30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Resande: Du är för snäll - det vet du. Jag instämmer med att din man måste ta detta på allvar och du med. Även om blodtrycket gått ner så är du sjukskriven för att du ska vila och dessutom så kan fogbesvären hänga kvar längre än nödvändigt om du överanstränger dig. Du har det riktigt jobbigt och känner jag dig rätt så klagar du inte i onödan och dina svärisar förstår säkert i teorin men uppebarligen inte i praktiken. Bra med grannen - mer sånt!
Vi5: Glöm jobbet, gå hem och vila och vänta på bebis. Så BASTA!¨
Uppi: Har du gjort ngn rehabutredning med din arbetsgivare? Jag tycker du ska framföra att du inte vill ha kundkontakter och avstängd telefon när du kommer tillbaka. Det är arbetsgivaren som har ansvaret för din rehabilitering och de har även krav på sig att anpassa ditt arbete i den mån det går för att du ska kunna komma tillbaka. Hoppas du har en bra chef. Jag har inte själv varit i din sits men all forskning och erfarenhet visar att det bästa är att komma tillbaka så fort som möjligt för det blir aldrig lättare - tvärtom kan en för lång bortovaro göra det omöjligt. Kramar till dig, det är ofattbart det du behöver gå igenom
Stramalj: Bra med tiominuterssamtal istället för personligt besök! Skönt att du har några friska kroppsdelar att glädja dig åt
Min "lilla" kommun (relativt sett) har enorma problem med stora barngrupper på förskolorna och därav finns det inte på kartan att utöka de lagstadgade 15h för barn som inte har tillsynsbehov. Det verkar inte alls vara fallet i Stockholmsområdet utan där måste man ju uppleva att det finns pengar för detta och att man fixar att hålla barngrupperna små ändå. Eller gör jag felaktiga slutsatser där kanske? Funderar på vad det är som gör det...? Demografin, budgetunderlag eller prioriteringar?
Och jag instämmer helt och fullt med varenda mening du har skrivit i ditt svar till Resande, Vi5, Uppi och Stramalj.