Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Mula: det är klart du ska vara förväntansfulll. Skönt med FET också!

Bettan: Hur går det för dig?

Grisolle. Ja satsa på fragmin eller innohep.

Vilja: Näää så jobbigt. Men man vet aldrig. Det är som Bettan så hoppet är det sista man ge upp.

Själv ska jag på ÄP imorgon och är givetvis jätte nervös. Hur många kommer det att bli, några till frysen.
    Pratade med läkaren vid VUL och han sa till mig att sluta direkt med trombyl och innohep innan operationen. Vad tror ni har det någon betydelse? Sätter igång igen vid Et( alltså) återföringen.

Ha en supertrevligt dag allihopa!

• sushikatten

Ja så har man varit på ÄP och 5 ägg plockades ut och 2 befruktades normalt. Då blir det insättning imorgon med båda. Det känns som det blev lite utdelning denna gången men det behövs som sagt bara ett guldägg.
    Så nu startar en jobbig tid. Imorgon startar jag med trombyl och Innohep igen. Hoppas på det bästa!

Irma: Jätte grattis hurrra och hurra! Vad underbart!

• sushikatten

Buster: Håller tummarna och vet hur nervöst det är.  Man måste försöka tänka på annat men med den erfarenhet många har här förstår jag att det är svårt att inte oroa sig.

Ja hur mår vår gravida skara? Ja tycker snarare här att det är skönt att ha några som lyckats här för det ger hopp men utanför är det som sagt något virus, som släppts fri. IKEA är värst drabbat! Varning!

En annan ruvar på ett litet embryo och hoppas givetvis på grav baciller men man vet aldrig. Har lite mensvärkskänningar och lite ömma bröst men vet inte om det är alla hormoner som spöckar.

Ha det gott ALLA så länge!

• sushikatten

Irma: Varför tar det inte hcg varann dag för att kolla utvecklingen. Det gjorde de i min klinik . Jag gick varannan dag och kunde se hur värderna gick upp. De ska väl fördubblas. Kolla med kliniken. DEt kändes skönt för mig i alla fall då. Håller alla tummarna att det  ska gå bra.

BettanB: Jag  har lite funderingar ! Jag har fått precis min mens efter en misslyckad IVF och funderar på att ta en liten paus på två månader från ivf och köra hemma. Jag har en stor tenta nu i dec och orkar helt enkelt inte att tänka på ivf.  Det jag funderar på är hur jag ska fortsätta med mina mediciner. Jag har fått prednisolon, trombyl, innohep , levaxin och dostonex för höga värden av prolaktin.  Jag har läst någonstans att man börjar tar pred från mens dag 1 stämmer det? Levaxin tar jag hela tiden. Trombyl tar jag från äl och innohep från +. Ska prata med min läkare nästa vecka förhoppningsvis men tyvärr så känner jag att jag har mer förtroende för dig här och andra här som varit med den här resan. Läkarna verkar inte vara speciellt insatta. De lyssnar in och som tur är förstår de mina val och försöker hjälpa så gott det går.  Kan jag köra med prednisolon hela tiden? Får för mig att jag läst någonstans att det inte är bra att köra med dem under långa perioder. Vet inte vad jag hade gjort om ni inte fanns här. Känner mig lite låg givetvis efter ännu ett misslyckad ivf och med massor av funderingar om det är någon idé att fortsätta med ivf. Jag fyller nu 42 i dec och chanserna för att lyckas med ivf minskar oerhört.

Idag skiner solen i Götet och det blir långpromenad för att få ro i kroppen. Ha en underbar dag ALLA;)

• sushikatten
    BettanB skrev 2010-10-26 18:43:21 följande:
    Sushikatten: Skräp oxå. Sabla mens att vara envis.
    Hade jag varit du hade jag tagit trombyl från strax innan äl och pred och innohep från plus. Levaxin alltid, så klart. Dostonex har jag noll koll på. Men fråga läkaren oxå, vad h*n tycker och be om förklaring om du tycker det låter konstigt.

Tack snälla Bettan! Jag ska prata med läkaren nästa vecka och hoppas får mer klarhet. Jag slutar nu för tillfället med pred så länge. Det känns inte bra att gå äta det hela tiden.

