qatteriin skrev 2011-07-08 14:03:33 följande:
Hej allihopa! Jättelänge sen jag skrev här känns det som, men jag har varit inne och läst med jämna mellanrum, bara inte kommit mig för med att skriva nåt...
Apropå samtalsstöd så kan jag bara rekommendera det (delvis eftersom jag är psykolog själv). Det jag hade svårt med efter förra missfallet var att jag kände att en "vanlig" psykolog på typ vårdcentralen inte skulle fatta vad det handlade om, men jag sökte på repro på Sahlgrenska eftersom vi höll på med utredningen där. Träffade bara psykologen där en gång, men hon hjälpte mig redigt med bara det samtalet. Så himla skönt.
Själv har jag lite panik nu för jag plussade i morse. Tjoho, och allt sånt där yadayadayada. Men jag är bara livrädd. Det är över ett år sen senaste graviditeten slutade i missfall och vi har försökt nästan konstant sen dess, förutom ett par månader nu i våras. Så jag kan inte ens tänka att jag är gravid nu, bara att jag har plussat, det är så konstigt för jag trodde iaf att jag skulle bli lite glad nånstans... Åh!! Hur gör man?? Jag blir så himla avundsjuk på alla som blir gravida och lyckliga över det där plusset och sen får sitt lilla barn, som inte behöver känna nåt mer än vanlig "åh-herregud-vi-är-med-barn-ångest", den där som man kände första gången... Blä!!
Förstår om du är nervös... Stort grattis och tumhållning!