Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis skrev 2013-10-11 21:03:11 följande:
    Asap, bäst att inte tänka på det;) Ja en bra dag har vi haft, bortsett från bråk med A om vems uppgift det egentligen är att bära tillbaka alla leksaker som bärs ut i vardagsrummet (hon lutar åt mammas och pappas). V tyckte kanske inte att det var så kul med korvgrillning ute, me så fick han ju inte en endaste liten korvtugga ens.
    Julia undrar varför det ALLTID är hon ska städa!
  • Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-11 21:24:26 följande:
    På förskolan har de städhäxan som tar saker som inte är bortstädade. Städhäxan är verkligen effektiv och gör att allt är undanstädat här hemma också! Får se hur länge vi har hjälp av städhäxan ... 

Ha ha ha, jag tänkte också på det Kate, fett fanns inte i mitt vokabulär när jag gick i skolan! Minns när jag sa "nörd" första gången och inte alls hade koll på vad det betydde, det var i början av högstadiet.

Återbesöket gick bra, lillebror blev godkänd på både gulsot och hörsel. De visste dock inte hur de skulle hantera en ensam far med barn. "Eh ... men kan du Stramaljs personnummer ...?!" Och när blodprovet skulle tas sa maken att han hade mat med sig, men bm tittade förvirrat på honom och hämtade sockerlösning i stället. Det trots att de vet om att vi ger ersättning - vi har till och med ett schema för det (som vi i och för sig inte följer, men det är ju en annan sak).

Ingen outning, men jag har hört att det finns folk som har bebisar som är ganska nöjda. Så här långt i alla fall. 

Det mest deprimerande med det är att det bara blir tydligare och tydligare att S krånglande till 80% berodde på att han var hungrig. Typ hela första halvåret.
    Så här ammas det så mycket som jag kan, och sen är det fritt fram med tillägg därutöver (och så pumpar jag de gånger jag och lillebror hamnar i ofas, om jag någon gång råkar ha mjölk när han inte är hungrig - men det händer inte så ofta).  
    Den insikten fick vi också, att A var hungrig...

Skönt att lillebror fick godkänt på besöket. Väldigt skönt för de familjer som får nöjda bebisar!

• Gladhannapanna

Nu är du verkligen nära Vi5!

Har du smskompis att meddela till när det är dags? Eller har du en smartphone så att du går in själv och meddelar här?

Jag ställer upp om du vill!

• Gladhannapanna
    Snowgirl skrev 2013-10-13 20:52:04 följande:

Gladhanna, sms-kompis känns så 2010 smile5.gif

Tänkte inte på det....

Du får gärna skicka sms till mig om du orkar Vi5!
  • Gladhannapanna

Mitt vatten gick vid elva på kvällen, inget ordentligt värkarbete trots lite värkar tidig morgon. Blev igångsatt med dropp vid halv ett, hon kom ut 17.20...

• Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-15 08:51:16 följande:
    Någon som fått medicin som funkat mot migrän under amning? 
    Båda mina är klassade som IV, dvs inget man tar i en handvändning under amning. Ipren kan man ju alltid ta ...  
    Jag brukade ta två alvedon, en ipren och dricka lite cola när jag ammade med migrän. Under graviditeten fick jag citodon men det funkar ju inte vid amning, inte heller min vanliga medicin. 

• Gladhannapanna

Agnes och pappa köpte en fin mjukistiger när Julia låg i magen, den sover J med varje natt!
    Julia hade med sig en doktorsväska till Agnes när hon föddes, den leks det fortfarande flitigt med här hemma så det är en av de bästa leksakerna vi köpt! (Vi har lagt i lite extra saker som tub-bandage, munstycket till A's gamla astmainhalator, en blå sjukhusmössa som maken hade vid sin fotoperation osv) 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8