Hej ni starka tjejer!
Jag är inte inne och skriver här så ofta längre då jag numera är gravid i v29 men tror inte jag hade varit här om det inte vore för denna tråd. Jag läser fortfarande och håller mina tummar att ni alla ska få det där plusset som stannar.
Först vill jag säga grattis till qatteriin och MCT79 till era graviditeter och vet att ni båda går igenom ett H*lvete just nu med oro och vånda. För mig gick det lite bättre när jag fokuserade på delmål, typ KUB i v12 - OK, kontroll v 16 - OK, RUL v 20 - OK, TUL v24 - OK osv. Jag önskar er all lycka och att detta ska vara er tur!
Ang personlighetsförändringar pga våra upplevelser så ser jag det som oundvikligt. Man förändras alltid när man går igenom något svårt men kanske olika mycket. Jag var en supersocial person och vi hade nästan alltid folk på middag/fika och älskade att ha människor omkring oss. Under tiden vi hade våra missfall drog vi oss undan (främst jag) och ville inte träffa nån alls. Jag gick hos en kurator för samtalsstöd vilket hjälpte mig nåt enormt, kan varmt rekomendera! Denna graviditet tog jag nog till mig lite allt eftersom men känner nog först nu att jag tillåter mig själv att vara 100% glad. Självklart har jag bakslag men de kommer inte så ofta längre. jag börjar oxå hitta tillbaka till mitt gamla jag mer och mer men tror nog att helt tillbaka till den där sprudlande (använde alltid frasen "lyckligt ovetande" under gymnasiet) lättsamma Pinglan kommer jag nog aldrig komma. DÄREMOT så har jag vunnit ett väldigt starkt band till min make, en kämparglöd jag inte visste att jag besatt samt ett ökat självförtroende/självinsikt (jag är starkare än jag gett mig själv kred för). Jag säger inte att det positiva på något vis överstider det negativa (jag önskar inte detta min värsta fiende) men jag har försökt att fokusera på de jag har lärt mig om mig själv, om oss under resans gång då den nu iaf har inträffat. Det kommer alltid vara en del av oss.
Med detta inlägg vill jag bara belysa att jag ser ett gäng superstarka tjejer i denna tråd som jag önskar all lycka till i framtiden vad den än må erbjuda.
Styrkekramar!