30+ som väntar/har fått syskon, del 8
M73 - mina båda barn har haft Bobux-tofflor sin första sommar. Millas vincentskor låter som något liknande.
M73 - mina båda barn har haft Bobux-tofflor sin första sommar. Millas vincentskor låter som något liknande.
Lena - Jag hade bara foglossning andra gången, men precis som för Fredrika så släppte det mot slutet.
Hoppas du får det så pass lugnt och skönt i helgen att det onda släpper. Och aldrig mer kommer tillbaka!!
Lena - Myyyysigt!! När jag läste ditt inlägg kunde jag precis känna hur det känns i magen när det händer.
malin och Lena - Jag är också väldigt restriktiv med mediciner, men numera bara när det gäller mig själv! För när vi var inlagda med Gustav och de på barnakuten sade att man kunde/skulle varva ipren och alvedon var tredje timme kände jag att det var rätt att göra så. Jag litar fullkomligt på den underbara personalen där, och de skulle inte göra så om det var "bättre" att låta bli att ge febernedsättande. Dessutom förklarade de att det är bättre att ge febernedsättande konstant (dvs var tredje timme) om barnet har hög feber länge, för det kostar på att låta febern stiga skyhögt mellan varje alvedon. Dels blir det jobbigt för barnet, dels tar kanske inte medicinen bort hela febern utan bara toppen så att säga. Så efter våra skräckdagar på Ackis för snart ett år sedan är jag frikostig med ipren och alvedon när det febras här hemma.
Kan tillägga att jag och många med mig upplever att ipren har bättre effekt än alvedon när barnen har feber, så det kan vara värt att testa det istället om man bara vill ge något ibland.
juni - Ingen aning vad man gör, har aldrig haft något liknande problem. Lindar hårt med gasväv eller idrottstejp?
juni - Hoppas korsetten håller saker och ting på plats.
milla - Jag såg det i tidningen i onsdags, det är ju toppen! I samma tidning stod det även att tv4 gör en tvserie i höst med Felix Herngren - "Felix stör en ingenjör", för att folk (framförallt ungdomar) ska få bättre koll på vad ingenjörer gör och vilja söka "våra" utbildningar.
Milla - Mmm, den kommer ju med medlemsskapet i "Sveriges Ingenjörer". Det står ju en hel del kul i den, faktiskt, även om tiden att läsa noga sällan finns.
labilina - Nej, så tråkigt att höra.
Sara - Grattis till lyckat hörseltest för lilla G, den lurifaxen.
Ela - Nej, här är det nog storasyster som är den som orsakar flest bråk, iom att hon ska bevaka "sina" saker hela tiden. G är väl inte alltid helt oskyldig, men han trallar mest omkring och är nöjd och glad hela tiden. Han är också väldigt social, mycket mer än Ida någonsin har varit.
Sparken - Det är ju svårt att förstå hur det verkligen kan vara en bebis i magen för en annan också, och då har man ju haft drygt 30 år på sig att smälta informationen att det är så det funkar... Kan inte vara lätt att begripa för en som är 2.