AnnicaP: Ja man blir ju knäpp när man tänker efter hur mycket man vill veta och den tid man känner att man borde få med en läkare och få den hjälp man behöver. Skönt att du får träffa en riktig läkare. Min är inte så tokig heller men känner mig osäker ibland själv vad jag vill ha svar på.

God Natt alla där ute:)

• sushikatten
    BettanB skrev 2010-10-27 05:35:57 följande:
    Sushikatten: Attans, ser nu att jag skrev fel. Är hur rörig som helst i skallen just nu. Menar naturligtvis: Trmbyl från strax innan äl och innohep + pred från äl. Sorry! Skäms
    Bra att du gör uppehåll med pred om ni tar paus; hade inte tagit något annat än levaxin under en ev paus om jag var du. Och Dostonex då kanske, den har jag ju inte koll på alls.
    Tack Bettan! Jag funderar på paus från IVF men vi kommer att köra på hemmafronten och då kan vi väl köra på med  medicinerna. Jag har inte tid hos läkaren förrän 3 dec och får nog beställa en tel tid förstår jag nu. Hur länge kan man köra på med pred? Kan man köra några månader i sträck? Förstår om man kör på längre perioder skulle man väl ta D- vitamin om jag minns rätt.
    Irma skrev 2010-10-27 18:14:02 följande:
    mojutten: Låter som jag ska ta och dö Men ja, hoppas vi alla härinne får behålla en graviditet!

Ja irma97 håller med dig! det skulle vara väldigt skönt att få behålla en grav. Vi får inte ge upp!

Mojjutten: Äggkvalitén är bra men det vill inte fästa och det är då jag misstänker att det är immunologiska faktorer.

• sushikatten
    Mula69 skrev 2010-10-27 20:53:10 följande:
    Sushikatten; jag håller mina tummar för dig.

Ego: jag har idag på rd 16 testat negativt. Är så ledsen för det då detta var sista försöket för oss. Har dock fortfarande inte fått min mens vilket kliniken tycker är märkligt så dom tror ev. att jag är en låghormonare. Ska därför testa igen på fredag. Jag vet inte vad jag ska tro... sååå less på detta.Gråter

Förstår att du är ledsen! Man bryts ner lite i taget och det tar långt tid att bygga upp sig igen. Vi får hoppas att du är en låghormonare. Hoppet är det sista som överger en. Varför är det sista gången? Har inte varit och läst din profil. Min man hade bestämt att det var sista gången för oss denna gången men jag har övertalat honom att göra ytterliggare ett försök till. Han kan inte tänka sig ÄD! Så vi tar en liten paus från IVF och kör kanske sista gången i januari. Fyller nu 42 i dec och det är verkligen sista chansen när det gäller ivf. Tänker på dig och ger massor av styrkekramar. Det behöver vi kämpare här!
  • sushikatten

Mulan: Beklagar verklligen och det är alltid tungt när man väl kommer dit ! Läste din profil och såg att ni har en son och vad underbart. Förstår längtan efter eget biologiskt att få ha en graviditet. härligt ändå att ni har en hemma. Min man säger att det är försent att adpotera för oss nu och vi kommer att bli totalt barnlösa. Man ska aldrig jämföra men det är viktigt att man hittar det som gör att livet blir lättare och ni har en pärla hemma. Näää jag är nog för sentimental nu vid mens och miis vid ivf. Förlåt! håller tummarna !

• sushikatten

Mula: Jag är ledsen och hoppas att du får  tid att bearbeta sorgen och komma igen.

Mojutten: Jag kommer att fortsätta leva lyckligt precis som jag gör nu men givetvis så kommer sorgen alltid finnas där. Jag kommer nog att vara i en lite chockfas i början då jag får svart på vitt att det inte blir barn men jag kommer vidare. Jag är en posiitiv person och försöker se det friska istället för det sjuka och då blir livet lite lättare att leva. Jag känner att jag redan börjar arbeta mig in i processen för det kommer kanske att vara så. Barnlängtan kom tyvärr för sent och det gjorde att det blev så här. Man kan inte dra klockan tillbaks och jag kan inte göra något. Jag har en underbar man och ett trevligt jobb och det är väl det som gör att jag står ut!
    Dock har jag inte kommit dit än att jag ger upp. Drömmen kommer nog finnas där i alla fall ett år framåt! Även om andra i min omgivning tycker att vi borde nog lägga ner det här med IVF och barn. Jag kämpar! OCh det är tufft ibland! Hoppas du också kan hitta kraft! Människan är en fantastiskt varelse!  Näää nu blev jag för djup igen.

