Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: När jag har hade gjort KUB läste jag en del i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-37/m48740182-62.html för att ha något att jämföra med.
    Har för mig att jag läst att många kliniker inte bryr sig om att mäta till mindre risk än 1:20 000, men att det finns de som fått så lågt som 1:50 000.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Minimalla

Fialia: Det finns ju alltid siffror som är bättre så klart, men det är ju ändå ett bra resultat du har fått och det finns ju ingen anledning att oroa sig (fnyser lite åt mig själv som säger så om oro... men så är det ju lättare sagt än gjort också.) Det är ju väldigt positivt att din reella risk är mindre än bakgrundsrisken.

Jag mådde illa av järntabletterna i början, men mot mitten av graviditeten har det gått bra att äta dem. Den här gången äter jag bara en niferex varannan dag, förra gången var det två om dagen {#lang_emotions_undecided}. Trötthet och illamående verkar ju gå hand i hand ibland och det är ju inte alltid lätt att ta sig en tupplur nu för tiden. Hoppas illamåendet ger vika snart.

Lena: Ååååh blygdbenet... mitt onda har återvänt och verkar ha bestämt sig för att stanna. Det gör ju så ont! Känns som om någon stått och sparkat mig mellan benen. Har plockat fram bältet, men det är så bökigt tycker jag, inte direkt diskret att ta på och av. Ska rådfråga bm på måndag. Kanske det blir en tur till sjukgymnasten och förhoppningsvis en plats till vattengympan.

• Minimalla

juni: Ja, det är bara att kapitulera för bebislavinen

• Minimalla

Lena: Ditt onda låter precis som mitt. Men faktiskt så har det vänt lite här igen så nu är det lite bättre. Kanske tack vare bältet? Jag har börjat simma på måndagar och det har väl varken gjort det bättre eller sämre, men det är ju otroligt skönt att kunna röra sig smidigt i vattnet (även om man känner sig som en koloss när man kliver upp ). Imorgon ska jag till sjukgymnasten och jag hoppas på ordinerad vattengympa.
    Hoppas det vänder för dig med!

• Minimalla

Förra sommaren gick jag i kjol mestadels, men jag hade även ett par mjuka shorts med resår som funkade trots kulan. . Idag har jag handlat bebiskläder! Inte för att det behövs (särskilt inte stl. 50 och 56). Det var både mysigt och ångestladdat. Kan inte riktigt skaka av mig känslan att något kommer gå fel om jag "förutsätter" för mycket att det kommer gå vägen. Fick också ångest över att jag inte vet vad en nyföding har på sig mitt i sommaren. De ligger väl i vagnen i skuggan? Kortärmat/långärmat? Behöver de byxor eller är det bra med en kort byxdress? Stella var ju en tjock femmånaders som svettades floder sommaren 2006 och hade nog bara någon liten tunn klänning på sig. *ångest*

• Minimalla

Jag ammade ju sommaren 2006 och det var fruktansvärt! Jag hade ständiga mjölkstockningar och fick värmeutslag på bröstvårtorna som kliade hela tiden. Bäst att jobba på solbrännan innan, för sen blir det ju skuggan .

• Minimalla

Jag har ju c-kupa så egentligen är det inget svårt att hitta bh:ar så jag ska inte klaga, men gisses vilket hemskt dåligt utbud på amningsbh:ar det verkar vara. Och de som finns är hemskt fula. Mitt problem är ju iofs att det är så olika storlekar på "tupparna" (som stella säger) och skulle säkert egentligen behöva varsin storlek. Det har bara blivit värre den här graviditeten tyvärr. Hoppas de blir lika små sen när jag ammat klar.

• Minimalla

Tack för att ni tar er tid att svara på mina fjantiga funderingar kring kläder. Idag känns det lite lättare, men igår kändes det verkligen livsviktig och jag stressade upp mig hur mycket som helst. Det är väl det där kontrollbehovet som spökar igen

Sara: Vi har ännu ett tillväxt-ul inbokat i v.34, annars är det vid behov. Egentligen skulle vi gjort tul i v.28, 32 och 36, men eftersom det första gjordes redan v.26 så blev det färre nu - men jag får boka in ett till om jag känner att jag behöver. V.36 kommer läkaren kolla tappen för mognad inför igångsättning, men hon väl ändå inte sätta igång mig förrän v.38+0. Jag tycker 37+0 är lagom... vi får väl se vem som bestämmer sen .

Lena: Jobbigt att behöva vänta en vecka extra. Jag tror inte det spelar någon roll hur många undersökningar man får göra, man kommer ändå oroa sig förfärligt inför varje. Man vet ju aldrig vad de ska hitta och hjärnan spelar en del spratt med en. Och då behöver man inte ens ha mitt bagage att bära på, jag var väldigt orolig inför varje ul även innan vi förlorade Lilly. Hoppas tiden flyger fram till ul!

Emsters mamma: Vilken lång dag det blev för er igår, hoppas medicinerna hjälper nu för det låter läskigt med en sån seg infektion.

• Minimalla

Tyvärr behöver man d-kupa för de bh som juni tipsade om. Jag kollade in utbudet igår men fick acceptera att jag har för små .

Jag har blivit lovad en igångsättning under rätt förutsättningar. De vill att kroppen ska vara redo och så pass mogen att igångsättningen sker genom att de tar hål på hinnorna. Ibland leker jag med tanken att vänta ut en naturlig start, men jag vet inte om jag kommer orka. Som tur är behöver jag ju inte bestämma mig nu .

• Minimalla

Jag håller mig i vattnet

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8