Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Om ha förstått rätt så kan dom inte ta för hidden klamydia i Sverige utan bara för dom andra två! Vet inte om de finns något paket pris som just dess prover ingår i! Tror dom tar betalt för var å en! Har ju inte kommit så långt ännu att jag frågat om immunologiska orsaker så jag vet inte! Men om du vill kan jag maila över Penys adress till dig?

• Ninninn

Jag blir så jävla förbannad på sjukvården! hur jävla länge har jag burit omkring på detta liksom ja har för fasen fått 7 mf men ingen i sverige har ens tänkt på att jag kan ha en infektion!!!!
    Hade jag inte haft stumpan81 som befinner sig i en annan tråd så hade jag aldrig vetat nått om dessa infektioner och hur man ens gör! ja menar vem vet att man kan kontakta en klinik i Aten?!man tror ju att man får all hjälp här i sverige!
    Hade de inte funnits så många kloka tjejer här i immun tråden så hade jag inte heller fått veta nått om immunologiska problem! tycker det är skandal detta.

Nu väntar jag på recept från Peny så jag å gubben min kan börja med antibiotika    

• Ninninn

I denna tråder skrivs de inte speciellt ofta längre :( fast de kanske är bra! hur går de för alla är vi några kvar som fortfarande inte lyckats? fy man blir så bitter åren går å man siter fortfarande kvar helt ensam utan barn, inte här på FL men alla vänner runt omkring där e man ensam kvar fast man va den som började först av alla!! livet e skit så e de bara... sitter på blocket varje dag och tittar på barnvagnar och bilbarnstolar, de är en skada jag haft i 3,5 år nu! man kan ju lugnt säga att jag vet precis vad jag vill ha för grejer den dagen jag får barn (om jag nu får några)
    jaja kämpa på ett å två!! 

• Ninninn

Alla sitter vi här i samma båt och mår lika dåligt, de värsta med allt detta tycker jag är att man ALDRIG kommer få veta om de kommer gå vägen man kanske kämpar å köämpar förhållandet tar slut för ingen nytta! synd att man inte kan se in i framtiden Glad de hade varit bra.

Jag skickade ju mens prov till Aten och jag har Ureaplasma så jag och sambon äter nu antibiotika i hela 25 dagar nu är de bara typ 12 dagar kvar! vår plan är att skicka ett nytt prov efter kurens slut för att se om de är borta så då blir de 2500 kr till tråkiga pengar men lika bra att se om de är borta, sen försöker vi hemma igen med prednisolon, trombyl, fragmin och progesteron blir de ett 8:e mf då kommer vi åka till Aten men de är ju de med pengarna med de kostar ju lite och man har hus så de blir inte jätte mycket sparande i månaden. Sen har ja en fundering om att vara sjukskriven nästa plus vill inte vara hemma men de e kanske det som behövs för mig, vet inte om min läkare sjukskriver mig heller men de får jag ta med henne då!   

• Ninninn

Även i denna tråden känns de som om man är ensam kvar och helt misslyckad

• Ninninn

Fy ja känner mig så deprimerad när man läser här på FL dagligen alla som plussat å har gått halva tiden m.m givetvis är man jätte glad att folk lyckas för även dom har ju varit i typ samma situation men man är aldrig den som får skriva att man lyckats!! i trådarna här kommer de ständigt in nya å de e så tragiskt varför kan inte sjukvården hjälpa oss innan de blir så många mf!

När ja började hänga i denna tråden så va typ ingen gravid nu har alla nästa fått barn av dom som var här då! de händer mycket på 3,5 år!

Ska försöka bättra mig å bli lite gladare å positivare men svårt är va de e!   

• Ninninn

Vi var hos psykologen på repro/sahlgrenska men de gav absolut ingenting! jag brukar vara ganska positiv men just nu är ja väldigt nere å deppig, ja kommer nog upp ur den mörka hålan snart igen =)

• Ninninn

Ja bor i Göteborg? gärna allt är välkommet =)

• Ninninn

Ja tar vitakalk från apoteket den innehåller både d-vitamin och kalcium är de bra att ta eller ska man ta bara d-vitamin?
    MIMMI: du kan inboxa mig uppgifterna här 

• Ninninn

L Maria grattis till plusset förstår helt å hållet din rädsla att de ska gå åt pipan men försök vara positiv =) håller tummarna för dig.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14