Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag instämmer med er andra, det är jobbigare med två barn, men mycket roligare!

De gånger man bara har ett barn känns det nästan som egentid, åtminstone ibland!

Fast jag tror att det blir lättare ju äldre de blir, de underhåller varandra, men det är ju nite förrän man slipper rodda runt mat, blöjor, sovtider mm.

• Gladhannapanna

Ela: Man ska inte ta Losec när man ammar för det påverkar barnets magsäck. DÄremot finns det en annan medicin som heter Andapsin som man kan ta. Ring vc och be dem skriva ut till dig. Jag har haft massa magkatarr och fick det när jag ammade.

• Gladhannapanna

Mina förlossningar var helt olika. Jag gick ju på aurora andra gången och det gjordes en jättebra förlossningsplan för att undvika att det skulle bli lika jobbigt som gången innan.

Min första förlossning kände jag mig kass och misslyckad, födde i princip med enbart psykoprofylax som smärtlindring.

Andra gången hade jag eda, lustgas och pudendus och kände mig som superwoman!!!

Men vi övade faktiskt på andningen inför andra gången, inte lika noga som inför första men dock. Det var väldigt tydligt att vi gjort ett bra jobb första gången för det var väldigt lätt att komma in i det igen och det funkade jättebra andra gången med. Andra gången var jag helt fokuserad på att slappna av så jag var som en trasa under värkarna och klagade och svor mellan!

• Gladhannapanna

Att vara ensam emd barnen är skitjobbigt, speciellt när ett är sjukt och ett är friskt!

Vi delar r'ätt bra på det mesta och försöker avlasta varandra, men visst surnar jag eller maken till ibland.

Vi4: Jag kommer inte ihåg exakt vad läkaren sa till mig, men jag fick inte ta omeprazol när jag ammade, detta var i samband med mitt ryggskott i december då jag fick diklfenak som min mage itne tål.

• Gladhannapanna

Oj, vilka racerbebisar ni har!!!

Klart man behöver godis när man är yr! Fast jag tror att det eg är bättre med ett jämnt blodsocker, om man nu ska vara redig!

• Gladhannapanna
    IdaVi skrev 2010-06-18 09:34:42 följande:
    Och apropå godis, så måste ju det bästa vara att äta godis konstant, så får man inga dippar!

,
    Att jag inte tänkte på det!!!!
  • Gladhannapanna

Persefone: Grattis!

När jag var gravid med Julia fick jag en blödning vid bim så jag trodde att det var mensen, två veckor senare började jag må illa och gjorde gravtest, så för mig började det i vecka 6 ungefär.

Nu har Julia börjat ge igen, häromdagen bet hon Agnes i armen så hon hade en ring med små röda märken hela kvällen! 

På ett sätt är det bra att Julia börjat ge igen, men samtidigt är det jobbigt att hon bits, hon nyps och slåss med. Hoppas att det släpper när hon börjar prata mer!

Annars är det underbart att se och höra glädjen flickorna har av varandra för det mesta!

• Gladhannapanna

Fb: Skönt att lilllbattingen ligger åt rätt håll!¨

Assar: Vilken kreativ unge, men jag är glad att han inte är min!

• Gladhannapanna

Ela: Ja, tänk va!!!

Juni: Jag var och såg honom för ett par år sedan. Stå upp är ofta kul tycker jag, han är ju också bra. Bättre live än i tex parlamentet tycker jag iaf.

Nu ska jag fixa iordning vår briovagn som en kollega förmodligen ska köpa till sin dotter och barnbarn.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8