• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Zenobia: Jo, ibland får man ta till nödlösningar!

Resande: Eller hur?!! Jag skulle inte ens komma på tanken. Skulle formodligen kört av vägen under en värk!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    chiqita: Choklad funkar väl alltid?!

Zenobia: Hihi, vad gulligt med surläpp!

cilla: Jag hade inte ens tagit med mig mannen till förlossningen i ett berusat tillstånd. Skulle förmodligen fått en miljon utbrott på honom då! Imponerande!

Barba: Jag hade mycket mer "smärta" mellan benen. T.om så bm undersökte mig och trodde han låg långt nere väldigt tidigt. Men det är nog som någon annan skrev, lite slappare muskler och så som gör att det blir så. Jag fick ju även åderbråck i underlivet andra gången. Det gjorde helvetiskt ont!

Pysslig: Mm, får kanske kontakta BVC om det inte blir bättre. Men jag verkar ju inte vara ensam om att ha det så här heller...

Härligt med onsdag redan! Barnen på dagis, kaffet väntar i fikarummet och solen skiner. Tjohoooo!
  • IdaVi
    Piggley: Det är ju sant!

zenobia: Fy för såna nätter! Jag tycker det räcker att våra barn vaknar vid 02-03 och ska ligga i vår säng. Ville far ju om kring som en projektil och sparkar och slår i sömnen så man får ligga på kanten.
    Hoppas Edwin mår bättre snart och att ni kan vila lite under dagen!

8 dagar kvar...
  • IdaVi
    Barba: Jobbigt med boxande bebis! Säg till honom att sluta med det!

Tessan: Vad skönt att allt såg bra ut på KUB!!

Kasper: Härligt att du outat nyheten till exet och K och vad skönt att han tog det så bra!

Älgen: Känner igen mig i det du beskriver. Igår var jag på tjänsteresa så maken hämtade, men då gick det naturligtvis bra Idag vid lämningen gick det kanonbra, vi sprang i kapp i snöregnet och skrattade på vägen dit! Härligt! Hon vaknade också av sig själv imorse, förmodligen utsövd! Håller tummarna för en bra dag!
    Hur är storebror mot lillebror (Villebror som Ida säger )??
    Härligt med toabesök! Är det både nr. 1 och 2?

Resande: Vad skönt att det gick bra för maken med barnen så då kan få lite mer egentid i fortsättningen!

chiqita: Hoppas du fått sova mer i natt?!

Firren: Härligt att allt såg fint ut på TUL!

Pysslig: Näerå, ingen fara vännen! Vi åker till Paris på torsdag, därav nedräkningen!

Ego: Igår damp kallelsen för operation av Ida ner i brevlådan. Jag känner mig både lättad och nervös... Mest orolig för narkosen. och med tanke på alla komplikationer mamma råkade ut för under sin operation så gnager det lite oroliga tankar i bakhuvudet. 3:e maj blir det...

Skönt med fredag! Synd bara att det var tvunget att komma ner sånt där blött och snöaktigt idag!
  • IdaVi

Oj, vilka radbrytningar. Ledsen för det!!

• IdaVi
    M73: Ja, jag litar ju på personalen så det går säkert bra. Men jag tror maken får vara med när de ska söva henne. Jag kommer förmodligen börja gråta då
    usch, gastroskopi har jag själv gjort två gånger. Fy! Nästa gång får de f-n söva mig också i så fall!

Resande: Ja, det blir skönt när det är gjort sen!
  • IdaVi
    Älgen: Ida väger 13 kg och är 3,5 år nu. Ville väger nog 11-12 kg och är 1,5 år!
    Som du säger så var ju mammas op större än Idas. Men jag kommer nog vara orolig ändå. men jag litar ju på personalen så klart, men vill inte vara med när hon blir nersövd. Får sätta mig med en kopp kaffe (med lugnande i ) så länge!

M73 & Firren: Tjohoo vad tiden går fort! Kul med nya grejor från IKEA!

Zenobia: Papper är gott! Tycker Ville också! Å andra sidan har han stoppat både fårbajs och tordyvlar!

Resande: Vad spännande med nappen! Berätta gärna hur det går sedan! Tanken var att Ida skulle ge sina till jultomten. Men i samband med det började hennes snarkningar och andningsuppehåll så vi har dragit på det. Efter operationen får det bli. Kruxet blir väl att hitta en tomte mitt i sommaren! För en tomte måste det vara, det har hon själv sagt!

Nu ska jag smita iväg till dagis. Jobbar ju bara 80% nu (nåväl, nästan iaf) Sköönt! Ha en bra helg allihopa! Solig
  • IdaVi

stoppat fårbajs o tordyvlar i munnen ska det stå...

• IdaVi

Hos oss är BF 40+0. Det sa dom till mig när jag kom in med Ida och trodde hon var en dag "sen", men då var hon på BF enligt förlossnings-BM

Glassgrisen: Mysigt med bebisbubbla. Dock inte lika mysigt med hormonerna! Men det går ju över.... Nån gång!
    Fy vad läskigt att de bara klippte bort strängen!

asap: Mysigt med egentid! Kul att Dirty Dancing var bra!

Pysslig: Oj, full rulle m insann!! Vi hade kompisar från dagis med dotter på besök i lördags. De var kvar till 01.30. Shit vad seg jag var i söndags och så hade jag en inlämningsuppgift till uni. Men kul var det. På lördagen iaf!

Barbabok: Oj, mycket som händer nu och så vattkoppar som pricken över i:et. Stackars liten

M73: Ta upp din oro med BM så känns det säkert bättre sedan om du får ventilera lite och få förståelse.

Firren: Härligt med bra värden och en pigg och glad mört (Firren alltså)!

Ego: 2 dagar kvar!

VInk vink till alla jag missat! Nu måste jag nog jobba lite!

• IdaVi
    asap: , näe vet du vad - jag fick kalla fötter och sa ifrån. Men det var en del andra brön i tidningen för några veckor sedan. Mina hade definitivt varit minst!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8