Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Oj, fyra pojkar på fem år ! Det var modigt . Jag vet vilken ljudnivå det brukar vara hos svägerskan, och deras är ju iaf födda -01, -03, -07 och -10. Lille Emilkopian verkar ju ge föräldrarna en del att göra bara han .
    Har för övrigt en killkompis som hävdade att hans barn skulle heta "Ett, Två, Tre och...Hoppsan!"
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Oj! Nytt utseende på FL igen !

Tittar bara in en snabbis i det fina vädret då Lucas sover middag och Gabriel hittat en förskolekompis som är hos sin farmor i vårt område över dagen. Hoppas att alla som känner sig trötta i värmen snart får lite ledigt (=barnvakt) och avkoppling.

När jag skulle lägga Lucas vid tvåtiden idag så tog det ett tag för honom att somna. När jag gick in till honom igen så låg han och "gosade" med sin "Dinglis"-elefant. Jag böjde mig ner i spjälisen och pussade på honom och sa "Sov gott" igen innan jag gick ut ur rummet. När jag gick la sig Lucas på rygg - och vinkade . Sedan somnade han bums, sötnosenHjärta.

• Milla C
    Lena: Även jag skickar en bunt styrkekramar till dig. Följ din inre röst. Om du verkligen vill att han ska flytta hem till sina föräldrar ett tag så att ahn förstår allvaret i situetionen så stå på dig. Jag hade en inre röst som tjatade på mig i flera månader att "slänga ut" dåvarande sambon (psykisk misshandel), men jag tog honom alltid tillbaka efter våra gräl och hans tårar. När jag verkligen lyssnade och stod på mig mådde jag mycket bättre. Någon utomstående att prata med som de andra tipsat om är också jättebra.

Själv sitter jag och försöker söka jobb. Maken var härinne för en stund sedan och frågade om jag hittar något. "Ja, jag har hittat sju stycken" svarade jag. "Ingenjörsjobb?!" frågade han. "Nej, förskollärarjobb". "Då tycker jag att du ska tänka efter om du verkligen vill lägga ner energi på att söka de jobben, eller om du ska spara krutet till ingenjörsjobben". Suck! Jag känner mig så tillplattad och ledsen . Var iofs på en intervju hos Proffice i tisdags, men de intervjuar ju en massa folk för varje tjänst - och jag hade eg inte rätt kvalifikationer - så det tror jag inte kommer leda till något.
    Nej, nu f''n ska jag söka minst en av de där förskollärartjänsterna, bara för att .
  • Milla C
    Pyttis: Jo, visst menar maken väl, men det finns ju andra sått att säga saker på. T ex "Vad bra att du hittat så många jobb. Välj bara de du verkligen tycker verkar intressanta, så har du kraft kvar när drömjobbet som ingenjör dyker upp" eller nå´t. Men, maken är "matematiskt/logiskt" intelligent, och jag mer ät det kinestetiska, så det är väl därför vi ibland pratar olika språk.
  • Milla C
    Sara: Oj ! Vilken skräckupplevelse! Vad skönt att han mår bättre nu. Hoppas att det trots allt är en "mild" form av allergi/överkänslighet, och att den växer bort. Skönt att ni hade så nära till sjukhuset också.

Ego: Satt igår kväll med höstens schema till förskolan. Jag har ju fått ett fritidspedagogvikariat i grannstaden på 75%. Jätteskönt eftersom det skulle ge barnan ganska korta dagar på förskolan - trodde jag. När jag fick mitt schema ser jag att jag slutar 17.00 varje dag tre av sex veckor, och slutar 16.30 alla dagar utom fredag de andra tre ! Jag börjar sent på dagarna vissa dagar, men eftersom det är smartast att lämna innan lunch även de dagarna (de sover ju direkt efter lunch på förskolan) så kommer killarna att gå 39,5 timmar eller 38 timmar per vecka . Känns verkligen inte bra - speciellt som det blir dagar som slutar 17.30 fyra dagar i tre av sex veckor (de har lagt schemat så att jag slutar 17 vecka 1,3 och 4 av 6) Jag söker verkligen andra jobb just nu, även om jag var så glad över det här jobbet när jag fick det eftersom arbetskamrater och klimat verkar så bra .
  • Milla C

Glömde ju skriva att Gabriel inte vaknade halv fem imorse, men tjugo i fem tyckte han att det var morgon . Maken fick tillstånd att gå och sova igen när jag och Lucas kom ner strax innan sju .

• Milla C
    Lena: Hade inga sammandragningar så tidigt vad jag kan minnas, men jag hade mycket mer sammansdragningar andra graviditeten än första iaf. Klart att allt som hänt de senaste dagarna kan påverka.
    Bra att ta ett ordentligt snack med mannen angående alkoholen. Helt enkelt inte OK att utsätta dig och barnen för det.

Frk Kanin: Håller verkligen tummar och tår för er! Förstår att det är otroligt jobbigt att "alla andra" blvit gravida och snart ska ha sina små.

