• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fredrika - Grattis!!

Ela - Har R gjort några speciella "framsteg" på sistone? Vi upplevde att det gick lite tufft till när G började krypa/resa sig/gå etc. Som att det är jobbigt för storasyster när världen återigen ändras, först är det bara det med att ha ett syskon, sedan börjar det ta sig fram till ens saker också! Och när man just har vant sig vid det - ja, då når han dem även om man har de på ett bord, etc.
    De här perioderna har vi inte känt att det hjälpt alls (mer än för stunden) oavsett vad vi säger eller gör, men rätt vad det är så har hon slutat puttas ändå...

• asap
    Piggley Wink skrev 2010-08-04 19:45:50 följande:
    Milla: Ja, den där polygrip-gränsen går ju någonstans
    Hehe.. Gränsen går tydligen efter sisådär 2 år.

Jag har aldrig gjort någon fosterdiagnostik annat än rutinUL, men jag kan tänka mig att det är lite tvetydigt med siffrorna och att de kanske inte alltid får en att minska sin oro.
  • asap

juni - Hurra för sjukgymnasten!

Ela - Så härligt med spark i magen! Det blir nog mer verkligt för pappan när han också får känna att det verkligen är någon därinne. Och tårögd slutar man ju inte vara för att de har kommit ut sedan, ibland räcker det ju med att titta eller bara tänka på de där underbara små människorna så fylls det upp i tårkanalen....

• asap

Pregga - Spännande om det är på gång nu! För mig gick vattnet först och därefter började värkarna, och 45 min efter vattenavgång var liten ute, knappt att vi hann fram till sjukan.

• asap

juni - Även om det är riktlinjerna de har att gå efter vid ett sådant samtal så får de ju ändå inte ljuga, eller hur? Så du lär få veta om det kan vara aktuellt med ryggbedövning eller inte. Och de kan ju inte bortse från de medicinska aspekterna heller, det är ju deras jobb. Så jag menar att om det verkligen är helt likvärdiga alternativ med vaginalt eller ks, så kan de väl försöka få dig till ett vaginalt beslut (hehe), men om något talar medicinskt för ks så är det nog det de förespråkar. Men jag förstår att du är nervös, vem hade inte varit det i din sits?

• asap

Lena - Jag blev inte bara tårögd utan började gråta på riktigt när jag (för 19e gången ) igår kväll fick maken att "lova på hedersord" att inte glömma att ta kort på Gustav idag innan det bar iväg till första dagisdagen. Nu är vi en sådan där familj, ni vet, två föräldrar som jobbar och två barn på dagis. Känns riktigt konstigt kan jag meddela.

Milla - Ja, både att man lärt sig nya konster och att man sovit dåligt under dagen brukar vara säkra kort för lite sämre nattsömn hos våra barn.

M73 - undrar just samma sak, vi väntar på en kallelse till hudmott., remissen skickades ngn gång i maj. Fick också bekräftelse på att inom tre månader få en tid, men jag har inte sett till någon tid än iaf....

Pregga - Härligt, nu är det inte långt kvar.

Cissi -

• asap
    cilla67 skrev 2010-08-12 14:31:31 följande:
    Gah! Läkaren som lovade skriva remiss till FVP skickade i dag ett brev, där han säger att han inte kan skriva remiss utifrån deras riktlinjer. Man kan ju tro att han kände till deras riktlinjer redan när vi träffades, eftersom han redogjorde för dem för mig, men tydligen fick han kalla fötter och skickade mig i stället en kopia av riktlinjerna. Tackar, tackar - men jag skiter faktiskt i deras riktlinjer! Han SA att han skulle skriva en remiss, då får han tamejtusan göra det också! Grrr....
    (Ursäkta utbrottet!) 
    Pregga - Det var det här vi var sympati-arga för.
  • asap

Milla - Ida som "alltid" sover hela natten vaknade faktiskt inatt och kom in till oss, kan ha haft att göra med att det var dagisstart igår..

Sara - Tack, han hade det bra, tror jag. Tyvärr får jag ju inte se det med mina egna ögon, men jag får väl lov att lita på maken när han säger det.

juni - Jepp, då är man Svensson. Nu är det bara att dra på sig träningsoverallen och hoppa in i husvagnen ikväll, för det är väl det man gör på helgerna som Svensson...?
    Söt H som bekrymrar sig över hämtningen, trots att det bör ligga en bit bort i tiden.

Lena - Men va f..! Tycker också du ska kolla med en annan läkare.

Tilda - Minns inte - det var så länge sedan jag var nygravid sist, men jag har för mig att det var ungefär lika båda gångerna.

• asap

Lena - Fattade inte det där med bråken först, funderade över vad Centern hade med saken att göra.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8