Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Härligt Bettan, jag blir lika glad varje gång det ser fint ut.

• mojutten

era diskussioner om behandlingar har fått mig att börja fundera igen. Först så funderar jag om jag kanske borde begära min journal och se vad mina värden låg på. Vet inte vad mitt TSH låg på annat än att hon gav det godkänt, men utifrån era erfarenheter så börjar man ju undrar vad hon tycker är ok...

Sen så har jag börjat fundera på om man kanske skulle försöka skaffa sig lite prednisolon i smyg, och ta i fall att. Jag vill verkligen inte gå igenom ett mf till bara för att sen få testa en sak till, tänk om det är det som gör susen.

Hur tänker ni?

• mojutten
    BettanB skrev 2010-09-15 11:32:41 följande:

Tycker du tänker till bra.

TantTingeling skrev 2010-09-15 11:03:09 följande:
    Irma: Man behöver inte trappa upp Prednisolon, det är att trappa ut som är det viktiga (för att kroppens egen hormonproduktion är nedtryckt efter längre tids behandling). Dr. Bettan är klok och har säkert läst någonstans om detta, men själv ser jag inga negativa effekter på fertiliteten om man dunkar på direkt med 10 mg. Det är ju faktiskt en rätt liten dos, många tillstånd kör man ju på direkt med 30 mg...

Jo, jag har läst att man bör trappa upp också (kommer dock inte ihåg vart längre; gröt i hjärnan), men å andra sidan är det ju en rätt liten dos så.. Å tredje sidan så skadar det ju inte att trappa upp heller.
    Trappa ut är dock viktigt oavsett, som jag lärt mig.

Tack, tänker gör jag iallafall. Frågan är bara var man skaffar sig dessa piller i smyg, några tips?
  • mojutten

Välkommen Q, här finns mkt info att hämta. Tråden har iaf varit riktigt bra för min del, både för hjälp och stöd.

Grattis Laban och Bettan!

• mojutten

Grattis Buster!

Daniela, då får vi vänta tillsammans. Fick fullt utslag i fredags.

Prednisolon, får med andra ord vänta. Hinner inte fixa med allt denna cykel, har inte hunnit kolla upp var jag kan få det ifrån osv...

Solen skiner och jag ska försöka ta vara på det.

Hoppas att ni andra har en bra helg

• mojutten

Oj jag tror att de flesta av oss bara kämpar på, Längtan. Hos mig har iaf inget världsomvälvande skett

• mojutten
    BettanB skrev 2010-09-21 17:55:31 följande:
    Nu skriver jag utifrån hur jag kände mellan mina missfall, vill inte vara dum och grinig, men tycker nog att det här är helt fel tråd att lägga in ul-bilder i. Jag gillar att skriva om hur det går för mig, men mer detaljerat skriver jag i andra trådar (bland andra gravida). Det är vad jag själv skulle ha uppskattat tidigare; hade nog uppskattat lite mer diskretion från gravida trådmedlemmar, men det är kanske bara jag?
    Bra att du tar upp det Bettan, det är lätt att glömma av och just nu känner jag mig stark och det berör mig inte så mkt men jag har definitivt varit i situationer då jag skulle ha uppskattat att ha en tråd fri från alltför mkt gravidsnack osv så jag tycker att det är en bra policy att hålla på. Det finns så många andra trådar för gravida där de kan få utlopp men det finns få "fredade" zoner .

Vad känner ni andra?
  • mojutten

Jag håller med Bettan att det så klart att man ska kunna dela sin oro som nygravid när vi nu alla har den här bakgrunden och vet hur det känns. Jag tror ingen har så mkt emot det så länge allt hålls inom rimliga gränser. UL-bilder, upplysningar om hur magen växer, fostret rör sig osv kan väl vara onödigt

• mojutten

Du behöver inte smyga härifrån Längtan, du är välkommen med. Det är lätt att inte alltid tänka sig för.
    Jag tror nog att jag kan tala för alla och säga att vi utan problem förlåter dig.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14