Ego: Sökte två jobb igår - ett som ingenjör och ett som förskollärare (fast eg är jag ju fritidspedagog). Ingenjörstjänsten är som Teknisk dokumentatör via Manpower och verkade nästan som klippt och skuren för mig . Förskollärartjänsten verkade också riktigt spännande, med Reggio Emilia-inriktning (arbetade på en Reggio-inspirerad förskola i nästan tre år när vi bodde i Stockholm) och fina omgivningar - men ansökningstiden slutar inte förrän den 6:e augusti. Idag när vi höll på att packa ihop oss för att åka iväg och hälsa på några kompisar ringde förskolan. De vill träffa mig - imorgon ! "Snabba ryck" får man väl säga .
  • Milla C

Har precis hunnit läsa ikapp efter vår hääärliga minisemester torsdag-måndag (mer om den senare), och hoppar direkt in och kommenterar lite (har väl glömt hälften jag ville kommentera, men ändå ):

Lena: Tråkig kompis som inte kan ta att ni ställer in när du har foglossning och är trött. Har en kompis som jag känt i tio år, och vi umgås när vi kan med våra familjer. Vi har en så bra relation att det tom räcker att säga "Nej, det funkar inte idag" som anledning till att ställa in. Eftersom vi båda har barn/har väntat barn så fattar man ju liksom att det kan bli så tycker jag.

cissi: Hmpf för tråkig reaktion ifrån föräldrar . Vi väntade iofs till efter NUPP med att berätta om småsyskonet, men min pappa blev så glad att han började gråta (Lång historia kort: Bilen brakade i Linköping när jag var där för NUPP. Den enda som kunde komma och hämta var pappa, eftersom han är pensionär. På vägen ner till Linköping hade han åkt förbi en massa platser med anknytning till min mamma - som dog sommaren 2007 - så han var ledsen när han kom men blev jätteglad när han fick se bilderna på "knytet"). Storasyster däremot tog emot nyheten med ett "Jaha, då får vi hoppas att det blir en tjej den här gången då!" Men det är som de andra skriver, man får försöka skaka det av sig.

Barbabra: Satt och läste och såg bara din bild - och fattade inte vem det var folk skrev till . Angående KUB/Nupp så gjorde jag det båda gångerna. Första gången vet jag inte vad vi hade gjort om siffrorna blivit dåliga, men andra gången vet jag att jag tänkte att jag nog skulle ha avslutat graviditeten om det visade sig att barnet var svårt skadat.

Barbabra och Rooibos: GRATTIS! Hoppas att ni får underbara graviditeter som resulterar i underbara bebisar (oundvikligt att de blir underbara i de här trådarna, jag vet ).
    Angående syskonvagn: Jag hade inte klarat mig utan den! När Lucas var liten sov han oftast gott i sjalen vid hämtning och lämning på flörskolan (Jag klurade aldrig ut sjalandet när Gabriel var liten, med Lucas gick det hur bra som helst), men när man ska på prommenad med båda barnen, eller när man måste gå till affären på vägen hem ifrån förskolan, är en syskonvagn ovärderlig. Jag tyckte faktiskt inte att vår syskonvagn var otymplig - även om den naturligtvis är mer svårmanövrerad än en enkelvagn, speciellt med liggvagnsdelen på.

• Milla C
    Rooibos: Åh, vilken sötnosHjärta! Vi läste "Hugo får ett syskon" för Gabriel när jag väntade Lucas. Den handlar om en dag i Hugos liv som nybliven storebror och passade bra för G som inte gillade långa böcker .

juni: Men, nej ! Stackars H som måste ta om provet IGEN!

Barbabra: Hoppas att magen stabiliserar sig snart.
  • Milla C

Egouppdatering angående jobb: Jag var på intervju för en tillsvidaretjänst som förskollärare i onsdags. Det känndes verkligen jättebra, och chefen sa att om allt verkligen "klickat" skulle de höra av sig reda på fredagen - trots att sista ansökningsdag var den 6/8. När jag åkt därifrån och hamnat på flygfältet (maken skulle flyga en sträckflygning och hade tagit med sig barnen ut när han förberedde) upptäckte jag att jag fått ett meddelande ifrån tjejen på Proffice som intervjuat mig tisdagen innan - med en uppmaning att läsa av min mail och återkomma. Det visade sig att hon ville skicka över mitt CV till en kontaktperson på Volvo för en eventuell tjänst. Lite lägre förkunskapskrav, men det skulle ju bli en "fot in" iaf.
    På torsdag förmiddag åkte vi iväg på "minisemester" till Furuvik, och hade väl kommit en halvtimme på väg när mobilen ringde. Det var chefen ifrån förskolan som erbjöd mig tjänsten . Jag diskuterade saken med maken och ringde tillbaka och tackade ja . Jag har precis skrivit på anställningsavtalet (lägre än vad jag ville, men högre än vad de ville ), så nu ska jag "bara" ringa St Olovsskolan och tala om att jag säger upp mig innan jag ens börjat.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8