Inlägg från: Pinglan83 |Visa alla inlägg
  • Pinglan83

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej,

Miraklet i linköping: förra veckan var jag på VUL och kunde endast se hinnsäck och gulekropp, "var" då i vecka sju (6+5) och man borde ha sett ett foster med pickande hjärta. Besvikelsen var total men läkaren kunde inte bekräfta MF trots att hon var mycket skeptisk. Återbesök imorse med mycket låga förhoppningar då plötsligt något flimmrar på skärmen...ETT HJÄRTA!! Konstig upplevelse att vara 99% säker på missfall när ett mirakel sker (så kändes det iaf). Jag är idag i vecka sju så jag låg mao en vecka fel och det verkar som att allt är bra där inne, snacka om fin bröllopsdag vi fick tillslut :).

Kramar till alla som stöttat under denna helvetesvecka som ändå slutade lyckligt.

Pinglan

Hoppet är det sista som överger människan
  • Pinglan83

Hej,

Vitaminfråga igen.
    Har köpt Mittval kvinna och folsyratabletter. Nu upptäckte jag att man ska ta två Mittval vilket ger 500mikrogram folsyra. Kan/ska jag ta nån extra folsyra då? Kan man ta för mycket folsyra?

Tack på förhand!

• Pinglan83

Hej,

Grisolle: Beklagar verkligen ditt missfall. Hoppas du får all hjälp du behöver framöver. Jättekram!

Laban: Hoppas allt går bra imorgon. Tror att det kommer att gå bra. Styrkekram!

Ego: Oron är påtaglig nu, har vul på torsdag. Är nånstans i vecka 7 + så vi får se hur det går. Om allt går bra så får jag kanske oxå veta lite mer exakt hur långt gången jag är.

• Pinglan83

Grattis Laban!! Vad skönt att allt såg bra ut. Verkar som att det kommer gå vägen den här gången, iaf tror jag det.

Ego: Är så grymt nervös inför imorn men samtidigt har jag ett lugn som jag inte tidigare haft (förutom första gången förståss). Så konstigt, jag tror på nåt underligt sätt att det kommer gå bra imorn men samtidigt är jag nästan arg på mig själv för att jag gör det och på så sätt utsätter mig själv för risken att jag kommer falla långt imorn. bla bla bla...ursäkta för allt babbel. Jag är nog bara nervös men lite hoppfull {#lang_emotions_undecided}.

Kramar till er Alla!!

• Pinglan83

Hej på Er!

Tack för alla lyckoönskningar och tummar, det verkar som att det fungerar. VULet visade ett 20mm stor pyre med pickande hjärta :). Blev också framflyttad en aning. Hon kunde inte se säkert denna gången heller men det verkar som att jag är i slutet av v9 så det känns väldigt bra eftersom det längsta jag gått tidigare är v8.

Kramar till Alla och glad påsk!

• Pinglan83

Hej på er!

har velat fram och tillbaka om jag ska skriva i den här tråden då jag är gravid men känner att jag behöver ert stöd kanske mer nu än nånsin. Ni känner ju till min historia så jag hoppas att det är ok.
    Jag var på inskrivning på Spec MV i trosdags, fick en underbar BM. För en vecka sedan minskade symptomen betydligt och jag berättade för BM att jag var orolig och hade svårt att sova. Hon lyckades boka in mig på ett UL senare samma dag. På UL använde läkaren ett vanligt UL så jag hade lite svårt att se nåt men såg iaf ett hjärta som pickade. Helt plötsligt försvinner läkaren ut och när hon kommer tillbaka så meddelar hon att fostret har en bred nackspalt (vet inte hur bred) och att det kan bli fråga om FVP. Vi pratar en stund och kommer fram till att vi ska fokusera på att fostret lever iaf och titta på nackspalten igen på mitt nästa VUL som är imorgon. Visst blev jag orolig men det den lever ju iaf. Läkaren börjar prata om min oro och att det kanske kunde hjälpa att prata med kurator igen så läkaren skulle prata med min tidigare kurator och be henne ringa mig. Så nu var det fredag, min telefon ringer och det är kuratorn. Hon berättar att hon pratat med läkaren och säger nåt i stil med "...och nu verkar det som att den här graviditeten inte heller har gått bra". Jag är nog chockad för jag frågar inget men vi bokar in en tid för samtal. Efter chocken lagt sig så känner jag paniken komma, kommer pyret dö??? Jag var tvungen att ringa upp min kurator och fråga vilken info hon hade fått för jag hade inte fått känslan att loppet var kört. Hon bad om ursäkt och försökte få tillbaka mig på spåret som läkaren hade sagt till mig men nu är jag livrädd och har en känsla av att pyret inte lever imorn när vi ska på VUL.
    PISS HELG!!! :(

Ursäkta långa EGO inlägget.

/Orolig Pingla

• Pinglan83

Icka: jag är i vecka 11 nu. I torsdags kväll läste jag på lite om breda nackspalter och den lindrade oron en aning. Läste nånsatns oxå att det kan bero på försämrat blodflöde och då började min hjärna gå på frivarv och fundera om trombylen inte räcker till att det är därför den har en bred nackspalt...skönt att gå på vulet imorn och träffa samma läkare som jag träffat hela denna grav. Tack för ditt svar jag försöker verkligen att fokusera på att det kanske inte är nåt fel alls.

Mojutten: Ja, jag funderar på att be att få byta kurator.

• Pinglan83

Hej,

Var på VUL igen idag och Pyret lever och fortsätter att växa. Idag var h*n dessutom väldigt livlig. Har bestämt mig för att inte ta ut nåt i förskott angående den breda nackspalten så vi ska njuta av detta nu så får vi se på NUPP ultraljudet som vi har inbokat den 29 april hur det ser ut. Fram tills dess har vi en liten som lever om där inne och är glada för det.
    Tack alla för era tankar och tummar jag vet inte vad jag skulle göra utan den här tråden.

Kramar

Pinglan

• Pinglan83

Hej på er,

Har hållit mig borta då en del tycker att det är jobbigt med gravidsnack i tråden, men är nu tillbaka och platsar i tråden igen. För min del så är det inga problem med att gravida skriver i tråden...det ger för mig hopp. Men kanske skulle vara en idé att starta en ny tråd för dem som är gravida efter upprepade missfall. Jag känner iaf  att jag hade uppskattat att diskutera symptom och dyl med likar. Jag skulle gärna gå med i en sån tråd när/om vi blir gravida igen.

Som sagt så fick jag mitt fjärde missfall bekräftat idag, MA, hade NUPP UL och skulle varit i 12+6 men pyret dog mest troligt dagen/dagarna efter senaste VUL i 10+5. Ska in och skrapas imorn och hoppas att allt vill hoppa igång så snart som möjligt. Kommer att "begära" sprutor nästa gång (vägrar ge mig).

Kramar till alla er!

• Pinglan83

Längtan efter liten: Har bara varit på UL och hon kunde inte säga varför det blev som det blev. MIn misstanke är att trombylen funkade "sådär" det gjorde att jag gick längra än jag gjort tidigare tre gånger men inte hela vägen. Har hört att heparin är strået vassare och hoppas på att jag kan får det nästa gång. Finns ju självklart risk för att det handlar om fel på fostret.

Bettan: Jag har ätit en tablett trombyl per dag. Känns som vi är på rätt spår iom att vi kom längre denna gång än tidigare. F*n att man ska behöva spekulera själv, hoppas att forskningen tar några stora steg framåt i den här frågan inom en snar framtid. Tragiskt att vi vet så lite.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14