• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia skrev 2015-02-08 10:52:10 följande:

Mosing: jag skickade en hel del förra sommaren med en insamling av kläder som skulle till Estland. Är det ngt sådant du tänker på?

Estland är möjligen inte närområdet, men kläderna distribueras via kyrkan så det är ingen profit inblandad.
  • Galia

Chiqita: aj då. Har tyvärr inga tips men en kompis till mig fick operera de åderbråck hon hade kvar efter sina graviditeter

• Galia

Chiqita: hon fick hela tiden proppar så det var största anledningen till op. Hon hade inte ont direkt men kunde få om hon t.ex. Gick långt.

• Galia

Chiqita: vad skönt att allt gick bra. Usch vad jobbigt det måste ha varit innan hon kom till rätta. Att förklara hur rädda ni blev o att det kunde gått illa räcker tycker jag. Straff ovanpå det tror jag inte alls på. I just det här fallet som du nu beskriver så tror inte jag att hon kan se kopplingen mellan att hon skrämde upp er/kunde (men gjorde inte) råkat illa ut och att hon inte får tv/iPad. Finns ingen tydlig koppling till den konsekvens hon får. I förlängningen tror jag att det bara leder till att ett barn som straffas på det sättet kommer fortsätta göra fel/dumma grejer (som alla gör) o istället för att fundera på "hur påverkar mitt handlande mig och andra" (o förhoppningsvis avstår eftersom man inser att man kan råka illa ut eller man avstår för mamma o pappa kommer bli ledsna) så hamnar fokus på "hur kan jag undgå upptäckt o därmed slippa straff".

• Galia

Grattis chiqita!!! Njut!

Den här tråden hade visst fallit bort fr "mina favoriter" så tänkte faktiskt häromdagen att det är synd o märkligt att den helt dött ut, men det var ju fel. Nu har jag lagt till den igen iaf så jag kan hänga med när bebisarna trillar in Tack Mosing för noteringen!

• Galia

Tänkte be er hjälpa mig att hålla en tumme för att fröet i magen utvecklas som det ska o att hjärtat börjar slå (vilken dag som helst nu) o att allt resulterar i en frisk bebis till våren. Puh!

• Galia

Tack för era tummar! *hjärta*

Resande: ja precis, runt vecka 8....minus 3 veckor. Haha, var fick du v 8 ifrån? Jag är i slutet av vecka 5 (hjärtat börjar slå v 6).

Pixerpie: nej inget inbokat o blir inget heller. Jag lever med oron o på hoppet.

• Galia

Snow: men åh! Ja det vore fantastiskt om vi fick följas åt ännu en gång! Ett försiktigt grattis också, förstår att det inte alls känns givet. Förstår vad du menar med att man inte vill avstå viss mat o må skit om det sen inte blir bebis utav det. Tyvärr finns ju inget facit om hur det ska gå. Jag håller tummar o tår för dig iaf. Hoppas! 120 veckor o två barn hoppas jag på för dig.

Jemema: låter som att du tar väntan med ro Gick du över med L också?

Pixerpie: konstant illamående (i olika styrka) är hur det går för mig. Just hemkommen från en veckas charter o illamåendet började ngn dag in på resan så har mått såhär nästan hela veckan. Var extra dåligt en dag när jag sovit dåligt natten innan. Har haft det jobbigt med maten. Varit hungrig (o mått illa pga det) men sen smakar inte maten o vissa konsistenser ger kräkkänslor. Har emellanåt ätit lite vad som, bara jag fått i mig liksom. Ja sen konstanta toabesök o drömt väldigt mycket på nätterna. En natt drömde jag att jag gick på toa o det kom blod m lite klump o sen vågade jag inte gå o kolla igen o höll på o noja om att jag bara hade en "always". I drömmen alltså, i verkligheten fattade jag att det inte kommit ngt blod. Magen sväller upp som om jag var i 5-6 månaden på kvällarna men ser i princip ut som vanligt på morgnarna. Samt lite ömma bröstvårtor. O jag tar det som ett gott tecken att jag mår sk-t för det borde betyda att det går bra "där inne". Men jag fattar verkligen vad Snow menar med det mentala att vara gravid utan belöningen, för jag har t o m tänkt att om detta skiter sig så kommer jag ha i så färskt minne hur dåligt jag kan må som gravid att jag inte tror att jag skulle orka försöka igen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8