Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag var hos läkarn igår och fick äntligen medicin som jag bett om i 5 veckor! Hon tittade med ultraljud på magen men de fanns ju inget hjärta för de är alldeles för tidigt att se nått är bara i v.5+3! Hon tyckte att ja skulle gå ner till trombyl varannan dag men de kommer jag inte göra ja kör på med detta nu fragmin, trombyl, progesteron och prednisolon! De som är annorlunda denna graviditet är att jag tagit bort cellförändringar ätit antibiotika för ureaplasma och tar progesteron så nu får ja hoppas att de blir 8:e gången gillt :) annars får de bli Aten! Funderar fortfarande varje dag om jag ska bli sjukskriven denna graviditet har ju ett jobb där ja går typ hela tiden kan undvika luft men då bLir de att alla andra får göra ett hiskeligt dubbel jobb + nu är de ca 35-40 grader inne i fabriken, de är olidligt varmt! Tror inte min läkare sjukskriver mig, kan man gå någon annanstans typ vårdcentralen?? Kanske bara ska hålla ut 4 veckor till för sen är de semester!!

• Ninninn

Hur tidigt kan man se hjärtat?? är i v.5+6 idag och ja känner ingenting, va hos läkarn i torsdags och då såg hon att de va nått där i allafall men jag vill se ett hjärta så ja kan sluta oroa mig en stund! ska inte dit förrens om 2 veckor känns som en evighet kvar!

• Ninninn

Idag ska jag vara i v.6+0 så än så länge kan man ändå inte se hjärtat! Ja ska dit om två veckor och göra vul får hålla mig tills dess! Segt bara om den redan dött för då vill ja bara få ut skiten och börja om.

• Ninninn

Va på vul i måndags och hjärtat slog =) trodde mitt hjärta skulle ploppa ur mig för ja va så nervös men de gick bra!

• Ninninn

Är i v.8+1 idag så de är en LÅNG väg kvar! Ska dit om 2 veckor igen och göra vul så ja hoppas på att hjärtat slår även då!

• Ninninn
    mojutten skrev 2012-06-15 17:07:12 följande:
    Ninnin 8+ är inte en dålig början särskilt inte när du sett hjärtat. Jag har en fråga till er som lyckats i fall ni tittar in. Hur länge medicinerade ni med progesteron, fragmin, trombyl och prednisolon?

Tar du den medicinen? Vad har din läkare sagt till dig ang prednisolonet? Hur länge ska du ta dom? Till mig sa hon att jag skulle trappa ner på den redan vid lyckat vul men när jag gjorde vul i måndags så sa hon inget om de så ja kör på som vanligt tills hon säger nått! Vet inte om de finns några studier som visar att de skadar fostret??
  • Ninninn

Ja ger upp bara att inse nu efter 8 MA att man e helt jävla misslyckad! Lika bra att lämna denna jorden! Är så jävla less Hela semestern åt helvete igen

• Ninninn

Va gör jag för fel?! hur kan de vara möjligt att få 8 MF/MA de e ju helt sjukt! andra lyckas med medicinerna jag tagit nu men inte jag VARFÖR!!!!! ska man inse att de inte går! barnmorskan på akuten ställde givetvis frågan (har ni tänkt på adoption)

• Ninninn

Ja e så förbannad på sjukvården att ja spyr åt dom och de vet jag att alla ni andra också e! är de ingen utav er som skrivit ett brev till dom någon gång? ja ska fan skriva ett brev till dom på Sahlgrenska/repro och berätta för dom att dom bara skiter i oss och de enda dom säger är bättre lycka nästa gång!!! VA FAN E DE LIKSOM???!!!!!

Varför inte istället låta oss testa ivf eller prova massa mediciner redan vid 2 missfallet och inte vid typ 7 som jag fick göra! eller kolla min sambos simmare tex de har dom inte heller gjort! de enda dom gör e å tar lite blod prover! men på riktigt e de någon utav oss här som dom blod proven har visat något fel på?! ni e så friska bara att gå hem å försöka igen!!!!! JA E SÅ LESS PÅ DOM

IVF hjälper säkert inte ändå mot upprepade mf men man kan väl fan få lika mycket hjälp som dom som inte blir gravida får! vi sitter ju fortfarande här utan barn och flera år senare! dom säger ju när man har försökt i 1 år så får man hjälp men om man försökt i 4 år då och fått 8 mf har man ingen rätt då?!  GAHHHHH   

• Ninninn

Ja vi kommer att söka oss till Aten håller på att skriva ett mail så ja hoppas jag får iväg de nu under helgen!

Men man blir så frustrerad över hur vi behandlas, alla verkar få olika hjälp med! som du skriver vissa läkare tror på ivf mot upprepade mf och vissa inte de e så olika hur alla får hjälp! om man nu har immunproblem så hjälper ju ändå inte IVF men ja kan tycka att man iallafall borde få föröka och inte bara skickas hem med orden (lycka till nästa gång) eller typ den dom sa IGEN i tisdags ( ska ni inte adoptera istället ) snacka om att dom inte kan nått om missfall!! 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14