för ju snabbare det sker ju snabbare får ni också bli föräldrar. Lycka till!
    ja en liiiiten rackare... bönan själv :)
  • Längtan efter liten
    Syrling skrev 2010-08-25 21:29:53 följande:
    Hemma efter en varm härlig vecka på Mallis. Vilken chock att komma hem till höst!

Längtan: Jag hade mina sprutor i handbagaget, det var helt OK med flygbolaget. Hade några extra i reserv i resväskan också just in case. Innhoep får bara förvaras i max 25 grader så jag hade även med en minikylväska och kylklamp som jag förvarade sprutorna i på transfern etc. Sen hade vi kyl på rummet så det löste sig! Grattis till lyckat VUL förrsten!
    välkommen hem :)
    tack för tipsen om kylväskan, det ska jag verkligen ta med mig, sånt tänker man inte på.
    Var du ute mycket i solen? tänkte mest på att man hört att man inte ska steka förmycket då bebisen är känslig för värme?
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-26 11:08:05 följande:
    Längtan: SÅ farligt är det inte. Du kan definitivt sola med gott samvete; inte ligga och steka FÖR länge bara. Och akta så du inte får fula pigmentfläckar (fast det har du ju koll på). Undvik dock bastu och väääldigt varma bad (för ofta/länge).
    så om jag vill ligga och sola 30 minuter är det okej?
    de där emd pigmentfläckarna är lite lurigt tycker jag, man vet ju inte riktigt när man får dom...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14