Någon som kan något om Socialen och deras lägenheter o regler?
Jag vet inte vad jag ska göra, jag är gravid och väntar mitt o sambons barn i början av juni.
Nu är de så här, pga betalningsamn o att båda två är sjukskrivna så bor vi i en sk social lägenhet, en etta på 22kvm (toa inräknad)
Min sambo hade den när vi träffades, enligt socialen så får bara en vuxen bo i den o de är ju rätt!
Vi har gjort allt nu i över två år för att hitta en lägenhet, men vi får ingen pga betalningsam o att vi inte har fast arbete.
Vi ansökte hos socialen nu att vi ville byta upp oss i lägenhet storlek, fick beslutet förra veckan om att de blev avslag och att min sambo riskerade att förlora sitt sociala kontrakt.
Hit hör de konstiga, han riskerar att bli av med sitt kontrakt då socialen själv inte betalt hyra till sej själv!
O sen stog de i brevet att vi inte gjort tillräckligt för att förbättra våran sitvation, hur fn ska vi kunna göra de när båda e sjukskrivna?
Sen står de i socialens stadgar att om man redan har kontrakt via socialen så kan man få byta upp sig el ner sig i storlek på lägenhet.
Men detta verkar inte gälla oss.
Jag vet inte vad jag ska göra, vi får inte ens plats med barnvagn i lägenheten o ev riskerar att bli av med lägenheten, då står vi på gatan?!?!
De komiska till de hela är att vi testat nå socialen hela veckan för att endel saker i beslutet stämmer inte, men dom går vist inte få tag på helt plötsligt, trotts mail, telefon samtal och att vi lämnat på telefon svararen, så behagar dom inte svara el ringa upp..
Är det någon här inne som kan något om Socialens regler o ev vad man kan göra?