Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ch: usch så jäkla jobbigt!!! Mitt råd är att ringa 1177 och fråga, de har tillgång till stadsläkare som kan göra hembesök med polis och göra en bedömning om hon behöver läggas in. 112 är också ett alternativ.

Om du vill skriva skyddat finns ju samlingstråden... Kram!

• Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-02 12:52:16 följande:
    Jo jo jo, säg nu att det är jättebra med fixerad bebis - det är ju det enda jag har!!

Det kommer att gå galant och jag tror också att din röda blobba ser till att ni får komma in på förmiddagen!!! Ingen kommer att våga riskera någonting!!!!
  • Gladhannapanna

Lycka till imorgon Stramalj! Om du har tråkigt får du gärna skriva uppdateringar, men bara om det hjälper dig att fördriva tiden! Vi kan vänta även om vi alla vill veta ALLT så fort som möjligt!

• Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-03 08:27:38 följande:
    Jorå. 

- Hej! Jag heter Stramalj och ringer för att få tid för igångsättning i dag.
    - Jaha ... ja, vi har lite fullt här, så du får kanske tid i eftermiddag.
    -  Nej, det tror jag inte, jag står på medicin som är utsatt och behöver sättas in igen. 
    - Ja, då kanske det blir någon annanstans ... vänta, så ska jag höra efter med koordinatorn.

...

- Ja, nu har jag pratat med koordinatorn. Du är välkommen hit klockan tio!

Den röda blobban funkade. Och någon annan har hamnat i Resandes sits i stället.
    Toppen, typ. 
    Hejja bloppan!!!! Så spännande!!! nu kommer bebisen att slurpa ut som en såpad ål ungefär! *nickar övertygande*

• Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-10-03 12:23:43 följande:
    Zenobia grattis till söta tvååringen.

Hade hembesök av BVC-sköterskan. S är 60g från sin startvikt, skönt att amningen fungerar. Alltid lite lurigt när de är så stora så det är härligt att det finns mat.
    Så skönt!!!

Grattis till tvååringen!

• Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-03 14:42:13 följande:

Nu har jag Eda lagd och blandade provet tagna, men är ännu inte igångsatt. Det verkar bli en ganska lång föreställning det här!

Jobbigt med all väntan! Jag fick eda lagd men inte aktiverad när J skulle födas. Superbra, de kunde aktivera den direkt när jag behövde! Blev ju också igångsatt.

Ser fram emot att läsa hur det har gått, just nu tror jag att du har fullt upp med annat!
  • Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-04 14:03:07 följande:
    Mosig mamma här!
    Lillebror kom vid halv ett i natt.
    Första halvan av förlossningen - toppen!
    Andra halvan - liiiite värre.
    Alltså precis tvärtom mot med S.
    Tror att det var extra knäckande att det blev så jobbigt andra halvan, det som gick så lätt med S, det var jag inte riktigt förberedd på när första delen gick så otroligt bra.

Nu är han ute i alla fall, och bortsett från att jag känner mig överkörd av en ångvält så är det bra.  
    Åh tack för att du uppdaterade oss!!!! Jobbigt att det blev slitigare än du förväntat dig men såååå skönt att han är ute och mår bra! (och att du också mår bra om än sliten)
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8