Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Du och jag Qatteriin verkar sitta i EXAKT samma båt!
Du och jag Qatteriin verkar sitta i EXAKT samma båt!
Jo Qatteriin, det är ingen rolig resa precis. Gårdagen började med skit, ringde läkaren vår för att få recept förnyat och för att se om jag kan få ta fragmin från äl, då visar det sig att hon slutat och vi har blivit överflyttade till en annan läkare. Vi som gillade henne, jag hoppas vid Gud att den nye läkaren håller måttet. Min man har telefonkonsultation med honom på onsdag, min får ta dessa saker då jag inte orkar och är för dålig på att kräva saker.
Dagen avslutades betydligt bättre med en koncert med The National, magiskt och jag kände mig levande och lycklig.
Qatteriin jag har inte heller fått värre mensvärk nästan tvärt om och just efter har jag precis som Mula tyckte mig blöda lite, vilket gjorde mig orolig för min slemhinna men det verkar ha gått till sig för nu blöder jag rikligt och länge
Annika P, jobbigt. Jag har tjuvinjicerat fragmin från strax efter äl nu i 2 månader och hoppas verkligen att det är ok. Annars kommer jag att hävda att det var vad jag trodde min gamla läkare rekommenderat... Hehe
Hoppas ni får en fin helg allihopa
Kram
Grattis Irma! Härligt att ha passerat ett landmärke.
Lycka till idag Bettan, tänk att det redan gått 27 veckor. Galet men kul.
Det verkar som att de flesta av er har mått bra av att ta lite pauser, jag känner mig bara stressad av tanken men jag antar att om vi skulle få ett 5:e mf så skulle det nog kanske vara en nödvändighet för jag misstänker att verkligen skulle driva mig över gränsen.
Av de sprutor som jag tagit så kan jag definitivt skriva under på att fragminsprutorna skulle tjäna på att omdesignas, nålen är riktigt dålig. Vissa är urusla, jag är inte det minsta spruträdd men jag kan tänka mig att det måste vara riktigt jobbigt för de som är det med dessa kassa nålar för de gör det inte enklare precis.
Förbannade jävla skit! Vår nya läkare tror inte ett skit på asa, fragmin el något annat och tänker inte förnya några recept. Det känns som en spark i magen
Vi fick asa, fragmin och progesteron plus B12 och folacin av förra läkaren men av denna inget så tillbaka på ruta ett.
Kanske har han rätt, de flesta studier visar ju på att det inte går att se någon skillnad mellan asa/heparin hos kvinnor med oförklarliga upprepade mf.
Funderar på att skita i allt och bara ta det som det kommer, känner bara att jag blir så ledsen och känner mig sviken. Inte i linje med TLC prefix
Annika P, så resonerar jag med och min gamla läkare men nu har jag kontaktat Bettans läkare så får vi se.
Odd, jag har också hört detta men för egen del så känns det avlägset och med tanke på att jag inte har några barn så är jag lyckligt ovetande :)
Hjälp, vad otäckt Irma men så otroligt härligt att det slutade bra! Nu räcker det med rysare, nu tycker jag att det är dags för en räkmacka.
Jag håller med Bettan, Vvk, stå på dig även om det är sjukt att man ska behöva hålla reda på allt själv och slåss för allt hela tiden. Förhoppningsvis så kommer det att vara värt det.
Er diskussion om trombyl och graviditet får mig så klart att börja fundera. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid, 1-3 försök men nu sen jag började behandl med trombyl har det gått 6 mån utan resultat. Det kan så klart lika gärna vara slump och generellt sett trodde jag att läkarna anser att det ska öka chanserna att bli gravid, på många ivf kliniker skrivs det ut rutinmässigt just därför.
Suck, känns lite som "damned if you do, damned if you don't"