Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Julias tredje inskolningsdag avklarad. Det går galant det här, hon är lite lagom avvaktande men ganska nyfiken. Gnällde lite när jag lämnade men det gick fort över. Jag var ju bara borta i en halvtimma. Imorgon blir det kanske ltie längre.

• Gladhannapanna

Uscha för alla snuvor! Båda tjejerna snorar en del, men är rätt pigga för övrigt och har ingen feber så det känns ändå rätt ok.

Agnes sov hos mina föräldrar i deras stuga inatt. Hon och mamma gick ut på vår brygga som är gammal och dålig och åkte båda i vattnet! Mamma fick upp båda två utan alltför mkt problem även om hon inte bottnade där de åkte i.
    Men förutom den incidenten hade de haft det jättebra! Julia njöt verkligen av att vara själv med oss igår, ett stort leende hela tiden!

Juni: Hoppas att det lugnat sig i magen, Ela önskar dig inget mer än lugn och ro nutan foglossning och kräk!!!

• Gladhannapanna

Stackars alla hostare!!! Jag får själv hosta vid varje förkylning, den brukar hålla i sig i månader! I höstas sa Agnes astmaläkare till mig att jajg skulle kräva en utredning för det är troligt att jag också har astma. I våras gjordes utredningen och jag står nu på kortison varje dag mot astma plus att jag har luftrörsvidgande vid behöv. Vilken enorm skillnad det är vid varje förkylning.

Mitt tips till er som ofta får långdragna hostor är alltså att ta kontakt med vc och be att få bli utredda!

Båda våra tjejer är rejält snoriga men rätt pigga så de är på förskolan idag.

Funderar på om jag ska åka till Ullared imorgone ller om det är att utmana ödet...

• Gladhannapanna

Frk Kanin: Mitt hjärta värker för er!!! Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången!!!

Julia är ju också äggallergiker, hon fick en trea på skalan. Hon reagerar med nässelutslag där hon kommit i kontakt med ägg, kräkningar och ont i magen. Känns skönt att hon inte får andningsbesvär. Jag upplever att personalen är jättenoga med att hon ska få rätt mat, vi har förklarat att det inte skulle vara panik om hon tex smakar på grannens pannkaka men att hon naturligtvis ska undvika det. Inte så lätt att bevaka alla barn hela tiden ju!

Juni: för oss är inte 37,0 feber, men det beror ju på vilken "grundtemp" hon brukar ha.

Skönt att sammandragningarna lugnat sig betydligt!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8