Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Kollad emina papper och jag låg på 2,2 kommer fråga efter nytt test och iså fall levaxin. Jag äter dessutom tabletter för högt prolaktin. Vet inte hur mycket man ska proppa i sig.  Ska bli skönt att prata med CA och kolla vad de tänker.

• sushikatten

Hej Alla! Har nu varit bortrest och äntligen hemma. Prata om att jag haft abstnens! Inte haft tid att gå in på FL på två dagar.

Håller med förre  talare nnär det gäller att vara påläst för att  kunna motivera sina frågeställnigar och ha en del med sig som stärker ens teorier. Jag blir faktiskt förbannad på vissa inom branchen och håller med dig Bettan hur dåligt pålästa vissa kan vara. Det får inte vara så att jag kan mer än vad barnmorskan vet på kliniken. Vad finns det för krav? Och jag känner att de kan titta lite snett på mig och tänka att lilla vän kom inte hit och tro att du kan så mycket. jag försöker vara ödmjuk men när de visar okunskap blir jag som sagt lite förbannad. Jag gör ivf och det är inte helt gratis när man bekostar den själv.

Härligt att höra att det går bra för några av oss! Och hoppas in i det sista att det ska gå vägen. Pratade med en kvinna idag på min utbildning som är lite äldre om designade barn och då nämnde hon att de hade också försökt med ivf och att det inte gick en dag att hon tänkt på att hon var barnlös. Jag tänkte i min tysthet att jag måste göra allt vad jag kan för att inte hamna där. Det finns lösningar och vi måste ge det en chans. Igår pratade jag faktiskt med min sambo om adption. Så det är mycket på gång.

kramar till ER alla och det är alltid lika skönt att komma tillbaks;)))))

• sushikatten

Hej Alla!
    Nu har jag läst igenom några sidor om medicineringen. Äntligen har jag fått  det mesta men hade missuppfatt fragmin. Så här gör jag nu!Vill bara kolla s¨å att jag gör rätt för jag tror inte heller helt på läkarvården i Sverige. Jag har fått tabletter efter att jag har kunnat argumentera för dem.
    så här ser det ut:
    jag tar l 1 levaxintablett  och en halv pred på morgonen
    på kvällen tar jag folacin
    från ÄL kommer jag ta fragmin och trombyl.
    Funderar dock på om det skulle vara bra att börja med trombyl innan ÄL på grund av mina tidiga missfall.
    Jag kör ivf men det funkar väl på samma sätt?

Jag fick tabletterna utskrivna från privat kinik och innan på SU ville det absolut inte ens tänka på några av dessa tabletter. Jag har träffat skit läkare både privat och i landstinget. Nu går jag på Calanderska och får mycket bättre service.

Tack alla för all hjälp och information. Just nu har jag inte orkat skriva så mycket efter mitt senast FET som har känts väldigt tungt. Nu kör jag igen med alla hjälpmedel jag kan få. Tack att ni finns här. Vet inte vad jag skulle har gjort annars.;))))

• sushikatten

Tack Bettan att du frågar! känner mig lite osäker!
    så här är det:
    På morgonen 1 tab levaxin 50 mikrogram och predisolon en 1/2 tab 10mg
    sen på kvällen folacin .

predinosolon från när jag börjar spruta en hel tablett då ska jag väl börja nu. Jag har aldrig tagit varken pred eller levaxin innan. läkaren tyckte att jag skulle börja med levaxin direkt och pred från sprutstart. Jag började lite innan med pred med en halv tablett för att vänja mig.  Trombyl och innohep har jag blivit rekommenderad att göra från äl och det är ju ca 10 dagar till dess. Låter inte dumt att börja med med innohep för det är väl det ni kallar ASA. Läkaren tyckte inte att jag skulle ta båda men jag har det hemma. Hade tänkt hoppa denna gången för det var besvärligt med sprutan. Han sa att det inte fanns någon anledning. Men läser jag här så finns det motiv att ta båda.(innohep+ trombyl)
    alltså så ska jag ta både trombyl och innohep strax innan insättningen. (ÄL) på kvällen.Har jag förstått rätt?

• sushikatten

Ja tjejer man är ju så tacksam att n finns här. Min räddning för det är så lätt att sätta sig efter frukost och se vad som hänt under föregående dag och ibland blir det givetvis lite mer. ;)

Syrling. Ja  det verkar som man ska ta både och! T+ F.

Mula: Skönt med FET. Det är så mycket lättare och man slipper alla sprutorna och den långa väntan.  Jag kör korta metoden och sätter väl in ungefär om två veckor med. Nu har läkarna ökat dosen till max så hoppas på många ägg.

Bettan: Fantastiskt att ha dig här. Jag  har aldrig tagit  T4f och kommer att be läkaren göra det vid min nästa besök. Tack för tipset!

• sushikatten

Hej Alla tjejer här!

Ja vad mycket ni har hunnit diskutera här under söndageen. Intressant läsning.

grisolle: Ja ta det lugnt! Följ känslan för det brukar vara rätt.

Qateriin: Jag går på Calanderska i Göteborg som är privat och har precis fått utskrivet pred och innohep(fragmin). 

Sen en allmän fråga får ni alla utskrivet fragmin för CA skev ut innohep. Jag har för mig att det inte innehåller precis samma substans.

Ha en trevlig vecka alla!;)

• sushikatten

Mula: Jag hade huvudvärk varje dag de första 4 dagarna och då tog jag bara en halv tablett 5 mg. Nu känner jag ingenting.

BettanB: Läste någonstans bara att det inte exakt var samma substans i fragmin som innohep. Skönt att det går lika bra.Håller med Irma , träningen hjälpte få bort huvudvärket. Tog panodil de första dagarna.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14