Bettan: Tack för alla hjälp! Du är en pärlaHjärta Skönt att du finns här och har den kunkapen!

• sushikatten
    Bling1975 skrev 2010-10-29 11:27:40 följande:
    Hej tjejer, ville bara viska till er som jag har hängt med under så många år att vi har plussat igen. Nu hoppas vi att liten vill stanna kvar
    Vad underbart och vad härligt att se efter allt kämpandet! Det är ni värda och var starka ni har varit! Läste igenomo din presentattion. Supergrattis och alla tummar och tår ska hållas!

Vad snälla ni är alla här och det känns så befriande att ha Er här. Det är befriande att kunna skriva av sig. Ni ger mig hopp och ibland känns det faktiskt att det kan gå vägen. Man måste tro på det för att kunna orka simma motströms hela tiden. Tur att man har några stunder som ger en kraft och livsglädje att kämpa vidare. Ha en trevlig fredag kväll ALLA.
  • sushikatten
    Annica P skrev 2010-10-29 20:44:44 följande:
    Härligt Bling! Så himla skönt att höra. Det är er tur nu!

Hoppas på all tur för dig sushikatten. Det är en berg- och dalbana som långsamt planar ut tycker jag. Djupa dalar i början, med ok stunder och långsamt går det bättre och bättre även om sorgen finns där.
    håller fullständigt med och man lär sig leva med det. Även om det känns bra ibland så finns det svackor. försöker ser framåt. Idag såg jag billiga resor till Thailand och vill så gärna dit igen. Mannen skulle göra allt för att få ledigt. Det blir bokning nästa vecka i så fall! Hoppas och Hoppas! Nu har jag varit iväg med kompisarna och hundarna på långpromenad ch vädret är helt underbart här i Götet!
  • sushikatten

Bling1975: Nääää det får inte gå så! Skit var världen är orättvisst. Beklagar djupast!

Irma: Vad skönt att det går bra! Håller tummarna länge!

Mamma till Astrid: Det har aldrig hört talas om att det  kan vara skadligt med predinisolon om inte behovet finns.

Är det någon annan här som hört  det med pred? Blir orrolig!

• sushikatten

Laban82; Grattis till princessan och det är skönt att se att det kan gå vägen. Ha det så mysigt med lillan.

• sushikatten

Irma: Grattis och vad härligt att se att det går bra.förstår dig fullständigt.

BettanB: Jätte bra sagt! Ja man får känna vad som helst! Och jag tror att det är viktigare att känna än att inte göra det alls. Det är nog ett sätt att bearbeta det som varit.

Pinglan83: ja vad skönt att du känner att du hittat nya krafter.

Själv är jag lite låg och tar en liten paus från IVF för jag har tenta snart och orkar inte vara mitt i allt vad det innebär med ivf. Jag har också legat lite lågt här men har följt ER. Det är alltid så skönt att sitta en stund och se hur det går för alla.

• sushikatten

ODD: Jätte grattis !

Bettan: Hoppas att det går bra nästa vecka.

Jag är inne ibland men det var bra länge sen. Det är så skönt att kunna komma tillbaks och se hur det går för Er.

Vinkar till Alla!

• sushikatten

Bettan: vill gratulera till lillpojken! Vad härligt att känna och få en liten prins. Jätte gratulationer! Och tack för den hjälpen jag fått här.

Har varit inne och läst men inte orkat kommentera, men följer er givetvis. Själv har jag ännu gjort ett misslyckad ivf och nu kör vi hemma ett tag. När började ni ta predinisolon? jag för mig att jag har läst kring menscy 8 stämmer det? Nu kör jag levaxin, pred trombyl, och pravidel för att sänka prolaktin nivån.  Jag kör levaxin hela tiden men börjar med pred vid ÄL tillsammans med trombyl. Har jag fattat rätt? jag måste anteckna det ordentligt. jag för mig att jag har pratat mer Er innan och fått koll på det mesta men nu är det predinisolon som jag är osäker på. Skulle vara hemskt tacksam för svar.

Daniela01: förstår din oro men håller tummarna att allt ska vara bra. Ja det finns ingen värre tid än den när man ska kolla under v6.Håller allt att det ska gå bra:)

Vinkar till er andra:)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14