• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

ego: blev godkänd av bm för ännu en veckas jobb! TJoho! Ett under med tanke på att dagen började med att en kollega skällde ut mig för att jag hade tuggumi i munnen när jag kom till jobbet.... (innan jag hängt av mig jackan) stressade igång rett fett över det och blev jätte arg.... inte så bra för trycket men bevisligen hade jag blivit lugn och fin till kl 17!!!

• aigee

ang tuggumit och kollegan... ja vi är båda lärare. blev mest arg för att hon sa åt mig... det var kan jag tillägga inga elever i närheten. Hon gick igång så med att hon kämpat så med att få barnen att inte tugga på lektionerna och att här kom jag och förstörde allt..... (inga barn hade alltså sett mig.) jag sa åt henne att lägga av, att jag var tokstressad och bara ville veta vad jag skulle göra och var jag skiulle vara och undrade om hon bara kunde visa mig istället för att skälla.. Lite senare undrade hon om jag tagit illa vid mig.... Ja sa jag. jag blev arg, jag tyckte det var onödigt att säga åt mig. då gick hon igång igen om att det var såååååå svårt att få eleverna att inte tugga tuggummi... jag sa lite spydigt att va konstigt, på mina lektioner är det aldrig några problem. inga elever tuggar tuggummi. dessutom hade jag inget tuggummi när jag mötte era elever så det kommer nog inte bli några problem för dig heller.... sedan gick jag. morr. tänk om hon bara sagt hej istället när jag kom.... vilken bra dag det hade blivit!

M:73bvc är väl ett spännande kapitel!! är väl jättebra att amma så länge man kan???

• aigee

Assar: elever är långt ifrån korkade, dessutom delade jag inte ut tuggummin till dem. skolan ligger mitt ute i ingenstans så VAR skulle de hittat tuggummin där?? Orkade inte ens gå in på att tandborstning graviditet och yberstressig morgon inte passade just då så att det fick bli ett v6 i bilen för att inte lukta apa... för DET blir eleverna sura på!

Minimalla: jag läser gärna.... men får inte...

idag har jag lämnat på dagis. En glad men snuvig unge! Hoppas att de inte ringer och säger att hon är sjuk på riktigt brara.... men det är hämt halv två så det blir nog fint!

• aigee

fredag och jag ahr lyckats bli förkyld!!morr. ska ju ha gäster lör-sön och MÅSTE städa eftersom jag inte orkade igår pga sammandragningar. Idag orkar jag inte pga förkylningen. Mannen städar i köket och snart snart ska jag börja laga mat. Idag fläskfilet med ris och svampsås. gott!!

juni: klart du är värd det!!

Lena: rätt att pysa tidigt på fredag!

• aigee

Juni: visst är det viktigt att träffa rätt människor i rätt tid!!  och JA man känner sig grymt osmidig fr v 30!! för att inte tala om i v 34!!

hejar på alla förkylda och sällar mig till gruppen. det är trist att vara snuvig. idag dessutom ony i höger bihåla. morr. det har jag itne tid med!!

• aigee

ammäh!! Mitt inlägg från igår är BORTA!! morr

skulle sagt att Lena är ju superduktig som boar och bara har 50 dagar kvar.... här är det tio

hade också tänkt säga till Juni att det är läskigt med konstiga smärtor såhär i slutet men att det nog snart blir bättre.....

middag nu, återkommer!

• aigee

lena oj, va fel det blev. skulle stått tio färre.... alltså 40 dagar kvar.... eller 39 om vi ska vara noga!! sorry!!

• aigee

lena: visst är det härligt att man inte alls på något sätt är gravid!! hihi du får klappa mannen lite.... inte lätt att vara gift med en gravidis (nu talar jag i och för sig för mig själv.... )

• aigee

tjejer... när man är gravid och börjar hamna i valrossstadiet (så stor är min mage!!) SKA man vila. ta det lugnt så ska nog läckor, sammandragningar etc lugna ner sig.... skriver detta som en pepp även till mig som har härliga sammandragningar varje kväll.... pust

imorgon 2års kalas för Nora. Hoppas att allt blir klart tills gästerna kommer. tomatsoppa med tillbehör. och tårta. Mer blir det inte!

och alla förkyldingar, vila er i form!! vitaminkramar från mig!

• aigee

Grattis sparken!! underbart med ett nytt litet liv!!

Ego: igår kalas för nora. Hade förvärkar från 9-14 JObbigt!! Fick lägga mig en stund innan gästerna kom men inte hjälpte det! alla förvärkar gjorde förståss inte ont men de var ganska regelbundna. Sådär 2-5 min mellan. Får se vad bm säger imorgon vid lunch. Idag har jag fått lov an maken att sitta i soffan medan han tar ut lillskrutt på svampplock ning efter hennes middagslur! underbara man!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8