30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Johlinn - Hoppas nästa gång blir en positiv upplevelse, och att det blir snart.
Johlinn - Hoppas nästa gång blir en positiv upplevelse, och att det blir snart.
Selenea - Grattis och välkommen!
Firren - Jag har inte kollat magbilderna, men fick ju se magen live förra veckan. Den såg verkligen liten och nätt ut, på nåt sätt. Efter att du åkt tänkte jag på att för ett år sedan var jag så långt gången som du är nu, och min mage var ENORM. Fast den syntes inte heller bakifrån, var bara som en stor nånting som sköt ut rakt fram. Men så innehöll den också en 4,9 kgs bebis och massvis med vatten när allt var färdigbakat.
Zenobia - Mycket meck med maten, men viktigast är ju att han får må bra såklart!
Barba - Skönt!
Piggley - Härligt engagemang!
Firren - Jag var jättesmal (med mina mått mätt) från det att Ida var runt 1 tills jag blev gravid nu med Elsa. Dock är jag nu uppe i samma vikt som jag hade innan jag blev gravid första gången, barnen är ju större nu och kräver inte att jag rusar omkring hela tiden som jag gjorde förr. Vi får se när Elsa börjar gå och springa om jag kan gå ner lite i vikt då. Men det är inte konstigt att jag var smal när Gustav var bebis - Ida gick inte på fsk då, så jag var hemma med bebis+tvååring och bodde i lägenhet så det var långa turer med dubbelvagnen varje dag. Nu är det bara att släppa ut barnen på tomten, inte lika jobbigt för mamman! Plus att de är på fsk tre dagar i veckan och då kan jag ju lata mig massor medan E sover och passa på att fika onyttigheter.
Och när jag har varit gravid har jag haft noll sug efter fika och godis, jag ville bara ha varm mat! När jag kom till jobbet på morgonen och skulle lägga lunchlådan i kylen kunde jag knappt hålla mig från att stoppa den i micron istället och äta upp den direkt.
M73- Du menar hur lång förlossningen var? Min tvåa var en riktig raket, men tack och lov var trean lite söligare, 1,5h tog det då mot 45 min gången innan. Jag var jättenervös innan, att det skulle gå så fort att vi inte hann in, men det gick fint. Nu är jag rätt nöjd med att vara klar med den biten så jag slipper oroa mig för det igen.
Sitter på Spädbarnslab där E gör ett viktigt bidrag till forskning genom att leka och bli filmad.
Älgen - Halleluja!
Galia - Tror man ska vara försiktig med röntgen iaf?
Elsa var på 10-månaderskontroll igår, blev 10 månader i tisdags. Hon är numera 75 cm lång och väger 12 160 g. En riktig liten kubik. Hon är rundast av våra tre, även om de alla varit stora. Ida vägde drygt 10 och var lite kortare, Gustav vägde ungefär lika som E men var 4 cm längre vid 10 månader.
Usch, jag hinner inte alls med här. Jag hade en plan att läsa ikapp efter att vi var borta i påsk, men det har ännu inte hänt. Och nu har det kanske blivit lite mer att läsa ikapp om jag skulle försöka. Nåja, det funkar ju med gubben-i-lådan-läsande och -skrivande också.
Galia - Förresten, visst brukar man få svara på en hälsodeklaration först av allt under tandisbesöket? Iaf där jag går. Då frågar de om sjukdomar och mediciner och så frågar de om man är gravid. I så fall antar jag att de bara kollar utan att ta bilder.
Galia - Jag tror de brukar röntga varje gång, iaf för mig. Jag går med 1½-2 års mellanrum och de brukar alltid gå tillbaka och jämföra med de gamla bilderna om något ändrats sedan dess.