Inlägg från: Milla C
|
-
-
Vi har haft något liknande till Lucas när det var kallt i vintras.malinkat skrev 2010-05-03 15:43:35 följande:Här är de - skrolla ned lite så kallas de "sko" www.mikk-line.se/vinter/accessoarerÅh, vad mysigt (och nyttigt).IdaVi skrev 2010-05-04 09:04:17 följande:Ego: Åker till Visby på fredag. Ska bli riktigt mysigt och nyttigt att åka utan Ida. Maken är hemma med henne och jag åker med mamma, mormor och ena syrran. Ska hälsa på lite släkt, gå på dansshow och njuta av världens vackraste ö!
-
Ni kan släppa tummarna nu. De ringde just. Jag fick inte jobbet. *loggar ut för idag*
-
Nej, det fenomenet har jag inte varit med om med mina barn. Däremot ääälskade Lucas att gnida tandköttet fram och tillbaka mot en liten boll han fick i ett "liberoklubben"-paket.M73 skrev 2010-05-05 11:37:19 följande:Har ö era barn ruskat på huvudet när de fick tänder. T har börjat göra det o jag känner en vass tand i munnen men undrar om det hänger ihop eller om det är nått annat som spökarHu, så jobbigt det låter . Läste en artikel där en läkare skrev att han tyckte man kunde vara ganska frikostig med febernedsättande på barn - men det är naturligtvis helt individuellt. När det gäller kläder hade jag nog satt på en tunn extratröja och en vindtygsjacka, och lagt över en filt om det är kyligt. Ja, och så toppluva såklart .malinkat skrev 2010-05-05 12:53:46 följande:Min lilla tjeja är inte alls sig själv idag. Feber inatt och sov kasst, och hon är så himla trött och slö. Inte konstigt, kanske, men hon har sovit nästan hela f.m, de få stunder hon är vaken vill hon bara sova igen. Har suttit mage mot mage med mig långa stunder, nu ligger hon åter i sängen. Ingen superhög feber och jag vill vänta med att ge alvedon, febern har ju ett syfte också. Men tidigare när hon haft feber har hon ju velat leka liiite i alla fall. Nu säger hon inte ett knyst Vet att det fortfarande är tidigt på dagen och natten säkert gett trötthetssviter, men man känner sig ju så hjälplös! Visst måste det vara bra att vara ute dock? Tänkte hämta A gåendes som vanligt och kanske stanna till vid lekplatsen med honom. Svårt att veta hur man ska klä henne bara - soligt och varmt i solen, men kyligt i luften....
Ego: Lucas lyckades (med benäget bistånd av Gabriel) ramla rakklång baklänges och slå huvudet i golvet igår. Inga besvär med huvudet, men han lyckades bita sig i tungan . Han har bara fyra tänder (varav den fjärde sprack fram natten till igår och är mililmeterstor), men det hindrade tydligen inte att han bet sig och fick ett rejält märke i ena tungkanten. -
Åh! Jag vill!! Men jag bor visst inte innom pendlingsavstånd .aigee skrev 2010-05-05 20:57:56 följande:Ego: har just bjudit in till Tupperwareparty.... undar om jag ångrat mig redan? är det nån mer som vill komma?!
-
Liite långt för ett Tupperwareparty tyvärr .aigee skrev 2010-05-05 21:07:58 följande:milla: det går tåg till Alingsås
-
Assar: Jag brukar också ge febernedsättande strikt efter tid. Maken var förut mer för att ge "vid behov", men när Gabriel var riktigt dålig en gång märkte han vilken skillnad en endaste Alvedon hade på honom, så nu tror jag att jag har fått honom "på min sida". Provade att varva Alvedon och Ipren när Lucas hade halsfluss (innan vi kunde komma till VC), men hans mage tålde inte Iprenet . Ganska vanlgt enligt 1177.
-
Ja, Lucas mage sa till rejält. Gabriel har dock aldrig haft det "problemet" - han blir "speedad" av Ipren istället .asap skrev 2010-05-06 12:55:55 följande:Ok, jag visste inte att det kunde vara "starkt" för magen. Vi ger alltid suppar till Gustav, det är helt kört att få något i hans mun när han inte vill, men det kanske kan påverka magen även om man tar det den vägen?
-
Roligt med kullerbyttor och sparkar .
Mini: Vad skönt att din oro ändå är hanterbar ännu så länge. Jag vet hur orolig jag blev när Gabriel var "för lugn" - och då hade jag ju inte den erfarenheten som du har i bagaget.
-
Någon som sett detta? Äntligen har de forskat på något viktigt tycker jag.
www.nyteknik.se/nyheter/bioteknik_lakemedel/lakemedel/article772622.ece