30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Blanda karamellfärgen med vattnet så blir den jämnt färgad.
När jag föddes fick jag stanna på sjukhuset och mamma fick åka hem utan mig! Fick naturligtvis komma och träffa mig varje dag men ändå!!!!
Välkommen Bianca!
Skyline- nu är det banne mig tid att komma ut! Jag vägrar gå med extremt plågsamma förvärkar i veckor till (som håller mig uppe på nätterna). Kan ju inte vara roligt för dig heller att kramas dag ut och dag in så det är bara att fortsätta trycka ner huvudet där du redan pressar den, rotera lite och komma ut!! Tack, från din trötta mamma.
Resande: Usch så slitigt!!!! Du kanske ska be om en sovdos på sjukhuset så att du får vila igång förlossningen?
Bianca: Vi har varit ganska förskonade från tandskador tack och lov så jag har inte så mkt input.
Ch: man vet aldrig hur kropp coh sinne funkar! Rätt som det är är det en bebbe på g igen!
Så skönt att V gått upp som han ska!
Uppi: Glömde kommentera! Blev glad över att det ändå känns rätt ok att vara på jobbet lite!
Resande: Ring din mvc och fråga om hon han reta tappen!
Jahapp då var blodtrycket högt hos bm så nu ligger jag på specmvc uppkopplad med CTG och sån där mätare på fingret. Ska även markera när jag känner bebis. Kommer nog inte slippa mediciner ändå...
Resande: klart jag vet att du haft förvärkar som bråkat jättelänge, funderade mest på om de syntes på CTG- kurvan.
Mysigt att få köpa lite bebiskläder!
GHP jag skojar lite med dig. Det syns en del på CTG men jag brukar oftast få värre efteråt när man sitter i väntrummet. Hade ju även massor och rätt starka på kollen på fl igår men det kan man ju ha när man fått barn innan så det är inget att bry sig om har jag förstått...
Blä, jag är så trött på mig själv, jag är så himla oföretagsam. Jag skulle eg vilja passa på nu när jag är hemma att göra massa saker jag inte annars hinner och orkar. Som göra fotoböcker, pyssla, sticka, läsa (sådant jag behöver förkovra mig i för jobbet men även annat) fixa hemma, osv. Men jag gör ingenting alls. bara vankar av och an eller ligger i soffan och tycker allt är jobbigt, inte minst laga mat. Visserligen (till mitt "försvar") sover jag urkass, var E hemma hela förra veckan med feber, och igår var jag en sväng på jobbet (längre än jag tänkt) plus att en del timmar gått till att lämna över via mejl och idag var förskolan stängd så E var hemma hela dagen. Och så har vi hantverkare här sedan förra veckan.
Men jag känner mig som fångad i en fälla just nu och lyckas verkligen inte göra något alls och är som sagt trött på min oföretagsamhet. Hemma är det kaos och maken jobbar mycket sena kvällar och är trött när han kommer hem.
Känner också att jag vill komma ut. Provade att gå en sväng runt kvarteret, men har dels hemsk värk och fick sådana sd att jag knappt tog mig hem, 25 m från hemmet. Nu har jag klagat av mig lite iaf. Hemskt värdsliga problem...
Fördelen med hemskt ont i örat är att man inte bryr sig om sammandragningarna. När man vaknar av smärta så är det örat som känns mest och den man fokuserar på. Vet inte vad mer jag kan göra än undvika att ligga på den sidan, anv nässpray och ligga med huvudet högt. Några tips? Är trött på läkarbesök men får väl boka in ett efter morgondagens specmvc besök om det inte blir bättre. Sorry allt gnäll om krämpor hela tiden.