Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ligger tvärefter med kommentarerna, men lite kort så jag hinner ifatt nån gång:

Ela, vad hemskt med blödningarna. Skönt att de slutat och med de svärisarna kan man ju förstå att du drabbas av nån form av problem. Bra att du tog itu med sjukskrivningen och kan vila nu.
    Själv har jag aldrig förväntat mig att min svärmor ska vara till någon som helst hjälp innan A är typ 7, så jag slipper bli besviken! När A skulle döpas fick vi flytta dopet till min uppväxtort för att alls få dit svärmor. Hade vi haft det där vi bodde, hade hon tyckt att det var för långt och för stor risk att svärfar med fru dök upp. Inför nästa barn/dop har hon meddelat att det verkligen inte spelar någon roll ifall de kommer. Å andra sidan har vi flyttat 25 mil närmare henne och från svärfar, så hon ser väl det som en liten risk.

Lena, vilken berättelse! Du är verkligen superkvinnan och lilleman är hur söt som helst!

Juni, vilket maratonpass shopping du måste ha haft! Att du orkar! Jag tycker du ska försöka vila när du kan, men jag TROR att nån annan kan ha nämnt det tipset tidigare... ; )

Det var säkert nåt mer, men det minns jag inte längre. Jag har nyss konstaterat att jag har gravidhjärna. Det tror jag inte att jag hade sist. I förrgår åkte jag till affären med A utan plånbok och igår skulle jag posta brev men glömde själva breven... Undrar vad jag ska glömma idag? 

• cilla67

Juni, klart det är massor som måste göras. Jag känner likadant idag, eftersom vi fick en lapp på förskolan om tider under höstlovsveckan. När de frågade kände jag mig lite pressad att vi skulle ha kortare dagar, åtminstone på fredagen, men nu ångrar jag det bittert! Hur i allsindar ska jag hinna allt innan 14?! Det är ju snart! A hällde ut äppeljuice över halva köket i morse, jag har suttit på vårdcentralen hela förmiddagen och nu till lunch fastnat i uicekladdet... detta måste åtgärdas!

• cilla67

Juni, hoppas din pappa piggnar till snart och att du slipper klådan! Jag minns att någon bm hade sagt att "nej, det är inte dags än, du är inte plufsig nog i ansiktet". Du kanske ska hålla koll på spegelbilden också?! Inte bara händerna som kan svullna...

Ela, jag förstår din saknad. Saknar min pappa ännu, trots att han varit borta i snart tjugo år. Ibland kan jag bli jätteledsen över att han aldrig fick träffa varken maken eller A.
    Bra att du kan se svärisarna och er relation i lite perspektiv. Inte för att de blir roligare av det, men det kan ju vara lättare att hantera nästa gång!  

Malinkatarina, härligt med avklarad mässa! Hoppas du får många bokningar!

Boomie, hoppas verkligen att värken försvinner snabbt. Låter urjobbigt. Förkylning räcker så bra.

Vilka sötisar ni visar upp här! Inte konstigt att man börjar boa och greja redan! 

• cilla67

Juni,  min svärmor påstår att putsa fönster ska vara bra. Nu blev det ju rätt kallt för sånt, men det finns ju insidor. Å andra sidan får man ta sånt hon säger med en rejäl nypa salt! Skura på du, knäskura kan säkert funka bra. Jag har för mig att min förlossnings-bm ville att jag skulle stå på alla fyra för att A skulle komma ner ordentligt... han var rätt motsträvig och ville varken fixera sig eller komma ner i kanalen utan krus.

Skumt med försvunna inlägg!

Ela, ja det är en jobbig tanke, när man orkar tänka den. Jag blir särskilt ledsen eftersom A är så himla lik min pappa. Det hade varit så roligt om de fått lära känna varandra... Jag tror de hade funnit varandra... Nu är väl inte det så svårt att föreställa sig, jag har ju åtta syskonbarn som alla fanns innan pappa dog, och han älskade dem alla otroligt mycket. Han kunde aldrig ha för fullt i knät. Alla som ville fick plats. Usch, nu bubblar det upp igen... Du förstår nog precis hur jag menar. Är det länge sedan din mamma gick bort?

• cilla67

Ela, säkert är det så. Årsdagar kan vara ett elände. Just jul är ju svårt att värja sig mot också.
    Pappa dog i slutet av augusti, och vi har så att säga klätt in den dagen genom att införa en årlig familje-kräftskiva tredje lördagen i augusti varje år. Jag tror det är precis vad han hade velat att vi gjorde. Det brukar vilja mycket till för att någon ska utebli i alla fall.

Juni, vilka fina myggnät! 

• cilla67

Ela, det är verkligen rätt tid för liten att komma då! Vad roligt att ni kan samlas i familjen trots att din bror bor utomlands! Julen inte så dum, även om det inte blir så många "extra" dagar i år. 
    Gulligt av din farbror och faster att skicka kort! Trist med din faster, hoppas hon vinner! 

• cilla67

Eftersom vi ännu bara har vinterdäck på ena bilen, kom maken hem på lunchen. Jag fick skjutsa honom tillbaka till jobbet efter lunch och sedan åka och köpa en ordentlig snöskyffel, vilken jag nu har invigt så sammandragningarna står som spön i backen. Tror jag ska ta en kopp te och ligga i soffan en stund...

Apropå ringa en vän eller fråga publiken... Jag råkade se en snutt av postkodmiljonären i lördags. Det var en pinsam historia med en hjärtkirurg, tror jag, som spenderade alla sina livlinor innan 30 000.
    Dessutom på frågor som "vilken dag infaller alltid midsommarafton" och "vilken stad passerar du inte längs E4an" där alternativen var Enköping, Jönköping, Norrköping och Linköping.
    Vet inte om det är jag som tycker det är dåligt att inte kunna bara för att jag själv nästan alltid har bott i närheten av tre av dessa städer, och tycker det är självklart, eller om det verkligen ÄR så dåligt som jag tycker. Jag kände i alla fall att om jag nånsin fick hjärtproblem hoppas jag slippa just den läkaren!

• cilla67

Ela, vilket elände med maten! Välling var ju iofs en bra idé om tycker om det, men vad kan du äta? Nu när det blivit sämre, menar jag? Finns det nåt som stannar?
    Jag är ju själv en stor fan av nyponsoppa när man är krasslig i magen, men jag har ett minne av att någon, kanske du, inte gillade nyponsoppa. Vi pratade om "lättspydd" mat för ett tag sedan... Det är ju rätt vitaminrikt annars, och helt ok smak även på uppvägen!
    Tur att det inte är så långt kvar, höll jag på att skriva, men det är väl minst sex veckor? Det är ganska långt om man tänker på det i form av måltider...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8