Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi4: usch för blod! Varför tar du albyl? Jag hade också skör slemhinnor när jag var gravid. De blir ju extra blodfyllda också, hade nästäppa hela graviditeterna...

Jossan: lycka till idag och skönt att du känner förtroende för den personal du pratat med nu på slutet! Hata första ulbm så mkt du vill!

• Gladhannapanna
    Jossanjo skrev 2013-03-28 11:30:16 följande:
    Nu är det gjort. Känns bra.. Känns som vi fattade rätt beslut att ta provet efter UL dom gjorde idag. Fantastisk läkare.
    Nackenmått var på gränsen också för marker för DS, bebis mått 5,6mm gränsen för markering för
    DS är 6mm. Har även lite fostervatten så det skall vi hålla koll på. Samt att huvudet ytterligare avviker från i tis. Då 18+2 idag 18+0
    Läkaren är dock inte orolig över huvudet. Inte när det gäller DS men det skall följas upp för det måste börja växa.
    Nu håller vi vara tummar för snabbsvaret som jag förhoppningsvis får på tisdag och sen även svar på långodlingen om 3 v.

Missfallsrisken är inom de första 7 dagarna nu och tecken på det är läckande fostervatten och blödningar.
    Fast det vet ju säkert ni erfarna och kunniga här inne.

Kram
    Tack för rapporten!
    Blir glad över din inställning och att du känner dig väl bemött!

Men usch så arg jag blir på din första bm som nonchade dig totalt! Har du informerat om detta eller har andra gjort det? 
  • Gladhannapanna

Försöker igen...
    Grattis till fina siffror Stramalj!!!!
    Klart lakrits är nyttigt!

Hade hoppats på rapport från Jossan, men jag hoppas att inga nyheter är goda nyheter!

Bra att du mejlade kollegan Vi4!

Hemulen och Kaz: spännande att ni snart får träffa era små underverk! Är faktiskt lite avis!

• Gladhannapanna

Stramalj: jag hade 90/55 under mina graviditeter och det tips jag fick av bm var att dricka mkt och motionera lite lagom... Vet inte om det funkade dock. Bm gillar ju lågt tryck.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8