Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nu har jag varit och köpt skor och sandaler till båda killarna (phew!). När jag var i skoaffären ringde mobilensom alltid när det är totalt olämpligt). Jag har fått jobb ! Intervjun jag var på förra veckan - och där de skulle återkomma i slutet av denna vecka - tyckte tydligen att jag var bra . Jippie!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-05-18 16:03:36 följande:
    Hurra och grattis här också Milla! Det var det som var meningen att du skulle slippa stressa med att börja det andra jobbet utan barnpassning. När börjar du?
    Jag börjar första augusti. Men jag måste börja med att tala om att jag måste vara ledig 16-20 augusti för inskolning{#lang_emotions_embarassed}. Jag ska dit på torsdag för att diskutera lön och skriva papper (om vi kommer överens ), så jag får väl säga det då. Pinsamt att jag hade glömt bort att maken inte kan ta inskolningen... Jobbet är ett vikariat t om december med eventuell förlängning, så det ger en ju en viss andhämtningspaus iaf.
  • Milla C

Lucas säger mest "Nej, nej, nej" och skakar på huvudet . Men man märker ju att han förstår det man säger - och han är ju så social att vi inte oroar oss vare sig för språket eller att han inte står eller går själv ännu (vilket G gjorde innan han fyllt ett. Lucas är 13 månader).

• Milla C

Var föresten på blivande jobbet idag (Fia: Det är ett fritidspedagogvikariat i Köping). Jag skulle dit för att vi skulle diskutera tjänsten och lön - och om vi var överens skriva anställningspapper. Fast någon direkt lönediskussion blev det ju inte. Lägre lön än jag hoppats - blev faktiskt besviken med tanke på vilken erfarenhet jag har - och inte fanns det några papper att skriva på heller. Men vi gick runt och tittade på lokaler och träffade en massa folk (gissa om man blev snurrig i skallen). Det blir nog kanon att jobba där tror jag.

• Milla C
    juni: Håller med de andra: du är jätteduktig! Jag försökte läsa en kurs i företagsekonomi september/oktober den hösten Gabriel föddes - men jag fick inte in någonting i skallen!

Och så en liten omröstning jag startat:
    www.familjeliv.se/Forum-3-168/m52656426.html
  • Milla C
    M73 skrev 2010-05-21 16:06:45 följande:
    Juni; Jag gick en liten kurs våren jag var nygravid med T och har fortfarande inte gjort tentan. Jag fattade absorlut ingenting då så det kändes inte som nån idé att gå dit. Får skylla på gravidhormoner men det blir lite jobbigt om jag skall ta upp den igen o fortfarande inte fattar... *s* Kort sagt; du är görduktig som kämpar på med skola, pendling, hästar o barn
    Tror deffinitivt på gravidhormonerna .
  • Milla C
    Lena: Försök att äta så mycket järnrik mat som möjligt tills du ska till BM så kanske du klarar dig. Jordgubbar har jag t ex för mig innehåller mycket järn . Det finns en lista på järnrik mat i min blogg under "recept". Hittade den när jag var gravid med Lucas.
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-05-23 18:45:26 följande:
    Milla: Kommer visst inte åt dina sidor. Kan du fixa?
    Ska fixa. Trodde jag "släppt in dig" redan...
  • Milla C

Fixat !

• Milla C
    Lena: Tänk på att få i dig c-vitamin samtidigt som du äter järnet också - då tas det upp bättre av kroppen. Däremot inget med kalcium samtidigt som järn - för då tas järnet inte upp lika bra. Så om man som jag knaprade både järn- och kalciumtabletter fick man ta en tablett på morgonen och en på kvällen .

juni: För att citera ett SMS ifrån maken en kväll när jag pluggade: "Sov gott. Imorgon är en ny dag med nya spännande problem att lösa "

Ela: Har ni möjlighet att "ta" varannan natt? Man mår såå mycket bättre om man får sova en natt - eller bara man vet att man ska få sova nästkommande natt blir nätterna utan sömn lättare tycker jag.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8