• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Eshack - Förstår att det känns jobbigt, hoppas det går bra ändå! När vi haft personal som gått på fl har de pratat och förberett barnen på det så att det inte kommer som någon chock sedan. Fast det är väl lättare när det handlar om en växande mage som barnen frågar om, pension är en annan sak.

Milla - Inte för att vara sån, men efter att ha läst här tror jag vi kan säga att Kasperinas ex inte precis är som de flesta karlar.

Kasperina - Hoppas du hittar bra kläder idag!

Syster Norr - Jobbigt!

• asap

Milla o Glassgrisen - Skriver under på pang bom. När G föddes hade jag varit på Ica o handlat några timmar innan och uppgivet svarat "för en vecka sedan..." på kassörskans "oj, det måste vara dags när som helst!?". Föga anade jag att det skulle vara klart samma kväll.

Tessan - Vaddå, gick inte 15-timmarsbarnen på fsk samma dagar? Konstigt.

• asap

Jag gick längst andra gången. De har kommit på bf+3, bf+7 och bf+5. Bara informerar, ifall någon undrar hur det kan vara.... *ser oskyldig ut*

• asap

Barba - usch så mkt som inte går din väg just nu.
    Jag är inte så insatt och vet inte vad perinealskydd är, och knappt inte fissurer heller. Har du fått det pga din UC eller pga grav?
    Intressant också hur individuellt det är hur smärtsam förlossningen är, jag upplever min senaste som väldigt lugn och kontrollerad och hittade faktiskt journalen idag när jag sorterade papper- värkstart kl8, vattenavgång 9.09 och allt klart 9.25. Visst var det rätt intensivt mot slutet, men en helt igenom positiv upplevelse är det.

• asap

Resande - Jo, visst var det väl rätt snabbt, men eftersom förlossningen innan gick på halva tiden känns det här som sagt väldigt lugnt och kontrollerat. För att inte tala om första förlossningen där jag nästan höll på en hel arbetsdag, eller åtminstone från förmiddagsfikat till eftermiddagsfikat, tio till tre.

IdaVi - Vilken dag!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8