30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Milla: Ja du har nog rätt. Jag började med att raka benen för första gången sedan förlossningen. Kanske han tar det som en invit? Annars har vi ju bröllopsdag nästa helg så då kanske vi kan slå till .
Milla: Ja du har nog rätt. Jag började med att raka benen för första gången sedan förlossningen. Kanske han tar det som en invit? Annars har vi ju bröllopsdag nästa helg så då kanske vi kan slå till .
Lena: Jag tror inte det är någon fara så länge han äter och produerar blöjor som vanligt och inte verkar medtagen eller får svårt att andas. Hoppas han blir av med slemmet snart. Charlie fick ju dras med sitt slem och rosslande i sju veckor innan det gick över med lite hjälp av bricanyl.
ja alltså han ska ju inte äta blöjorna...
Ela: Det låter perfekt. Min mammas födelsedag och min namnsdag. Ett litet nobelpris till er familj. Jag håller tummarna.
Lena: Var ni möjligtvis med i NT i lördags. Om det var det så måste jag erkänna att jag inte fattat att vi bor i samma stad. Hojta till om du blir alldeles förskräckligt rastlös och vill ses på öppna förskolan eller liknande.
De härliga ungarna ja... vi brukar lite skämtsamt säga att Stella slog till med två-, tre- och fyraårstrots på en och samma gång. Hon som alltid varit så lugn och lättdistraherad tidigare. Hon blir bara mer och mer lik sin hetsiga mor för varje dag som går .
Finns det förresten något som kallas för 35-årstrots, för i såna fall har nog jag åkt på det. Fy sjutton vad det bubblar i mig för jämnan.
Ela: Krya på er!
Orkar inte kommentera så mycket, eftersom ännu en förkylning slagit ner hos oss. Just nu sover den kraxande bebisen så jag passar på att uppdatera mig lite och önska Ela lycka till. Heja, heja!!!
Kram!
Här kommer en stor varm kram och en massa sympati från mig till dig Ela!!
Men hallå spiken sluta luras och kom uuuut!
Ela: Åååh grattis till lillebror!!! Hoppas ni mår bra! KRAAAM
Ela: Vi har andningslarm på Charlie. Inte för att han sover på mage, utan för att vi av naturliga orsaker är extra oroliga av oss. I början sov han dock mycket på sidan om dagarna och då var det skönt att larmet fanns. Det finns ju många olika varianter och vi har ett litet bärbart som man fäster i blöjkanten. Det har falsklarmat några gånger, särskilt i början då han var så liten och blöjan lätt förlorade kontakten mot huden. Men det har varit värt både falsklarm och pengarna de kostade och jag skulle verkligen rekommendera det till någon som funderar över olika larm.
Det här larmet har vi om någon är intresserad...
www.andningslarm.se/innehall/andningslarm/respisense/re_1.php
Juni: Vilken söt Pippi!! Det riktigt lyser om henne.
Ego: Idag har vi varit på BVC och vaccinerat Charlie. Det gick bättre den här gången och han skrek inte lika länge som sist. Han har världens ljusaste falsett när han är ledsen så det skär verkligen i trumhinnorna (och hjärtat ). Fem månader är han nu och väger redan 9230 g och är 68 cm lång. Mina barn växer verkligen otroligt fort . Det jobbigaste är nog alla kommentarer som "men guuuud vad tjock han är" som man får hela tiden
Fiolina: Ja han är knubbig. Men det är väldigt tröttsamt att det hela tiden ska påpekas. Men så är det ju tydligen med bebisar och barn... det ska alltid jämföras och kommenteras utan att man tänker efter om åsikten är önskvärd eller inte. Det var likadant med storasyster så man kan ju tycka att vi borde vara vana... men kanske är det därför som vi är extra känsliga. Jag tycker ju att det finns så mycket annat hos mina barn som borde uppmärksammas än deras vikt. Men visst händer det att vi kallar honom för en liten tjockis och liknande, det är nog mer hur det sägs och vem som säger det tror jag.
Kusin Knase: Nämen vilken överraskning du kommer med. Ett litet mirakel, så roligt! Grattis!!
Här gick allt bra med förlossningen, jag tjatade till mig en igångsättning ett par veckor tidigare och det gick över förväntan. Finns en förlossningsberättelse hos mig om du skulle vilja veta mer.
Ela: Jag förstår att du inte vill ha honom sovandes på mage, det skulle inte jag heller våga. Härligt att höra att E äter och mår bra, tänk att han redan är två veckor!
juni: Så skönt att Ns mage är bättre, förhoppningsvis så fortsätter det väl så nu. Hur snabbt vände det för storasyster?
Apropå din kommentar om brevbäraren kan jag avslöja att maken är mycket lång, stor och ståtlig så folk behöver inte undra när jag kommer trippandes med mina blygsamma knappt 160 cm .
juni: Ofta är det väl så att de där kommentarerna träffar en öm punkt. Som förälder är man ju alltid orolig över något och då blir det jobbigt när det ska kommenteras eller ifrågasättas.
Härligt med brak i brallan . Det skulle behövas i Cs bralla också, just nu är det bara lösa skott och det luktar ju inte rosor direkt .
Fiji: Jag vågar mig på ett litet grattis och håller så klart både tummar och tår för att ert lilla pyre växer och frodas. Jag fick göra ett tidigt vul i v.6+0 enl sm/5+4 enl senare ul. Det är väl lite tidigare än vad du har gjort men då såg läkaren bara en hinnsäck och en gulekroppssäck. Möjligtvis kunde hon också se skuggan av ett foster, men hon sa att det var för tidigt för att se och hon sa att hon kanske tyckte sig se en antydan till pulsering, men kunde inte säga säkert. Det gjorde mig så klart orolig så jag läste runt en hel del och det verkade vara ganska vanligt att man inte ser någon hjärtaktivitet förrän efter v. 7. Jag tror och hoppas att ni har goda chanser att få glädjande besked nästa gång. Åh vad jag hoppas!
Kram!