Inlägg från: grisolle |Visa alla inlägg
  • grisolle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Tack för alla svar angående undersökningen! Det ska nog inte göra så ont då, jag har ju både tagit cellprov och satt in/tagit ut en spiral och det överleve jag ju... Glad

Vi ska gå till Dr Snorri Einarsson (SU), är det någon som har erfarenhet av honom?

• grisolle
    Fialisa10 skrev 2010-06-10 08:59:39 följande:
    Åh herregud. Ni kan inte på allvar mena att doktorn heter Snorre/Snorri? Hahahahaha! Jaa, jag har humor som en 5-åringSkrattande
    Passade jobb han har va? Flört
  • grisolle

Jag är också nyss hemkommen från första läkarbesöket på missfallsutredningen. Läkaren gjorde en gynundersökning och kollade livmodern med hjälp av saltlösning och ultraljud (han såg också en stor fin äggblåsa som bara hade ett par dagar kvar!) samt att vi fick lämna blodprover (för bla koagulation, immunitet-nånting, kromosomprov och sköldkörtelvärden tror jag det var, minns inte exakt vad han sa).

Generellt gick det bra tycker jag, särskilt samtalet med barnmorskan efteråt då hon sa att vi skulle kontakta dem direkt om vi skulle bli gravida innan provsvaret hinner komma, det kändes bra! Dock får vi inga besked förrän i aug-sept men nu händer det i alla fall något.

• grisolle

Hej hej!

Har varit borta från FL ett tag, dels semester och dels för att det är lite jobbigt att läsa massa trådar om alla glada gravida när man aldrig lyckas själv... Men jag är ändå glad för alla er i tråden som har gjort framsteg i graviditeterna efter flera missfall, det gör mig glad och ger mig hopp!

Nu har det gått 4 cykler sedan senaste missfallet utan plus på stickan och man börjar bli rätt less på det igen. Hoppas få svar på blodproverna som vi tog i samband med utredningen i maj snart men det var rätt lång väntetid så vi hinner nog en cykel till innan dess... suck...

• grisolle

Bettan: Ingen fara med gravidsnacket i den här tråden, men jag har lite svårt att inte läsa andra trådar när jag ändå är inne och då kan det bli jobbigt... Då är det ibland skönt att hålla sig ifrån ett tag...

Irma: Eftersom det är sommar trodde de att det skulle ta minst 12 veckor att få svaren så jag gissar på början av sept. Hade ingen vettig läkare sist men jag ska nog ringa och be om den jag fått tips om till återbesöket!

• grisolle

Längtan: Jag har också funderat på det där med aktivitet och blödningar. Vid två av mina missfall så kom det mer/mörkare flytningar/blödningar när jag hade varit ute och promenerat (dock rätt långsamma promenader). Detta var alltså innan själva missfallet satte igång. Jag frågade på sjukhuset men de sa att sådan fysisk aktivitet  inte kan sätta igång ett missfall.
    Min teori är att när man rör på sig så "åker" flytningarna ut snabbare pga rörelserna och det ser ut att vara mer än när man bara suttit hemma (och dessutom gått på toa stup i kvarten för att kolla så att det inte kommit nåt...). Jag tror som du skriver att det snarare hunnit komma lite mer under promenaden än annars. Håller tummarna att den lill* ska stanna kvar!

• grisolle

Bettan, får jag också läsa bloggen? Skrattande

• grisolle

Åh, så tråkigt Längtan... vad gör du nu, tar det lugnt eller har du åkt till akuten? Håller tummarna att allt är bra!!

• grisolle

Daniela: Det har jag ingen erfarenhet av, men måste vara väldigt tungt, särskilt efter tre missfall... Har ni gjort någon utredning efter missfallen och fått medicinering eller gick det av sig självt?

Själv är jag gräsänkling hela helgen och det är ju helt klart fel helg! Har kännt av tecken på ägglossning sedan igår vilket brukar betyda att den bara är 1-2 dagar bort... Så den här månaden lär inte väntan på mens bli lika spännande som vanligt...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14