• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kikar in med en total egorapport....

I förrgår ramlade Ida i hallen på dagis när jag hämtade henne. Hon skulle ta av sig sin blöta tröja, hade armarna fast i ärmarna bakom ryggen och halkade. Ramlade rakt fram utan möjlighet att ta emot med händerna, rakt på munnen, Det blödde en hel del och hon fick jätteont. Försökte skölja med vatten för att se var blodet kom ifrån. Hon  sa att det gjorde ont på tänderna. Fick jättestor fläskläpp och sen när vi kom hem upptäckte vi att ena framtanden satt löst!! Igår fick maken åka till tandläkaren med henne där de konstaterade en fraktur på tandroten. Osäkert om tanden kommer klara sig. Detta resulterade i att hon INTE får använda napp (vilket iofs var bra och verkligen på tiden) men dålig tajming i samband med ont i munnen. Hon måste också äta mjuk föda i 2 veckor. Ska tillbaka nästnästa måndag på ny röntgen så får vi se om tanden får vara kvar eller tas bort. Suck! Tycker vi har sån otur hela tiden….

Och trött är jag efter att Ida legat i vår säng och gnällt och saknat nappen. Hur många dagar brukar det ta innan det "går över", alltså längtan efter nappen?

Skönt med fredag iaf!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    PW: Hon fick inget smärtstillande! Shit, det kanske man skulle ha gett henne! Får be maken ge henne det ikväll när hon ska sova. Själv ska jag ju på tjejkväll. Och igår var det bokcirkel. Passar på att hålla mig hemifrån när det är som mest gnälligt!

asap: Kan ju hoppas att det inte tar mycket längre tid för Ida. Vi har ju ändå pratat om att sluta ett tag. Men det var ju tomten som skulle ha dom ville Ida. Får lägga en påse till tomten och klä ut oss någon dag. Då tror väl grannarna man är galen när det kommer en tomte i augusti!
  • IdaVi

Tack för alla gulliga kommenterar om Ida och hennes tand. Det verkar iaf som den nya tanden kommer klara sig. Om mjölktanden överlever får vi kanske veta på måndag när vi ska på ny röntgen.
    Men det har gått riktigt bra utan napp *knock on wood*. Skönt, då fick vi en anledning att sluta med den! Hon fick en fin rosa klocka (som hon valde själv), för det önskade hon sig när hon slutat med nappen.

Ville sover bra nu, det vände efter jag pratat med BVC. Jag skulle ringt dit tidigare kanske!

Pysslig: Usch! Tur att det ni fick hjälp iaf och inte åkte hem igen! Hoppas E mår bättre nu!

Firren: Mysigt med härlig syskonkärlek men jobbigt att lämningen strular. Hoppas ni hittar någon bra lösning på det snart!

chiqita: USA?! Vad avis jag blir. Var, när, hur?

Verkar som jag blir ensam på kontoret idag. Party party! Sen sticker jag till Sthlm två dagar. Tur att man inte sliter på sina kollegor!

Vink vink till alla!

• IdaVi
    Pysslig: Fram med vinet bara!!! Och apropå bh-storlek så har mina tyvärr inte vuxit efter att de blivit utsugna heller. A-kupa är nästan för stort! Från D till A!

chiqita: Underbart! Jag älskar USA! Det var västkusten eller Florida va?

Kasperina: Hur mår du idag?! Hoppas det lugnat sig lite! Kram!

Apropå dagislämning så hann jag inte ens säga hej då till barnen innan de pep in och började göra sig redo för frukost! Men ingen dag är den andra lik!

Idag blir det lite kontorsjobb och sen en sväng till Stockholm för ett kort möte. Så ca 3 timmar på tåg för en timmes möte. Så är det ibland
  • IdaVi

Förresten känns annonsen om att köpa blommor (här till höger på sidan ibland) till Mors dag antingen väldigt tidig eller väldigt sen!

• IdaVi
    asap: Usch, vilka "tradiga" hämtningstider. Förstår att det blir svårt att få ihop det!!

Ida har varit blöjfri ganska länge nu och har i princip inte haft några olyckor alls. Hon sover dock med blöja fortfarande, tror inte vi kan sluta med det förrän vi slutat med vällingen, för hon kan kissa ner sängen flera gånger per natt. En sak i taget, nu har vi ju slutat med nappen nyss

Är det någon som har några tips på barn som är rädda för att bajsa. Ida är rädd och säger att hon har oooont i magen och vill bara bajsa i blöja. Tror det hänger ihop med att hon får förstoppning ibland följt av diarréer. Vore så skönt om hon kunde bajsa på pottan/toaletten. Hon har gjort det två gånger bara...     

Och när det gäller sömn så verkar Ida ha nattskräck. Hon kan vakna 1-3 timmar efter hon somnat och bara totalskrika. Hon kan slå och sparka och bara stirrar rakt fram. Det går inte att prata med henne. Ibland när hon varit helt hysterisk så har jag tagit ut henne i friska luften eller rystat henne för att lugna henne. Har nyss läst att man inte ska göra det men hon väcker ju lillebror. Svårt det där..

Och sen undrar jag vad som  händer med min  kropp. Kom hem från jobbet idag och tyckte det kändes lite blött i trosorna. Och jamenvisst var det blod! Men hallå, jag hade ju mens den 11:e augusti! Det är 18 dagar sedan! Vad kan det bero på? Har mensvärk också. Så himla konstigt?!! Någon som varit med om något liknande.

Nu ska jag slänga mig i soffan med lite mörk choklad. Har lämnat på dagis, jobbat (slapp dock tjänsteresa), hämtat på dagis, tvättat, lekt med barnen, diskat, tömt diskmaskinen, fyllt diskmaskinen, vattnat blommorna och betalat räkningarna. Nu får det räcka!

Ha en bra kväll allihopa!    
  • IdaVi

Elsis: Får testa muta. Frågan är vilken sorts Tänk att nappen kan vara så god?!! GladHanna: Blöder mycket som en riktig mens. Kanske inte fått ägglossning denna månad? Kan Jensen komma tidigare då? Kasperina: Såg på FB. Kram till dig!! På tåget på väg hem kul. Lagom trött efter en helgdag med grupp arbeten...

• IdaVi

Hoppar in med en liten fråga. Är det någon ändring gjord på "Fikatråden" (30-plustrådarnas samlingspunkt)? Jag verkar inte ha behörighet att gå in där längre? Är det så det blir när man aldrig är med på några aw?

Smiter ut igen. Är på tjänsteresa och ska på möte nu. Ha det bra allihopa!

• IdaVi

Kommer fortfarande inte in. Skumt.

Nu möte.... Får läsa ifatt senare

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8