Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Å så skönt, nu är RUL klart och allt ser bra ut! Nu vet vi vad det är också, så nu får vi tänka om i namnfrågan! Äntligen kan man börja slappna av och njuta lite mer, det har varit lite skumpig resa fram hit. 

Hoppas alla har det bra och att Lena får sova i natt! Ja, att ALLA får sova i natt! 

• cilla67

Lena, det var en till likadan! Alice, som vi hade spikat redan för två år sen är kört - sååå könsneutral vill jag inte vara! Även om jag nyss sa till maken att Alice Cooper ju ändå är man...

• cilla67

Tack, alla! Det känns jätteskönt - nu börjar det kännas roligt igen.
    Jag fick en svacka där det inte alls kändes roligt, bara oroligt. När man redan HAR en perfekt unge (partisk, moi?) kan man väl knappast få en till?! Det bara måste vara nåt fel på den, gick jag och tänkte. Helt irrationellt, jag vet, men oron bet sig fast och gjorde saker med mig som jag inte alls hade räknat med. 

• cilla67

Tack Milla! Vi gjorde faktiskt FVP ändå, det var efter det som det började släppa lite. Vi fick göra det privat, men det var värt pengarna!

• cilla67

Ela, vi har samma problem. Flicknamn klappat och klart, killnamn, näe, inte ett enda. Vi värkte ju fram As namn genom uteslutningsmetoden, mer eller mindre och hoppades mycket på att det ska bli en tjej nu. Efter RUL förra veckan vet vi nu att vi får lov att fundera ordentligt, för någon tjej såg det då rakt inte ut som.
    Nu finns det ju egentligen massor av fina pojknamn, men i våra familjer har det de senaste 22 åren fötts två flickor och nio pojkar, så alla de "finaste" pojknamnen är upptagna!

Ska titta på din statistik sånt är ju märkligt nog hemskt intressant! 

• cilla67

Bra tips, Sara, vi får ha högläsning här hemma och smaka på alla namnen! 
    Vi gillar klassiska namn och undviker anglifierade varianter. På listan över fina namn som är upptagna har vi Karl, Oskar, Axel, Erik, Joel, Jakob, Viktor, Albin och en binge till som jag inte kommer på just nu. Emil skulle sitta fint, men jag tycker det krockar med efternamnet som börjar på L. 
    Jaja, det är ju inte precis akut... men det blev en liten omställning eftersom vi optimistiskt har kallat magen för Alice! 

• cilla67

Assar, som Ela säger blir ju inget bättre å uppvägen, men andra saker som jag funnit helt ok även i retur är nyponsoppa och jordgubbar! (Jag har som tur är sluppit det mesta illamåendet som gravid, men har "övat" mycket som migränpatient) Mjölkprodukter är läskigt... Jag säger bara nyponsoppa - tack för att det finns!

Aporpå nyponsoppa är det väl en del järn i det också, fast det kanske inte går att få tag på där du bor, Lilablå? 

• cilla67

Huvudvärk kan vara början på havandeskapsförgiftning... Inte för att jag vill skrämma upp dig, men ska du inte ringa och fråga i alla fall? Det är väl bättre att få en proffsbedömning av mag- och huvudvärk än att gå och undra? de kanske kan avfärda det hela på telefon, och då är ju det bra - om inte är det ju bra om de säger åt dig att åka in, för själv kommer du väl inte iväg om jag "känner " dig rätt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8